Boil In Bag Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Heisann Jeg skal kjøpe meg en ny pc. Denne skal i hovedsak brukes til gaming. Jeg spiller for det meste spill som Runescape og CSS (mest på grunn av at min nåværende pc som ikke yter mer). Så jeg vil gjerne ha en pc som kan kjøre andre spill en disse for eksemepel Battlefield, COD og lignende. Jeg vil prøve og holde pcen på 8k eller under. Det er også mulighet for å overstige dette hvis du mener at det å legge i 1k ekstra gir meg mye mer. Nå til pcen. Jeg vil gjerne at den skal være Intel-basert. Maskinen skal ikke overklokkes. Deler jeg ikke trenger er tastatur, mus, headset, høytallere, skjerm og musematte. Jeg vil gjerne legge til at jeg vil ha en ssd med 120gb plass og som er forhåndshvis rask. Jeg har ikke lyst på noe raid oppsett, kun en ssd. Jeg vil også i tilegg til denne ssd-en ha en oldschool harddisk med rundt 1tb. Det var det meste, er det noe du lurer på så bare spør =) * Hvis noen vet om noen bra skjermer som ikke er altfor dyre og en musematte som er god så kjør på kunne tenke meg og bytte ut det jeg har. Takker på forhånd for svar - Boil Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Se her, helt utmerket til din bruk. Om du ikke vil bygge selv kan du enkelt plugge inn et lignende oppsett på Netshop Free 1155 eller en av Kompletts Gamer-maskiner. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Se her, helt utmerket til din bruk. Om du ikke vil bygge selv kan du enkelt plugge inn et lignende oppsett på Netshop Free 1155 eller en av Kompletts Gamer-maskiner. Jeg så på denne, og det så ut som en god løsning. Er dette alt jeg trenger? Det eneste jeg endret på var SSD-en. Ellers var det ingenting. Trenger jeg monteringsramme for SSD-en eller følger det med? Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 skjerm musematte Musematta var grei, men har du en annen skjerm og annbefale? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 skjerm musematte Musematta var grei, men har du en annen skjerm og annbefale? hva med denne skjermen? hva var gale med den forrige? døds bra skjerm, har den selv og stor koser meg med den. kanskje mitt bedre kjøp på lang tid. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 skjerm musematte Musematta var grei, men har du en annen skjerm og annbefale? hva med denne skjermen? hva var gale med den forrige? døds bra skjerm, har den selv og stor koser meg med den. kanskje mitt bedre kjøp på lang tid. Det var en del kommentarer som sa at den skjermen var dårlig (nå leste jeg bare første side da). Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 skjerm musematte Musematta var grei, men har du en annen skjerm og annbefale? hva med denne skjermen? hva var gale med den forrige? døds bra skjerm, har den selv og stor koser meg med den. kanskje mitt bedre kjøp på lang tid. Det var en del kommentarer som sa at den skjermen var dårlig (nå leste jeg bare første side da). Skjermen er ikke dårlig, helt ålreit bilde, hva du kan forvente av en billig skjerm basert på tn-panel. Hvis jeg skulle ha anbefalt en skjerm ville jeg ha anbefalt Denne fra dell. Fått veldig gode skussmål, og det positive er at den har ips panel. Som vil gi bedre fargegjengivelse og bedre betraktningsvinkel. Den skal også funke bra til gaming. Musmatte så vil jeg gjerne anbefale SteelSeries QcK. Har to av denne og har også razer musmatten som igxx har anbefalt, men synes steelseries er overlegen, mye bedre flyt pluss at det er veldig lett og vedlikeholde den. Blir den skitten så kan du bare tørke over den med en klut og den føles som ny. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 skjerm musematte Musematta var grei, men har du en annen skjerm og annbefale? hva med denne skjermen? hva var gale med den forrige? døds bra skjerm, har den selv og stor koser meg med den. kanskje mitt bedre kjøp på lang tid. Det var en del kommentarer som sa at den skjermen var dårlig (nå leste jeg bare første side da). Skjermen er ikke dårlig, helt ålreit bilde, hva du kan forvente av en billig skjerm basert på tn-panel. Hvis jeg skulle ha anbefalt en skjerm ville jeg ha anbefalt Denne fra dell. Fått veldig gode skussmål, og det positive er at den har ips panel. Som vil gi bedre fargegjengivelse og bedre betraktningsvinkel. Den skal også funke bra til gaming. Musmatte så vil jeg gjerne anbefale SteelSeries QcK. Har to av denne og har også razer musmatten som igxx har anbefalt, men synes steelseries er overlegen, mye bedre flyt pluss at det er veldig lett og vedlikeholde den. Blir den skitten så kan du bare tørke over den med en klut og den føles som ny. Høres ut som en god ide Tror nok jeg går for den skjermen + den muse matta da Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Se her, helt utmerket til din bruk. Om du ikke vil bygge selv kan du enkelt plugge inn et lignende oppsett på Netshop Free 1155 eller en av Kompletts Gamer-maskiner. Jeg har nå tenkt å kjøpe denne pcen, men trenger hjelp med en ting. Jeg vil gjerne hatt en annen ssd enn den som er nevnt. Jeg vil ha en bra ssd til maks 1000 kroner. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Se her, helt utmerket til din bruk. Om du ikke vil bygge selv kan du enkelt plugge inn et lignende oppsett på Netshop Free 1155 eller en av Kompletts Gamer-maskiner. Jeg har nå tenkt å kjøpe denne pcen, men trenger hjelp med en ting. Jeg vil gjerne hatt en annen ssd enn den som er nevnt. Jeg vil ha en bra ssd til maks 1000 kroner. Samsung, Crucial, Intel, Corsair Force (ikke 3 eller GT), OCZ Vertex 2... Take your pick. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Sånn, nå har jeg satt opp setupet til pcen. Er det noe mer utover dette jeg trenger? I såfall, fortell Gjerne fortell meg om det er noe jeg burde endre på. Enten om noe er bortkastet eller om jeg kunne trengt noe bedre osv. Takker for innspill Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det ser veldig bra ut Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Det ser veldig bra ut Ikke noe å tweake på? Funker vifta eller burde jeg bytte til en annen? Hvilken i såfall? Trenger jeg noe mer for å bygge selv? annet en kjøle pasta og antistatisk armbånd? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du har alt du trenger, lykke til Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Du har alt du trenger, lykke til Bra Da er det vel bare å legge inn bestilling da =) Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hvorfor går så mange for i5 (istedet for i7) til gaming? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hvorfor går så mange for i5 (istedet for i7) til gaming? like mange kjerner og ytelse, hyperthreading er en ubrukelig funksjon i spill, og 500kr for ingenting er litt dumt. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Hvorfor går så mange for i5 (istedet for i7) til gaming? Merk at når vi snakker om i5 vs i7 er det for det meste snakk om den nyeste generasjonen av prosessorer vi snakker om. Altså i5-2500k vs i7-2600k. Begge de to er helt fantastisk gode prosessorer. Grunnen til at så mange går for i5 istedenfor i7 er at i5 er rundt en 7-800 kroner billigere enn i7'en. Men ytelsesmessig ligger de helt likt når det kommer til gaming. Hovedgrunnen til at i7'en koster mer er at den har noe som heter Hyperthreading og samtidig en større cache, dette er noe dagens spill ikke tar bruk av til noen særlig grad. Så med andre ord, den ekstra ytelsen du betaler for med en i7 2600k, er totalt bortkastet på spill. I tester av de to prosessorene ligger de helt likt når det kommer til spilling, i noen spill er tilogmed i5 litt bedre. Begge de to overklokker også helt likt. Om du ikke bruker prosessoren til veldig krevende ting som tar god nytte av hyperthreading, som f.eks tung bilde/videoredigering, får du ingenting igjen for de ekstra pengene du legger igjen i en i7. Endret 30. august 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå