bareanton Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tomhet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Motivet med treet og benken virker godt balansert. For meg er det et bilde som roper etter en konvertering, noe som kan forsterke følelsen av tomhet. Om du bruker DPP så ville jeg brukt "Monochrome" i "Picture Styles" for deretter å leke litt med fargefiltre, kontrast og brightness. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg forstår at du bruker tittelen tomhet. Det virker litt trist, grått og flatt som det er. Komposisjonen er grei nok men det blir for grått og for flatt etter min smak. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 God balanse i kompen. Noe for "mørkt", men det var vel kanskje også meningen kfr. tittelen. Motiv med potensiale til diverse bilder i ulik belysning dette. En god 3'er fra meg! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Særdeles interessant å se at etter tre kommentarer så er de såpass samstemte. Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Jeg kan ikke huske om jeg prøvde monochrome på dette bilde, men jeg skal finne frem raw filen og teste det. Så kommer det kanskje en versjon 2 etter hvert. Når det er sagt så er jeg ikke enig med dere. Jeg ønsket at bilde skulle gjenspeile tåken slik den fremstod når bilde ble tatt. Tykk tåke er grå, kjedelig og gjør ting flatt og fargeløst. Hver sin smak, men jeg er redd at hvis jeg gjør bilde lysere osv. så mister det følelsen og blir bare et velkomponert vanlig bilde. Det kan jo hende jeg motbeviser meg selv ved å prøve meg på en versjon 2. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Særdeles interessant å se at etter tre kommentarer så er de såpass samstemte. Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Jeg kan ikke huske om jeg prøvde monochrome på dette bilde, men jeg skal finne frem raw filen og teste det. Så kommer det kanskje en versjon 2 etter hvert. Når det er sagt så er jeg ikke enig med dere. Jeg ønsket at bilde skulle gjenspeile tåken slik den fremstod når bilde ble tatt. Tykk tåke er grå, kjedelig og gjør ting flatt og fargeløst. Hver sin smak, men jeg er redd at hvis jeg gjør bilde lysere osv. så mister det følelsen og blir bare et velkomponert vanlig bilde. Det kan jo hende jeg motbeviser meg selv ved å prøve meg på en versjon 2. Så samstemte er vi nok ikke, jeg mener absolutt ikke at det skal lysnes. For å forsterke følelsen av tomhet/melankoli osv. synes jeg det kan gjøres mer dystert - om det da er den følelsen som er målet. Er målet realisme er du vel allerede greit i mål. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Så samstemte er vi nok ikke, jeg mener absolutt ikke at det skal lysnes. For å forsterke følelsen av tomhet/melankoli osv. synes jeg det kan gjøres mer dystert - om det da er den følelsen som er målet. Er målet realisme er du vel allerede greit i mål. Arghh, jeg leste vel kanskje litt fort. Godt du oppklarte det. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Min første tanke var at dette skulle jo vært S/H... Men etter å ha studert bildet litt, synes jeg at de nedstemte fargene er med å fremhever den melankolske stemningen i bildet. Kompet er klassisk og det er jo i og for seg motivet også. Men det fungerer bra og er velbalasert i form og uttrykk Etterbehandling ?? ja, det er jo mitt "fagområde" Men jeg er ikke så sikker på om jeg ville gjort så mye mer enn det du allerede har gjort Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Takker wasco. Hyggelig tilbakemelding. Jeg måtte jo prøve å følge rådene til Tjernshaugen, så nå har jeg lagt ut en ny versjon her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg