Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få respekt på VGS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare følge med på hvordan dette utvikler seg.

Hvis han fortsetter å være seg selv, så endrer det jo ingenting. Da fortsetter han bare med sin egen rutine, skole, lekser, mat og spill.

Så kompis du må jobbe med deg selv, og få flere interesser. Du kan dra på fest uten å drikke, er det alkoholen som er problem? Har du innetider? Tør du ikke å dra ut på byn? Hvor i landet bor du? Hva gjør du i friminuttene? Hva er målet ditt? Å få respekt, hvordan skal du få respekt når ingen vet hvem du er? Og hvorfor skulle de respektere deg i det hele tatt?

Spm: hvem er det du respekter og hvorfor?

Lenke til kommentar

Det sosiale med fest er skummelt.

Jeg har skal være i seng før 23:30 i helgene, og 23:00 på hverdag.

Når man er 16 så drar man ikke på ''byen''...

Jeg bor i Akershus.

I friminuttene så går jeg bort til de fra klassen min, og vi sitter sammen. Der gjør de narr av meg fordi jeg er meg, og meg selv er en som fungerer dårlig sosialt mtp kommunikasjon...

Målet mitt er dame og venner.

Lenke til kommentar

Jeg er unik, og jeg skal vise mine kvaliteter positivt i sosiale sammenhenger, kun for å motbevise dere som tviler på meg.

Godt utgangspunkt egentlig. På en måte så håper eg jo for din del at du klarer det. Men du må fokusere på patos, god retorikk og framstå som litt skikkelig.

Den som alltid er den kule fyren i klassa som gjør masse sprø ting er tøff og grei den første uka, men det er etter 2-3 månder det først begynner å danne seg.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du sier:

Det sosiale med fest er skummelt.

Også sier du:

Jeg er unik, og jeg skal vise mine kvaliteter positivt i sosiale sammenhenger, kun for å motbevise dere som tviler på meg.
I friminuttene så går jeg bort til de fra klassen min, og vi sitter sammen. Der gjør de narr av meg fordi jeg er meg, og meg selv er en som fungerer dårlig sosialt mtp kommunikasjon...

Det er ikke vi som tviler, du tviler på deg selv :/ Skal du gjøre no, gjør det for deg selv, helt ærlig så bryr jeg meg ikke hvordan du er i sosiale sammenhenger, så du trenger ikke å motbevise meg ihvertfall.

Men, du hoppet over et spm: hvem er det du respekter og hvorfor? Hva er det som gjør deg unik? At du ikke klarer å skaffe deg venner? Du klarer ikke å skaffe deg dame?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke drepe noens ønske, eller ødelegge noen drømmer, men man er nødt til å se litt realistisk på ting iblant. For meg virker det som du ønsker respekt på vgs, med andre ord blant en stor andel av elevene, og sikkert blant alle 1.klassingene.

Vi vet ikke hvordan du ser ut, hvordan du er, eller hva for en person du er. Selvsagt kan en alltids nå langt her i livet uavhengig av utseende, kroppsfasong eller hva en går kledd i, men veien stopper en gang. En kan ikke regne med å proffesjonell fotballspiller om en ikke legger innsats i egentrening, og en kan ikke få repsekt for folk om en ikke tar grep, enten det er på aktiviteter, eller på utseende.

Realiteten og faktumet er at folk ønsker å være med visse personer, og om man ikke ser ut som de andre, eller på samme nivå i populæritet/utseende , kan ikke en drastisk endring i personlighet nødvendigvis gjøre en forskjell. Ikke tenk at du skal få respekt blant alle folk på vgs, men at du heller ønsker å komme bedre inn i din sosiale vennegjeng. Ikke for å drepe noens håp, men utseende, kropp og mote betyr mer på vgs enn noen annen tid i livet. Den sosiale statusen er helt annen enn på f.eks ungdomsskolen.

For å avslutte har flere skoler type foreninger/sekter/grupper/pakter hvor 1.klassingene på vgs må gjennom en opptaksprøve for å bli med. Det innebærer å spise sperm, sleike bæsj, kline med gutter, spy i andres underbukser og gjøre de jævligste ting foran hele skolen, men å gjennomføre dette kan vel blant noen føles som status..

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Det som er med de aller fleste, uansett alder, er at de går etter personer som er lik seg selv, både i utseende og personlighet. Akkurat det har ikke så mye med modenhet og det å være mer voksen å gjøre.

Men jeg syns uansett at de ritualene er å dra den litt langt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...