sangmao Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hei Jeg har et kamera med eksternt minne. Jeg kjøpte nylig en ny USB som jeg bruker som adapter for det eksterne minnet for overføring til PC. Min forrige USB adapter var ødelagt. Problem: Når jeg nå prøver å overføre bilder til PC blir noen av dem bare overført havleis eller ikke i det hele tatt (korrupte). Bildene vistes i sin helhet i kamera. Det ser også ut som noen av de gamle bildene også er blitt borte (vises i kamera). Dette ser ut til at har skjedd etter at jeg brukte den nye USB adapteren (satte kamera minne i adapteren og plugget i PC). Det er jo ikke sikkert dette er årsak men det ser tilsynelatende slik ut. Er det noen som har forslag på hva som kan være feil og kan man "redde" bildene som bare vises halveis og de som er borte ? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det høres ut som minnekortet er defekt. Det finnes flere "recovery" program du kan prøve, blant annet PC Inspector SMART Recovery. (Det programmet er spesielt for minnekort/bilder. NB! Må ikke forveksles med PC Inspector File Recovery). Jens Hammersgård Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Har du formatert kortet i kameraet før du begynte og ta bilder, det kan være årsaken til at det ikke virker fullgodt. Har du noe typeinformasjon om minnet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå