Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få respekt på VGS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ungdomsskolen funka det kanskje å leke tøff i trynet og skaffe seg masse populære venner for å være kongen på haugen. På VGS er flertallet blitt hakket mer modne i hodet, og de som fremdeles tror at det å spille på muskler og å være stor i kjeften hjelper på å bli "the boss"... Vel, da må du bare vite at flertallet syntes du er idiot og vil holde seg langt borte. Jeg gikk ut av vgs ifjor, og de som trodde de var såå kule og hadde status, gjorde det rævva i fagene og sitter i kassa på lokalbutikken den dag idag. Så, tips til deg: fokuser på skolearbeid, ikke tøffhetsskalaen (for den går fort fra "tøff" til "taper").

Helt feil. På VGS er folk helt like som de var på ungdomsskolen. Skal du ha respekt må du bare tørre å hoppe inn i sosiale situasjoner og sosialisere deg med ALLE. Måten å bli populær på er enten å være tøff, men ikke på det fysiske, mer på det psykiske, eller du kan bli kjent med alle på skolen. Kontakter = respekt. Så enkelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som jeg har opplevd det så er det ikke noe snakk om å bygge respekt hos de som er i andre og tredje. På skolen min er det ikke akkurat noe kontakt mellom de forskjellige trinnene annet enn i vennegjenger. Jeg har aldri sett med noen ekstra respekt på noen jeg ikke kjenner.

Prøv heller å fokusere på å være normal, du. Så blir du i alle fall ikke sett ned på. :thumbup:

Jeg har et eksempel på dette:

Jeg vet om en som er ett år yngre enn meg som jeg aldri kommer til å glemme. Men det er sannsynligvis fordi jeg aldri har møtt et menneske som har minnet meg så mye om en ape og ikke pga. respekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett hva som skjer må du få banket noen helt i starten. Gjerne flere, alle i klassen om du greier det. Ikke nødvendigvis samtidig, men bare du får tatt alle før dagen er over. Det er det aller viktigste, og det er hva du burde konsentrere deg om først. Når du har gjort det, kan jeg veilede deg videre.

Jeg mener man må ta alle samtidig, da vet alle med en gang at man mener alvor. Ta jentene også. Et spark i ræva på norsklæreren hjelper også på respekten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...