Gå til innhold

Mobilt bredbånd til pc/tab, best pris?

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg eit abonnement til PC/TAB. Er då ute etter abonnementet som gjer meg mest for pengane, maks 200-250kr i mnd.

Brukar akkurat nå ein PC, men kjem til å kjøpe meg ein Galaxy Tab 10.1 når den kjem ut.

Då har eg eit ekstra spørsmål: Lønner det seg å vente, å evt. kjøpe tab med abonnement, slik at tableten blir billigare?

Eller er det ikkje slik at leverandørar kjøyrer tabletar ut med abonnement?

Tenker eg treng minimum 4GB/mnd. Kan godt vere meir, men er også ute etter å betale minst mulig for mest mulig. Kva leverandør det er, spillar eigentleg ingen rolle.

Må sjølvsagt ha den nettbrikka til PCén også.

Kudos til den/dei som kan hjelpe meg!

Ondskap ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal ha meg eit abonnement til PC/TAB. Er då ute etter abonnementet som gjer meg mest for pengane, maks 200-250kr i mnd.

Brukar akkurat nå ein PC, men kjem til å kjøpe meg ein Galaxy Tab 10.1 når den kjem ut.

Då har eg eit ekstra spørsmål: Lønner det seg å vente, å evt. kjøpe tab med abonnement, slik at tableten blir billigare?

Eller er det ikkje slik at leverandørar kjøyrer tabletar ut med abonnement?

Tenker eg treng minimum 4GB/mnd. Kan godt vere meir, men er også ute etter å betale minst mulig for mest mulig. Kva leverandør det er, spillar eigentleg ingen rolle.

Må sjølvsagt ha den nettbrikka til PCén også.

Kudos til den/dei som kan hjelpe meg!

Ondskap ut.

Ta en titt her

Er du sikker på at du trenger hele 4 GB?

Tar muligens feil, men det må jo være ekstremt mye.

Edit:

Har du smarttelefon, så kan du jo dele ut nett fra den til Taben, forutsatt at du har enten i4 eller Android med 2.2 +, skal du satse på dette er det nok lurt med et mobilabonnement med gode datapriser.

Endret av Tastatur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger kanskje ikkje meir enn 4gb, men vil ikkje ha mindre enn 3gb.

Men er det mulig å kjøpe tablet med abonnement slik at taben blir billigare?

Ja, det er også mulig.

Velger du NetCom, så betaler du 1999 kr for taben (WiFi 3G), og da betaler du i tilegg 349 kr per mnd, som er inkl fri data.

Totalpris da blir 6187, som er inkl taben og fri data.

Endret av Tastatur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er mulig å bruke det på pc og.

Når det gjelder modem så må du nok ta kontakt med NetCom, eller se på hjemmesidene, men trenger du egentlig det? Du kan jo bruke taben og evt. smarttelefon hvis du har (iPhone 4 eller Android 2.2+), til å dele ut nett, blir samme ulla, og i tillegg kan du dele ut til 5 enheter. + at du ikke trenger å tenke på å betale for et modem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hastigheten blir samme, du kan uansett bare prøve nå med det vanelige SIM-kortet ditt.

Instillinger > Trådløst og Nettverk > Portabelt Wi-Fi hotspot. Husk at 3G må være på for at det skal funke.

Slik jeg huske fra min Galaxy S-tid så het det ikke Portabelt Wi-Fi hotspot, men noe annet, du finner garantert ut av det.

Lenke til kommentar

Takk for svar, vurderar å kjøpe det. Men det er altså fri bruk av internett, virkar vell for godt til å vere sant?

Og er det mulig å kjøpe eit modem i tillegg, slik at eg kan bruke det på pc'en?

For godt til å være sant? NetCom har hatt fri bruk av data i flere år, og de er ikke alene. De aller fleste operatørene har slike abonnement i dag.

Det er mulig å kjøpe modem i tillegg, men da må du enten betale fullpris på modemet, som er rundt 1000 kroner, eller opprette et ekstra abonnement og få det til 1 krone, pluss månedsavgift på det ekstra abonnementet.

Lenke til kommentar

Netcom sine butikker har begynt å få leveranser.

Vet at Netcom på Trondheim Torg fikk inn 4 Galaxy Tab 3g (sorte så vidt jeg vet) på Torsdag.

Ellers er det pent lite som heter "fri bruk" når det gjelder mobilt bredbånd da du alltid har begrensninger på totalt forbruk.

Så vidt jeg kan se er det Netcom sin FlexiTalk med Surfepakke Medium som gir mest for en billig penge. (FlexTalk gir bedre ringepriser enn fastpris data om du skal benytte abb. til telefon også, samt at FlexTalk + Surfepakke Medium gir 8GB data mot 5GB med Fastpris data som koster det samme.)

Lenke til kommentar

Ellers er det pent lite som heter "fri bruk" når det gjelder mobilt bredbånd da du alltid har begrensninger på totalt forbruk.

Det er fri bruk i den forstand at man kan bruke så mye man vil uten å bli fakturert noe ekstra i tillegg til månedsavgiften. Man slipper derfor å bekymre seg for om det påløper tilleggskostnader når man nærmer seg slutten på måneden.

Lenke til kommentar

Skal ikkje ha noko som eg kan ringe med. Trenger kunn data. Har allerede ein Galaxy S II, så det ville ha vore smør på flesk å hatt eit ringe abonnement. Om eg tolka det du meinte rektig?

Edit:

Veit at butikken eg var på i Stavanger hadde fått 4 kvite.

Merk editen i bunnen...

Flexitalk fungerer på den måten at man i utgangspunktet ikke betaler månedspris. Dog, det har en minstefakturering på kr 99,- pr måned. Altså, om du ikke bruker 99,- på ringing/sms så blir du uansett fakturert 99,- pr måned.

Trikset er dog at med mobilt bredbånd-abo får du uansett en fastpris på 249,- måneden. Da unngår du minstefaktureringen på flexitalk-aboet, og har i prinsippet et "rent" mobil-abonnement inntil du putter det i en telefon og ringer/sender SMS. Ser de har kampanje på 69,- første 6 måneder. Regner med at om du ikke ringer noe, blir du fakturert 99,- for disse månedene.

Edit: Dum som man er... når jeg tenker meg om kan du jo bare gå for mobilt bredbånd uten flexitalk... tror jeg. ;)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

yess, skal ha eit slik abonnement utan tvil. Trur eg kjem til å gå for det til 249kr mnd med 8gb. Det burde holde for mitt bruk iallfall.

Dei hadde dessverre ikkje fleire Tabar igjen hoss Netcom-butikken, men eg veit dei kjem til å få inn både svarte og kvite på spaceword, men då er minuset at dei ikkje har eit like godt tilbud på sjølve taben som det netcom har....what to do?

Dei kunne ikkje gje meg nokon prisar heller, og på netcom står det bare ubekrefta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...