ilpostino Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hva er egentlig den hele og store forskjellen på Spyder 3 Express og Spyder 3 Pro? (for ordens skyld har jeg denne maskinen og en Asus 22" skjerm. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Programvaren. Har du bare en skjerm er det ikke vits i å kjøpe Pro, såvidt jeg skjønner. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hva er egentlig den hele og store forskjellen ... Sjekk her : http://www.datacolor.eu/fileadmin/datacolor/images/productimages/comparison.JPG Bruker selv Elite utgaven (v4) og er veldig fornøyd med spyder, ser veldig godt forskjell før/etter men husk at du også bør vurdere x-rite e.l. for å kalibrere farger fra kameraet. Test av x-rite. Kan fort få en litt wtf opplevelse før/etter x-rite :-) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ville vurdert den nye i1Display Pro eller i1Basic Pro fra X-Rite opp mot Spyder. Har fått veldig gode omtaler. i1Display Pro sammen med ColorChecker Passport har du en ganske komplett løsning. Finner bare Japan Photo som har dem inne. Det er Profil Data som er den egentlige importøren, men de har ikke den på lager. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg er på leting etter kalibrator jeg også. En rimelig en som ikke er vanskelig å bruke. Jeg har "ørten" PCer jeg vil kalibrere så jeg får ganske like farger på alle skjermene. Det er bare én skjerm per PC som trenger kalibrering. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Tar opp denne tråden igjen. Er også på utkikk etter en kalibrator til en fornuftig pris. Dersom man kjøper Spyder express, er det mulig å kjøpe fullversjon av softwaren dersom man skulle få behov for det senere? Tar gjerne i mot en anbefaling dersom det finnes noe annet på markede som gir mer for pengene Har ingen erfaringer med dette så jeg klarer ikke se hva som skulle være bedre med x-rite VS spyder. Har i hovedsak en maskin jeg skal kalibrere Edit: Har en DELL 24" 1920X1200 med IPS panel om det skulle ha noen betydning for valget Endret 3. oktober 2011 av Gibos Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har en spyder 3 express. Var ikke fornøyd med softwaren som fulgte med, så brukte open-source applikasjonen dispcalgui (basert på ArgyllCMS). Var ikke fornøyd med resultatene på min Dell wide-gamut skjerm. Lånte en annen spyder 3. Fikk veldig forskjellige resultater (!) Har nå oppfattet det slik at et colorimeter egentlig bør kalibreres opp mot en gitt skjerm vha et spektrofotometer ($$$) første gang. Endte opp med å laste ned en profil til min Dell-skjerm som noen andre hadde lagd. Konklusjon: Livet er _mye_ enklere hvis man går for en god skjerm som tar mål av seg å dekke sRGB og ikke noe mer. Litt forbedring kan man antageligvis få dersom man bruker andres profiler av samme skjerm, eller kjøper en skjerm med medfølgende tunet kalibrator. Andre har kanskje andre evner og erfaringer enn meg. -k Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skjønner, men X-rite som Refraction foreslår, vil det ha noen reel nyteverdi for meg som ivrig hobbyfotograf? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) ColorVision Spyder 3 Pro 799 kr ColorVision Spyder 3 Elite 1299 kr X-Rite Eye-One Display II 1199 kr X-Rite ColorMunki Display 1199 kr Hva bør jeg velge? Redigert: Jeg går for Spyder 3 pro + dispcalGUI Endret 22. oktober 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå