Gå til innhold

Ny Corsair 850W AX kortsluttet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle oppgradere PSU her fra en 750W cooler master GX til en Corsair AX 850W (modulær).

Startet opp systemet og kjørte i ca 5min før plutselig strømmen gikk i rommet. Kortslutning?

Etter dette virket ikke strømforsyningen lengre og jeg måtte sette inn igjen den gamle som fungerte. Hva kan ha skjedd med 850W PSUen?

Regner med dette er en klar reklamasjonssak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, klar reklamasjon. Slikt er ikke helt uvanlig.

Kan noen form for feilkobling til hovedkortet skape en slik kortslutning? Det hele er jo rimelig idiotsikkert når det kommer til hvilke kabler som passer hvor.

Eventuelt, kan det være en overbelastning på en stikk kontakt skape problemer?

Lenke til kommentar

Feilkobling, nei. Uansett hva man gjør der vil det ikke ta sikringen.

Overbelastning, ja absolutt. Det skjer ofte. Hvis PC fungerer når du prøver igjen kan du se bort fra svaret mitt.

Men hvis den tar sikringen hver gang så er det PSU som er defekt. Pleier også å lukte litt brent når dette skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Feilkobling, nei. Uansett hva man gjør der vil det ikke ta sikringen.

Overbelastning, ja absolutt. Det skjer ofte. Hvis PC fungerer når du prøver igjen kan du se bort fra svaret mitt.

Men hvis den tar sikringen hver gang så er det PSU som er defekt. Pleier også å lukte litt brent når dette skjer.

Pcen fungerer på en stikk med 750W. Men likevel så skulle jo ikke en overbelastning på en stikk ta knekken på en PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...