Gå til innhold

Kjøpe drikke i Sverige

Anbefalte innlegg

Heisann. Om jeg skal til Sverige, vil jeg forsøke å kjøpe med meg sprit hjem. Drar til Charlottenberg. Hvor vil dere anbefale å handle, og hvilke typer sprit er billigst, men som allikevel har en helt ålreit kvalitet? Skal ikke drikke rent, no shots eller noe. Vil bli blandet ut med saft, juice, brus og annet rart. Ei flaske på en liter holder i massemassevis. Drikker ikke ofte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Sverige handlar du sprit berre ein stad, nemleg på "Systembolaget", som er svenskane sitt vinmonopol. Det ligg eit slik utsal på senteret i Charlottenberg, etter kva eg minnest. KVA sprit trur eg derimot ein kvan annan skal fortelja. Sidan eg enno har til gode å kjenna hug for å drikka eit glas med noko som har alkohol vert eg truleg ikkje beste rådgjevaren her :D.

Lenke til kommentar

altså er du ikke gammel nokk så er det litt stress med tolla hvist du blir stoppet .

hvist du skal ha enkel sprit så er prisen rimelig lik på de fleste vodka typene , og du skal være trent for og kjenne noe smaksforskeld så her et det fritt valg .

de vanligste typene er , Abselutt , Vikingfjord , Sky vodka , Finlandia OSV , vinmonopolet har en fin oversikt på sine sider

wiki har en rimelig lang liste

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vodkas

Lenke til kommentar

Er noe jævla satans dritt om jeg blir stoppa i tollen, ja. Regner jeg med. Det jeg tar med hjem er jo yesyes u know, det som folk stort sett handler når de er over grensa.

Er ikke trent, så smaker nok neppe stor forskjell. Og som sagt, jeg blander. Så smaken blir jo delvis borte.

Skal sjekke ut sidene. Det tenkte jeg ikke på, gitt. ;) Takk for svar =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...