Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mister følelsen i føttene av løping.


GrandMa

Anbefalte innlegg

Heyo.

 

Var ute å løp en tur i skogen sammen med min far i dag og etter 4-5 harde kilometer kjenner jeg at jeg begynner å miste følelsen i begge føttene. Følelsen er den samme som man får når man en kroppsdel sovner. Som feks ved at man ligger på armen. Man mister følelsen og det begynner å prikke ustanselig. Det begynner ytterst i tærne også avanserer det bakover i foten. Det lengste det kom var når det strakk seg fra tærne helt til helen. Fikk dette i begge beina. På ett tidspunkt ble hele den ene foten varm og følelsen kom tilbake/prikkingen forsvant. Føltes som om blodet plutselig strømmet til foten min.

 

Noen som vet hva problemet kan være? Blir ganske nervøs ettersom det virker som om det kan være problemer med blodtilførselen. Skumle saker.

 

- 22 år.

- God allmenntilstand.

- Aktiv.

- 1.87 m og 80 kilo.

- Løper i ny og ne, men sjeldent så hardt som den gangen dette skjedde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

hmm, høres ut som noe jeg også får. Unngår i det lengste jogging og kondis trening pga av det. Men jeg var hjemme en helg og sprang på fjellet etter sauer så merket jeg faktisk ikke noe. brukte de samme joggeskoene jeg vanligvis bruker.

 

Men er helt for jævlig og springe på asfalt og hard løyper.

 

Kan nevnes at jeg gikk mye på tå når jeg var liten pga av stramme sennaband eller hva det nå heter.Det som er bak over hælen.

Lenke til kommentar

Kan være feil sko for foten?

Var sjølv plaga med normale joggesko, men kjøpe Vibram Fivefingers (Speed i mitt tilfelle). Er ein drøym å jogge med. Fri bevegelse av foten og null unaturlig demping som svekkar foten heller.

Ser kanskje ikkje "moteriktig" ut, men det er ikkje noko ein bør ha i bakhaudet når ein skal førebygge eit problem.

Spesielt ikkje ein so viktig kroppsdel som foten.

 

Barefootshoes.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...