Joakimsn Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hva betyr ;; ? Vet det er noe slags kyssetegn lignende, men hva er det? :b Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg vet ikke om noen tolkning der det er et "kyssetegn" men... kanskje du kunne gitt oss et eksempel på setningen der det kommer fra (en setning som du kan dele med oss trygt) slik at vi forstår sammenhengen. Smileys er ikke akkurat "fastsatt" som noen standard og uten sammenhengen kan det være vanskelig å tolke dem riktig. Det jeg tenkte på med en gang jeg så dette er "nervøs svetting" emoten. Dette kommer fra anime og brukes ofte sammen med den asiatiske ^_^ smileyen. Det er en veldig erketypisk ting i anime at når en person kommer i en presset situasjon, eller en situasjon der han er redd eller ukomfortabel (gjerne sosialt) så har de alltid en svettedråpe på kinnet eller pannen for å indikere hvordan føler seg. Den kan være "realistisk", men ofte er den overdrevet for effekt, spesiellt i anime med lit humoristiske undertoner: Dette representeres i den asiatiske smileyen som dette: ^_^; (nervøst smil, prøver å gjemme nervøsiteten) eller dette: -_-; (oppgitt eller deprimert) Disse forkortes noen ganger til bare ^^ (smileyen) eller ^^; (smiley med svettetegn). Jeg har også sett ;; blitt brukt som en veldig kortversjon av samme tingen. Kanskje det kan være dette? Den andre muligheten som jeg kommer på er "grine smileyen" (;_ eller ;_; eller bare ;; på veldig kortform. Øvre delen av ; er da øyet, med nedre delen av ; som tårer. Det er mulig det kan være dette også. Det er som sagt vanskelig å si uten å se sammenhengen. Gir du oss et mer konkret eksempel så skal jeg gjerne gi min oppdaterte mening på det for deg. Jeg håper dette hjalp. Du kan evt. lese litt mer om smileys og dens varianter her: http://en.wikipedia.org/wiki/Emoticon Dette er dog neppe fullstendig dekkende, da smileys varerer voldsomt mellom folk og "muterer" seg sosialt med stor hurtighet. -Stigma Endret 17. august 2011 av Stigma 3 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hadde vært fint om du hadde sagt i hvilken sammenheng den smileyen kom. Men ";;" brukes blant de jeg snakker med som en slags smiley fordi det er en hurtigtastkombinasjon på MSN for denne smileyen: Det er selvsagt ikke fasiten, det kan være så mye annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå