ATWindsor Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har 2 Win7 64-bit-lisenser, men nå trenger jeg en tredje. per i da har jeg 32-bit Win7 på den tredje maskinen. Er det noen måte å oppgradere fra 32-bit til 64-bit? Jeg har media, trenger kun selve lisensnøkkelen om det sparer noe. Er jeg nødt til å kjøpe en helt ny versjon? Det finnes noen nettbutikker med svært billige lisenser, men det virker som tvilsommme greier: http://www.godcart.net/ Andre tips? AtW Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ser ut som siden du linker til har pay-pal som betalingsmulighet, så hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Raskt søk på google: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110430011214AAv99Iv Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Hmm, ser at noen påstår at 32-bit-nøkler også funker på 64-bit, noen som kan bekrefete dette? Da kan jeg jo isåfall bare avinstallere 32-bit og installer 64-bit, og bruke samme nøkkel. AtW Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hmm, ser at noen påstår at 32-bit-nøkler også funker på 64-bit, noen som kan bekrefete dette? Da kan jeg jo isåfall bare avinstallere 32-bit og installer 64-bit, og bruke samme nøkkel. AtW Vet at det funker for win Vista. Vet dog ikke med win7 Lenke til kommentar
holvik Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Kan bekrefte att samme nøkkel kan brukes på både 32 og 64 bit versjon. Har bare prøvd på fullversjon (retail),men tror det samme gjelder OEM. Skal teste på en oppgraderingsversjon om ett par dager. Edit : Vil bare tilføye att ved kjøp av fullversjon får man 2 dvd plater, 32 og 64 bit. Endret 17. august 2011 av holvik Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Testa nå, viser seg at 32-bit-nøkkelen funker fett, problemet er løst. AtW Lenke til kommentar
holvik Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Flott att det ordnet seg. Fikk oppgraderings pakken i posten i dag. Oppgradering av 3 pc'er for 990 kr er ikke ille. Pakken inneholder plater for både 32 og 64 bit, en produktnøkkel. Prøvde for moro skyld å innstallere med fullversjon (retail) platen min (brukte oppgraderigsnøkkelen), denne er "moddet" etter Myhken's oppskrift ,og inneholder alle versjoner av W7 på Norsk og Engelsk . Noe overaskende fungerte dette fint. Hadde XP på maskinen fra før, "boot" fra DVD ved innstallasjon. Slik var det ikke i XP tider da det var forskjellige plater for Pro/Home og språk. Lurer litt på om denne retail platen også duger for en "OEM install", noen som vet ? Beklager att jeg er litt på sidelinjen av det opprinnelige spørsmål ! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Lurer litt på om denne retail platen også duger for en "OEM install", noen som vet ? Beklager att jeg er litt på sidelinjen av det opprinnelige spørsmål ! Hva mener du med OEM install? Der er jo nøkkelen som avgjør om det er en OEM installasjon, og det er nøkkelen, og ikke platen som blir låst mot hovedkortet. Så du kan bruke enhver Win7 plate for å gjøre en "OEM" installasjon, om du har en OEM nøkkel. Men nøkkelen låses så fort du aktiverer, uansett som du bruker fullversjon, oppgradering eller OEM platen. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det jeg egentlig mente å spørre om var : kan denne retail platen brukes til alle innstallasjoner ? Du har allerede svart på dette spørsmålet, takker for det. Det hender att jeg får spørsmål om å reinnstallere pc'er. Det er slett ikke alltid att vedkommende har media å innstallere fra, da er det greit å vite att jeg kan bruke min plate til alle typer av W7. Alt blir enklere hvis en kan bruke en plate til alt, og la nøkkelen avgjøre hva som blir innstallert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå