NOwar Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Hei Har: 2 stk hdd 3,5" 1 stk ssd hdd 1.8" 1 stk dvd Hovedkort: msi K9A-Platinum: http://www.msi.com/product/mb/K9A-Platinum.html Prosessor og ram Skjermkort: ati Radeon x1950 xtx: http://reviews.cnet.com/graphics-cards/ati-radeon-x1950-xtx/1707-8902_7-32036686.html#manDesc Trenge: Stille kjøling av skjermkort, prosessor og generelt kabinett Nytt kabinett: maks høgde 150mm Maks dybde 500mm Nokon som kan gi nokon tips? Endret 24. august 2011 av NOwar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Kan ikke finne noe kabinett som har max. høyde 150mm som har plass til hardwaren din. Ellers hadde jeg trasha skjermkortet og funnet et billig media skjermkort. Blir billigere og langt lettere å få tak i enn å finne noe kjøling til det kortet du har nå. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Den beste løsningen for en lav og stillegående HTPC er en laptop. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Den beste løsningen for en lav og stillegående HTPC er en laptop. Vil påstå at løsninger som Zotac Zbox er langt bedre som htpc enn laptop. Men nå var han ikke ute etter en ny maskin. Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Trur eg går for nytt skjermkort og hovedkort. Kansje dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513320#extra Nokon tips til strømforsyning hovedkort osv? Ca sammenlagt pris? Endret 18. august 2011 av NOwar Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Muligens ein heilt ny og ferdigbygd htpc der eg kan bytta ut hdd med mine 2 store og en ssd-hdd 1.8"? Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513320 er utgangspunktet mitt. Er litt usikker på om eg skal velga AMD løysning eller Intel. Nokon som har synspunkter på kva som er mest stabilt og lengst framme med teknologien for tida? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Intel i3 om du bare ser film, i5 om du vil ha litt kraft. Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Eg har nett funne ut at eg ikkje kan så mykje om utrykk i forhold til kabinet og andre pc delar. Er ein brønn ein plass til 3,5" hdd? Korleis ser ein om ei vifte er stillegående eller bråkete? Hvilke skjermkort er plass til i en HTPC, eller er det vanlig å gå for intigrert? Korleis veit ein kva strømforsyning eg trenge? Er det ein tråd eg bør lesa før eg kjøpe HTPC? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Eg har nett funne ut at eg ikkje kan så mykje om utrykk i forhold til kabinet og andre pc delar. 1.Er ein brønn ein plass til 3,5" hdd? 2.Korleis ser ein om ei vifte er stillegående eller bråkete? 3.Hvilke skjermkort er plass til i en HTPC, eller er det vanlig å gå for intigrert? 4.Korleis veit ein kva strømforsyning eg trenge? Er det ein tråd eg bør lesa før eg kjøpe HTPC? 1.En brønn kan både være 2,5" 3,5" og 5.25". 2,5" og 3,5" er til harddisker og ssd'er mens 5,25" er til cd/dvd drev og alt annet som er laget for 5,25" 2.Det må du nesten lese tester på, eller se i databladet om du finner den infoen. 3.Du kan få plass til alt av skjermkort bare du har rett kabinett. Om pc'en bare skal brukes til media(Filmer, musikk osv) så holder nok en i3 og dens integrerte grafikkort. 4.Den skal kunne gi en del mere en det systemet bruker når det belastes fullt. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Den beste løsningen for en lav og stillegående HTPC er en laptop. Vil påstå at løsninger som Zotac Zbox er langt bedre som htpc enn laptop. Men nå var han ikke ute etter en ny maskin. Uenig i dette av flere grunner, Zotac er ikke kjent for kvalitet i sine produkter, og en laptop er både kraftigere, tynnere og penere enn en Zbox. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Den beste løsningen for en lav og stillegående HTPC er en laptop. Vil påstå at løsninger som Zotac Zbox er langt bedre som htpc enn laptop. Men nå var han ikke ute etter en ny maskin. Uenig i dette av flere grunner, Zotac er ikke kjent for kvalitet i sine produkter, og en laptop er både kraftigere, tynnere og penere enn en Zbox. "Løsninger som Zotac Zbox" Vanskelig ;-) Vist du faktisk tar med prisen i vurderingen, så er nok ikke laptops så mye kraftigere nei. End of discussion, han skal ikke ha en ny pc. Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Eg har nett funne ut at eg ikkje kan så mykje om utrykk i forhold til kabinet og andre pc delar. 1.Er ein brønn ein plass til 3,5" hdd? 2.Korleis ser ein om ei vifte er stillegående eller bråkete? 3.Hvilke skjermkort er plass til i en HTPC, eller er det vanlig å gå for intigrert? 4.Korleis veit ein kva strømforsyning eg trenge? Er det ein tråd eg bør lesa før eg kjøpe HTPC? 1.En brønn kan både være 2,5" 3,5" og 5.25". 2,5" og 3,5" er til harddisker og ssd'er mens 5,25" er til cd/dvd drev og alt annet som er laget for 5,25" 2.Det må du nesten lese tester på, eller se i databladet om du finner den infoen. 3.Du kan få plass til alt av skjermkort bare du har rett kabinett. Om pc'en bare skal brukes til media(Filmer, musikk osv) så holder nok en i3 og dens integrerte grafikkort. 4.Den skal kunne gi en del mere en det systemet bruker når det belastes fullt. Takk Då har eg kome fram til at eg berre vil bytte ut alle vifter, kjøpa nytt skjermkort og ny strømmforsyning. Trenger mest hjelp med skjermkort. Helst passiv kjøling, men viktigst er at alt blir stille. Tenker å bruke skjermkortet når eg skal bygga meg ein skikkeleg HTPC. Endret 20. august 2011 av NOwar Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 "Løsninger som Zotac Zbox" Vanskelig ;-) Vist du faktisk tar med prisen i vurderingen, så er nok ikke laptops så mye kraftigere nei. End of discussion, han skal ikke ha en ny pc. Det er stort sett Zotac som leverer produkter av denne typen En Zbox koster 3259kr på Dustin, en laptop som Asus X53TA med kraftigere CPU og GPU koster ca 4237kr, så for 1000kr mer får du en HTPC som har kraftig nok CPU og GPU til å gjøre en ypperlig jobb i motsetning til alle Zacate og Atom baserte maskiner. EOD. Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Vurdere no desse komponentane for å gjera dataen min "lydlaus": Frå cdon: Antec Signature Series 650W Arctic Cooling Accelero S1 (Rev 2) Noctua NF-S12B FLX 120mmfläkt, 1200/900/600rpm (2stk) Scythe Mugen II Vil dette fungere sammen med: Frå Komplett: MSI K9A Platinum, ATI RD580+SB600, DDR2, (Socket-AM2, Crossfire XP3200, 2xPCI-Ex16) AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 (1MB, BOXED m/vifte) Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, (Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology) Cooler Master Centurion 534, Sort, (Aluminium Front (Uten Strømforsyning)) Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA (Black OEM) Ati Radeon x1950 xtx Pci-e Corsair SSD Nova Series 2,5" 64GB (SATA2, 215MB/130MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5") 2 stykk sata HDD "Green" (maks rpm "7200") Ide hdd (7200rpm) Er bekymra for utgangar på strømmforsyning, og plass mellom kjøling på skjermkort og sata kontakter. lurer og på kor mange watt som vil bli trekt frå strømforsyning når eg ser på hd-film frå ein av "sata hdd"? Endret 23. august 2011 av NOwar Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Då er dette bestilt frå cdon.no: Antec Signature Series 650W Arctic Cooling Accelero S1 (Rev 2) Noctua NF-S12B FLX 120mmfläkt, 1200/900/600rpm Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound - 4 gram Arctic Cooling Accelero Xtreme Mounting Plate VR005 (for thermal adhesive) Scythe Mugen II Sum med frakt: 2225,- Kan stenge tråd. Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Fungerte knallbra. Har festa ein av viftene til S1, og kjører på 800 rpm, prosessor kjøler på 900 rpm og inntaket på 800. Er nesten heilt stille, må legga øyra på kabinettet for å høyra om maskina er på. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå