Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En venn oppdaget at min kone hadde profil på sexdatingside

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? jeg skjønner meg ikke på folk som håper at man skal oppdage at noe er galt når det antagelig ikke er det. Her er ingen forbrytelse begått.

Geir :)

Kona hans er medlem på en sexdatingside, hvor hun skriver at hun er gift og vil ha diskresjon.

Din konklusjon - antagelig ikke noe som har skjedd.

Du er vel blandt dem som sender tusenvis av kroner ned til Nigeria hvert år...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er vel å bruke din egen profil å sende henne en melding.

Bruk bilde av deg selv, om navnet stemmer eller ikke.

Sender hun tilbake melding om at den på bildet ikke er deg, eller stenger ned profilen, så har du fått svarer ditt.

Eeeh hva? Det du skriver gir ingen mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at hun ikke har gjort noe galt??

Hun har profil på en sexside

Hun søker etter andre menn

Hun bor i egen pendlerleilighet til tider

Her burde alle varsellamper gå av!

Det er faktisk slik konspirasjonsteorier oppstår. Når man hele tiden kun ser etter bevis på x, så finner man dem. Problemet er når man ikke ser etter bevis som sier at det ikke er sant, noe du ikke har gjort her. I psykologien kalles dette for kognitivt bias (http://www.psykologibloggen.no/?p=2006)

Ellers er det helt naturlig at mennesker søker spenning, enten dette er gjennom alkohol, kriminalitet, ekstremsport, slossing eller å lage profi på en nettdatingside.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faktisk slik konspirasjonsteorier oppstår. Når man hele tiden kun ser etter bevis på x, så finner man dem. Problemet er når man ikke ser etter bevis som sier at det ikke er sant, noe du ikke har gjort her. I psykologien kalles dette for kognitivt bias (http://www.psykologibloggen.no/?p=2006)

Ellers er det helt naturlig at mennesker søker spenning, enten dette er gjennom alkohol, kriminalitet, ekstremsport, slossing eller å lage profi på en nettdatingside.

Hvordan kvalifiserer disse fakta til å være en konspirasjonsteori om at dama er utro:

Hun har profil på en sexside

Hun søker etter andre menn som viser diskresjon

Hun bor i egen pendlerleilighet til tider

Hvilke bevis sitter du på som tilsier at hun IKKE er utro?

Hvem er det som har kognitivt bias her? Ikke sleng om deg med fagutrykk du ikke forstår.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Kona hans er medlem på en sexdatingside, hvor hun skriver at hun er gift og vil ha diskresjon.

Din konklusjon - antagelig ikke noe som har skjedd.

Du er vel blandt dem som sender tusenvis av kroner ned til Nigeria hvert år...

Er det ikke tvert om, johnjohn? At hvis jeg basert på noe som jeg fant på internett var overbevist om at noe måtte ha skjedd ville jeg også trodd på Nigeriabrevene? Det kan jo ikke være noen annen forklaring enn at det er sant...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er det ikke tvert om, johnjohn? At hvis jeg basert på noe som jeg fant på internett var overbevist om at noe måtte ha skjedd ville jeg også trodd på Nigeriabrevene? Det kan jo ikke være noen annen forklaring enn at det er sant...?

Det kommer an på hvo lettlurt du er det. Hvis du hadde funnet kona di på et sexdatingforum hvor hun søker etter diskrete menn hun kan treffe i pendlerleiligheten sin, og du konkluderer med "sikkert ingenting" - da er du så lettlurt og godtroende at du sannsynligvis allerede har solgt huset ditt for å finansiere arven din fra kongen i Nigeria.

Men fint for deg det! Lykke til Nigeria-arven :!:

Lenke til kommentar

Hvilke bevis sitter du på som tilsier at hun IKKE er utro?

Det er da ingen av oss som skal bevise noe som helst. Hvis du i et tilsvarende tilfelle ville valgt den verste av alle mulige forklaringer, er du i din fulle rett til å gjøre. Men det gjør det ikke mer sannsynlig enn andre forklaringer, bare deg til mer mistroisk enn folk som tenker seg at det er uskyldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da ingen av oss som skal bevise noe som helst. Hvis du i et tilsvarende tilfelle ville valgt den verste av alle mulige forklaringer, er du i din fulle rett til å gjøre. Men det gjør det ikke mer sannsynlig enn andre forklaringer, bare deg til mer mistroisk enn folk som tenker seg at det er uskyldig.

Du har helt rett, det finnes sikkert en naturlig, uskyldig forklaring på at kona har en profil på et sextreffnettsted, hvor hun søker diskrete menn :!:

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvo lettlurt du er det. Hvis du hadde funnet kona di på et sexdatingforum hvor hun søker etter diskrete menn hun kan treffe i pendlerleiligheten sin, og du konkluderer med "sikkert ingenting" - da er du så lettlurt og godtroende at du sannsynligvis allerede har solgt huset ditt for å finansiere arven din fra kongen i Nigeria.

Min kone er 58. Hadde jeg sett henne på en sexdatingside hadde jeg tenkt at det hadde rablet for henne.

Lettlurt sluttet jeg å være etter at jeg var blitt lurt noen ganger i ungdommen. Senere fant jeg ut at man lever lengre og lykkeligere om man ikke er paranoid. Spesielt ikke på internett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja, men du skjønner jo tydeligvis ikke det her. Du mener man skal være blind for utroskap helt til partneren står og innrømmer det face to face. Det er veldig naivt.

Lenke til kommentar

Min kone er 58. Hadde jeg sett henne på en sexdatingside hadde jeg tenkt at det hadde rablet for henne.

Lettlurt sluttet jeg å være etter at jeg var blitt lurt noen ganger i ungdommen. Senere fant jeg ut at man lever lengre og lykkeligere om man ikke er paranoid. Spesielt ikke på internett.

Jaja, hvis man stikker hodet i sanden og later som ingenting, så kan man klare seg bra. En stund.

Folk som gjør slikt har en tendens til å eksplodere på et eller annet tidspunkt. Og da ender det ofte stygt.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, det finnes sikkert en naturlig, uskyldig forklaring på at kona har en profil på et sextreffnettsted, hvor hun søker diskrete menn :!:

Du hadde ikke flere argumenter skjønner jeg...

At det finnes andre og naturlige forklaringer er alt konstatert. Hvor uskyldig det er avhenger av hvor moralistiske øynene som ser her. Jeg hadde ikke hatt noe problemer med slikt. Hvorfor skulle jeg det? Hadde hun derimot faktisk funnet seg annen og hoppe til køys med så hadde jeg bedt henne velge.

Lenke til kommentar

Du hadde ikke flere argumenter skjønner jeg...

At det finnes andre og naturlige forklaringer er alt konstatert.

Er det? Forklar meg hvilke andre naturlige forklaringer finnes det på at kona har en profil på et sextreffnettsted, hvor hun søker diskrete menn - enn at hun ønsker å treffe diskrete menn å ha sex med.

Detta blir gøy! Virkelighetsfornekting på skyhøyt plan! Virker som du har erfaring med slikt :!:

Lenke til kommentar

Ja, men du skjønner jo tydeligvis ikke det her. Du mener man skal være blind for utroskap helt til partneren står og innrømmer det face to face. Det er veldig naivt.

Nei, jeg mener at man ikke skal rope ulv hver gang sauene breker. "Ingen røyk uten ild" betyr ikke at man må finne brannslukkeren hver gang man ser litt røyk, det er ikke all ild som behøver å slukkes.

Lenke til kommentar

Er det? Forklar meg hvilke andre naturlige forklaringer finnes det på at kona har en profil på et sextreffnettsted, hvor hun søker diskrete menn - enn at hun ønsker å treffe diskrete menn å ha sex med.

Spenning, johnjohn. Man sitter i en kjedelig hverdag (i dette tilfelle alene på en hybel) med lite annet å more seg med en PC'en. En venninne forteller om (eller man ser den i Blabla) denne datingsiden hvor folk søker likesinnede. Så man oppretter en profil for å kunne følge med. Etterhvert legger man ut litt bilder (uskyldige, i følge trådstarter) for å se om man fortsatt er attraktiv nok til at noen reagerer.

Ikke på noe tidspunkt behøver man å ha tenkt på å gå over streken, og ikke på noe tidspunkt behøver man å gjøre det. Og ja, jeg har erfaring med mye rart. Det er en bivirkning av å bli gammel. Man tror ikke lenger automatisk på hverken det beste (Nigeriabrev) eller det verste (utroskap). Erfaring sier at som oftest er det noe prosaisk og midt i mellom...

Geir ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei. Men hvis du tror du ser en ulmebrann så vil du vel sjekke det, og slokke den, i stedet for å satse på at det går bra og at huset ditt brenner ned.

Lenke til kommentar

Nei. Men hvis du tror du ser en ulmebrann så vil du vel sjekke det, og slokke den, i stedet for å satse på at det går bra og at huset ditt brenner ned.

Hva hvis det viser seg at røyken kommer fra et stearinlys da, eller fra peisen eller utegrillen? Trenger man fortsatt å slukke? Naboene mine griller stadig vekk. Jeg løper ikke og sjekker hver gang det lukter røyk ute.

Men la oss ikke dra metaforene for langt. Dette er ingen brann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...