VikingNor Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg trenger litt hjelp med og finne ut av en girkasse kode. Da girkasse har røket og jeg trenger en ny (brukt) Modellinfo: Merke: 2600 Ford Model: Galaxy G Type: WGR Registreringsår: 1997 Kjøretøygruppe , teknisk: M1 Kjøretøygruppe , avgift: 101 Personbil Regnr: KF71499 HVITT SS/SS Understellsnummer: WF0GXXPSWGTG38154 Førstegangs reg i Norge: 1997-06-26 Motor/drivverk: Slagvolum (cm) 1998 Motoreffekt (kW): 85,00 Drivstoff: 01 Bensin Merknader: Ombygd fra varevik (311) Typegodkj.nr 0177-003/1996MOLDE 23.01.00/451 Er det da mulig og finne ut av girkassekode? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hvorfor ikke bare se på koden som står på girkassen? Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 se etter en slik: du finner den i serviceheftet og i bagasjerommet. manuell kasse? ... feil olje? manuellkassene til de bilene skal ha ATF olje Lenke til kommentar
VikingNor Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Jeg prøvde og se under, men er litt usikker på hvor jeg skal lete. Og er den oppå, se vet jeg ikke hvor. hm... joka, Beklager dumt spørsmål, men du sier bagasjerommet, tenker du i lukene bak der jekk og det ligger? Vet ikke om det er olja som er feilen. Tror rett og slett at girkassa er gåen! når man kjører, kommer det kakkelyder på venstreside frem. Trodde dette kunne være lageret eller kulelageret, kanskje jeg mener drivakselen. Lyden skjer når bilen ruller fritt, men når man gasser så man ligger i någenlunde samme tempo som rullefart, så forsvinner lyden. Har sjekket clutch, og den fungerer fint. Trodde også det kunne være utløserlageret, men det ser ikke ut som det heller er problemet! Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) bilde som viser hvor girkassekoden er: http://cgi.ebay.de/Getriebe-5-Gang-Schaltgetriebe-VW-Sharan-2-0l-85KW-DBU-/170673800076?pt=DE_Autoteile&hash=item27bcf3838c#ht_1243wt_907 den hvite lappen er innenfor en av lukene i bagasjerommet.. er iallfall slik på sharan, da regner jeg med at galaxy har samme, men er ikke 100% sikker.. edit: høyre drivaksel er to-delt, har du sjekket støtte-lageret midt på akselen? Endret 18. august 2011 av joka Lenke til kommentar
VikingNor Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Høyre drivaksel? kan det ha noe med lyden på venstre siden og gjøre? -EDIT- btw fant girkassekoden. Men var veldig utydelig: Høres dette fornuftig ut= 957(B)? CB FOG 6DO(3)? A setter () på de jeg er usikker på Endret 18. august 2011 av VikingNor Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Høyre drivaksel? kan det ha noe med lyden på venstre siden og gjøre? tverrstilt motor, girkasse på venstre side.. høyre drivaksel må jo nødvendigvis inn i girkassen som ligger til venstre støttelageret til akslingen er opphengt i gummi.. sjekk lageret.. EDIT bilde av støttelageret Endret 18. august 2011 av joka Lenke til kommentar
VikingNor Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Altså, Du har vært en fantastisk hjelp. Jeg skal sjekke dette så fort jeg har anledning! Du har hjulpet meg fra steg 1 og med bilder! Dette setter jeg skikkelig stor pris på, og dette hjelper meg masse da jeg rett og slett ikke har så mye peiling på bil og bildeler! Øvelse gjør mester sier de! =) Igjen jeg takker for hjelpen så langt, og holder deg oppdatert om jeg finner ut mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå