tacomodo Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har tenkt å kjøpe ny maskin - Asus P4P800, P4-3ghz Er det noe nytt som kommer hvert øyeblikk som gjør at jeg burde vente eller er det priskutt i horizonten (innen en mnd eller så) Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 er jo eventuelt AMD sine 64bits prosessorer da Lenke til kommentar
airguard Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har to maskiner en intel p4 .2.4 og en amd barton 2.5. En ting med Intel er at prisen på cpu ikke har gått ned på ett år. Intel p4 2.4 har sunket med 80kr på ett år og AMD 2500 (sånn ca.) har senket prisen med over 1000kr så fra nå av velger jeg AMD. Mye billigere og oppgradere. En annen ting er at jeg merker ikke noe forskjell fra Intel og AMD til vanlig bruk og da er det jo lurt og velge det billigste alternativet. Jeg leste noe om at intel skal senke prisene fra oktober Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Flott pris senkning i oktober... Jaja, jeg gidder ikke vente. Det er ALLTID noe i horisonten egentlig, så det var vel egentlig et mongo spørsmål. Takk for svar allikevel... Har hatt AMD de siste tre-fire maskinene mine og jeg er så drit lei varmeproblemer og div andre ting, at denne gangen skal sirkelen sluttes - Jeg skal tilbake til gode gamle Intel koste hva det koste vil, så får jeg se da, om den gode gamle stabile "feelen" kommer tilbake Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Prescott er kanskje verdt å vente på .. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har to maskiner en intel p4 .2.4 og en amd barton 2.5. En ting med Intel er at prisen på cpu ikke har gått ned på ett år. Intel p4 2.4 har sunket med 80kr på ett år og AMD 2500 (sånn ca.) har senket prisen med over 1000kr så fra nå av velger jeg AMD. Mye billigere og oppgradere. En annen ting er at jeg merker ikke noe forskjell fra Intel og AMD til vanlig bruk og da er det jo lurt og velge det billigste alternativet. Jeg leste noe om at intel skal senke prisene fra oktober Må virkelig si du er med i markedet her! For et år siden kostet en 2,26 ca. 2500,- 2,53 GHz'en var toppmodell, og kostet MYE! 2,4 koster vel 1700,- idag, og jeg vil nok si det er en god nedgang i prisen ja... Lenke til kommentar
airguard Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 sorry det var nok i desember 12/12-02 jeg kjøpte dette CPU Pentium 4 S-478 2.4GHz 533MHz 512K Boxed 1531.45 1531.45 + moms blir dette: 1883 kr 7 måneder etter koster samme cpu : 1668 kr det blir jo 200 mindre. (prisen hentet jeg på ps-data der jeg stort sett handler) AMDèn min falt ihverfall til halv pris i samme tidspunktet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Flott pris senkning i oktober... Jaja, jeg gidder ikke vente. Det er ALLTID noe i horisonten egentlig, så det var vel egentlig et ***** spørsmål. Takk for svar allikevel... Har hatt AMD de siste tre-fire maskinene mine og jeg er så drit lei varmeproblemer og div andre ting, at denne gangen skal sirkelen sluttes - Jeg skal tilbake til gode gamle Intel koste hva det koste vil, så får jeg se da, om den gode gamle stabile "feelen" kommer tilbake Jeg har hatt: intel (dx2 50) - ikke overklokket :o) nooooob intel (celeron 300 ikke a) - overklokket med 50% amd (duron 650) - overklokket med 50% intel (P4 1800) - overklokket med 50% Og ikke hatt noe problem med kjøling utenom at: celeron 300 @ 450 ble litt varmt midt på sommeren med boxed vifte kabinettet jeg brukte til celeron 300 og duron 650 var litt bråkete viften til duron 650 bråkte endel (kan bytte den ut med en til 200 kr idag som ikke bråker.. :o) ) kabinettet til P4 1800'n manglet plass til to kabinettvifter som er et minimum... (har en rar løsning med eksternt montert vifte, det funker bra) hadde gått for 2,4(800) hvis jeg først skulle kjøpe intel idag, og kjøpt en durabelig cpu vifte og overklokket viften hadde vært: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=CNPS7000ALCU Utfra tester kjøler den like mye som bare CU varianten, og er betydelig lettere. Hadde kjøpt et slikt kabinett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CI6A21B (evt storebroren) med et par 120 mm vifter med spenningsregulatorer og en slik strømforsyning: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP30060PN Maskinen har da masse vifter på ca 20db, dvs nesten helt stille og noe vanvittig bra kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå