Gå til innhold

[Løst] P8Z68-V PRO Extreme OC


Anbefalte innlegg

Hei eg har kjøpt P8Z68-V PRO og har i 5 2500k processor.

Ved 1 taste trykk overklokker eg cpu med ca 50 %

 

Dette er altså orginal automatisk oc.

 

Eg lurer på kor lurt er dette? Vil dette gi kortare levetid til noen av komponentane i pcen?

 

Når det gjelder kjøling er det heftig kjøling i pcen og på selve cpu. CPU vifta er NOCTUA NH-D14

 

PSU er crosair ax 1200 w

 

Eg vil finne ut om det er verdt det å ha den på fast som er 30 % oc eller extreme 50 % oc.

 

No bruker eg 30 % oc og alt er stabilt. CPU temp er akkorat no 15c og MB 25 c.

 

Trenger litt råd om eg skal gå til 50 % eller holde meg til mine 30 %. Eg trur komponentane er så pass nye og av god kvalitet at de kan gå til 50 %, men eg er ny og vil ikkje at noen skal gå i røyk osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Automatisk OC versjonen skal være trygt, vist ikke hadde de nok aldri laget programvaren som du kan benytte deg av og samtidig forsatt har garanti.

Kjører du manuell OC kan du presse CPU enda lengre, og det er da det begynner å bli "farlig".

Lenke til kommentar

Hei eg har kjøpt P8Z68-V PRO og har i 5 2500k processor.

Ved 1 taste trykk overklokker eg cpu med ca 50 %

 

Dette er altså orginal automatisk oc.

 

Eg lurer på kor lurt er dette? Vil dette gi kortare levetid til noen av komponentane i pcen?

 

Når det gjelder kjøling er det heftig kjøling i pcen og på selve cpu. CPU vifta er NOCTUA NH-D14

 

PSU er crosair ax 1200 w

 

Eg vil finne ut om det er verdt det å ha den på fast som er 30 % oc eller extreme 50 % oc.

 

No bruker eg 30 % oc og alt er stabilt. CPU temp er akkorat no 15c og MB 25 c.

 

Trenger litt råd om eg skal gå til 50 % eller holde meg til mine 30 %. Eg trur komponentane er så pass nye og av god kvalitet at de kan gå til 50 %, men eg er ny og vil ikkje at noen skal gå i røyk osv...

 

Den automatiske overklokkeren er meget trygg (den rører nesten ikke spenningen og det er spenningen som er potensiellt farlig når det gjelder redusert levetid eller skade).

 

Du kan rimelig trygt bruk det du får på automatikken så lenge du sjekker at det er stabilt på dette. auto overklokingen sjekker dette også - men kun rudimentært.

 

Jeg lurer dog på - fikk du virkelig +50% OC? Stock er 3,3Ghz så da er +50% 4,95Ghz. Det er en særdeles god overklokk - ihvertfall på automatisk overklokk.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har brukt andre temperaturmålere til å vise temperaturen og den er ca 27-31 c.

 

Tipper den tempen er med powersaving mode. Hvis du bruker tex AI Suite II, CPU-Z eller lignende så ser du hvis cpu'en skifter frequency ned til ca 1.6ghz.

 

Men som Sveibuen sier så er det under load som tempen er viktig.

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...