Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legeattest for å slippe gym?

AdneM

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på vg1 neste uke, og jeg gruer meg skikkelig til gym. Jeg vet at det er mulig å melde seg av faget, men skolen må godta det. Gym ødelegger skolen for meg. Jeg får en skikkelig klump i magen hver gang jeg tenker på gym, spesielt dagen før gym helt frem til gym timen.

Det er ikke bare de første ukene som er skumle siden jeg har ny klasse, men alle årene. Helt fra 8. klasse til 10. klasse var det vondt for meg å ha gym. Bare tanken var vondt. Fra det å ta på meg gym tøy, selve kroppsøvingen og dusjingen er forferdelig.

Så det jeg lurer på er om det er mulig å få en legeattest på at det er vondt for meg psykisk å ha gym, som jeg kan vise til skolen, slik at sjansene for at de godtar er større.

Så lurer jeg også på om noen vet hvem jeg skal snakke med om det å melde meg av et fag på skolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ha med lapp fra mamma:

Mitt sutrete og lett lubne barn har ikke lyst å ha gym, gi han dermed fritak fra den obligatoriske undervisningen, jeg som mamma tror ikke han har godt av mosjonen dette kan medføre.

Det funker kanskje.

Så det er ikke slik at lærerene reagerer om jeg ikke dusjer?

Lærerne reagerer sannsynligvis ikke, men det er mulig andre i klassen reagerer hvis du er svett i timene etterpå.

Lenke til kommentar

Så det er ikke slik at lærerene reagerer om jeg ikke dusjer?

Spørs når på dagen du har time, og hvor mye du svetter. Men glem det siste, for med mindre du er toppidrettsutøver så svetter du ikke nok til at det har noe å si.

Vis alle gymtimene er på slutten av dagen er det bare å skifte klær for å gå heimover.

Er det tidligere på dagen så holder det fortsatt med å ta litt "klæsse på"-deodorant under armene.

Og du har virkelig godt av gym, så du bør delta. Men igjen: Jeg kjenner ikke ditt nærmiljø og din skole, så jeg har ikke peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...