Gå til innhold

BK: To eldre herrer, Havanna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker motivet og følgeteksten til bildet. Ble litt fasinert av fargen på veggen som går igjen på jakka til den ene personen.

 

Det jeg umiddelbart reagerte på var kuttingen av benet, om det hadde vært mulig så hadde jeg sett at du hadde beveget deg bakover og tatt bildet i høydeformat - har en følelse av at det også ville passet bedre med de øvrige linjene i bildet.

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Liker motivet og følgeteksten til bildet. Ble litt fasinert av fargen på veggen som går igjen på jakka til den ene personen.

Takk for det. :) Tenkte faktisk ikke på at fargene matcha før du nevnte det! :thumbup:

 

Det jeg umiddelbart reagerte på var kuttingen av benet, om det hadde vært mulig så hadde jeg sett at du hadde beveget deg bakover og tatt bildet i høydeformat - har en føleløse av at det også ville passet bedre med de øvrige linjene i bildet.

Enig i at foten hans gjerne skulle vært med - hadde forøvrig også vært interessant å se det på høykant. Dessverre var dette det eneste bildet jeg tok av disse to. :/

Lenke til kommentar

Jeg leter og leter men finner ingen ting jeg ville gjort anderledes.

Et bilde som forteller en god historie og som kvalitetsmessig er gjennomført i alle ledd

 

Nei, ikke lett å komme med noe konstruktive innspill

 

Det eneste jeg sitter å tenker på er at selv om fargene er sterke og sentrale i bildet, så tror jeg også dette ville gjort seg godt i S/H

Lenke til kommentar

Hmmm, det første tilbakemeldingen på dette bilde som jeg kunne komme på var at jeg fikk lyst å reise til Cuba. I og med dette er et gatefotografi så synes jeg ikke det drar for mye ned at den ene foten er kuttet. Fargene synes jeg også du skal la være slik de er. For det første er de med på å ramme inne personene. For det andre er slik sterke farger noe mange av oss forbinder Cuba med, så de er en del av miljøskildringen. Hvis det var en ting jeg ville gjort annerledes så var det å ta et steg til venstre slik jeg kom litt mer rett på, men jeg er usikker. Den skrå vinkelen gir jo også bilde litt dybde.

Lenke til kommentar

Oplever dit billede lidt som om du har afbrudt de to herrer i deres gøremål og bedt om lov til at tage et billede af dem - derved har du også stoppet fortællingen og billedet bliver - indholds- og kompositionsmæssigt - lidt ordinært i mine øjne.

Et crop med de herrers hænder kunne måske genoptage fortællingen - men dybdeskarpheden er nok ikke tilstrækkelig til dette.

Gode stærke farver som cubanerne elsker det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oplever dit billede lidt som om du har afbrudt de to herrer i deres gøremål og bedt om lov til at tage et billede af dem - derved har du også stoppet fortællingen og billedet bliver - indholds- og kompositionsmæssigt - lidt ordinært i mine øjne.

Et crop med de herrers hænder kunne måske genoptage fortællingen - men dybdeskarpheden er nok ikke tilstrækkelig til dette.

Gode stærke farver som cubanerne elsker det...

Det begynner å bli noen måneder siden jeg tok bildet - men generelt peker jeg bare kameraet i ansiktet til folk uten å spørre om lov først... Men enig i at det kan se litt oppstilt ut. :)

 

Litt usikker på hva du mener med crop av hender? Mulig å få et eksempel, selv om dybdeskarpheta nok ikke er optimal?

 

Veldig bra !

Yess! Synes dette passer miljøet og gjør det enda mer interessant! Veldig bra faktisk! Hevet bildet til et nytt nivå i mine øyne! :thumbup:

Takktakk! :)

 

Jeg er vel enig i det meste som er sagt her. At beinet er kuttet litt, gjør ikke så mye, men jeg savner litt mer av bygningen.

 

Synes det gjør seg best i farger; det er det som er Cuba for meg.

Cuba er farger, ja. :)

 

Jeg også synes bildet er bra, men kuttinga av benet til den ene ødela bildet.

Legger ved en sepiabilde av den ene mannen - hva med det?

 

RAK-foto :yes:

Nå er ikke jeg så veldig glad i sepiatoner, men utsnittet fungerer definitivt - selv om jeg nok foretrekker å ha med begge mannfolka, tross i kutta fot. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...