Gå til innhold

Canon EOS 500D objektiv

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe objektiv fra finn pga det er billigere. Men jeg ser at de selger CANON linser som er til analoge kameraer. Tror dere de passer Canon EOS 500D? Evt hvilken linser bør jeg kjøpe. Trenger en med masse zoom. Men også lurer jeg på dette er 1:5-6.3APO Eksempel: Sigma 170-500mm 1:5-6.3APO DG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang Canon kommer med en ny kameramodell kan de gjøre om programmeringen så at kameraet ikke "snakker" med eldre tredjeparts-objektiver.

Så ville ikke kjøpt Sigma,Tamron,tokina eller andre tredjeparts-objektiver uten og fått testet dem på kameraet.

Så lenge det står til Canon så skal det passe, eneste som ikke passer er objektiver med benevnelsen FD på fatningen/tilkoblingen.

Hvilken type objektiv er det du har lyst på, og prissjikt ?.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Leter etter billig objektiv helst under 1100kr. Leter etter en med god zoom aom 18-125 eller noe sånt

Det blir ikke lett, den eneste blir vel Canon 18-135 IS, men blir kanskje litt dyr. Ville hold meg langt unna billige tredjeparts-objektiver så som Sigma 18-200 uten stabilisering da de ikke er gode.

Litt synd at du ikke skulle ha et sådan objektiv i forrige uke da hadde eurofoto 18-135 IS til lang under 2000.-, men det står nå oppført som utgået, men du kan høre med dem om de har noen igjen siden det fortsatt står oppført som lagervare.

Du kan også se etter en Canon 55-250 IS, det utfyller ditt nåværende objektiv og er veldig bra i forholdt til prisen det vi gi deg de beste bilderesultatet, aberet er at du må bytte objektiv titt og ofte, men det burde du få tak på i rette prisklasse.

Lenke til kommentar

Ok jeg er litt blank på objektiv men jeg skal prøve å få tak i en med IS. Er ikke lett å være student og samtidig kjøpe objektiv

Leter etter billig objektiv helst under 1100kr. Leter etter en med god zoom aom 18-125 eller noe sånt

Det blir ikke lett, den eneste blir vel Canon 18-135 IS, men blir kanskje litt dyr. Ville hold meg langt unna billige tredjeparts-objektiver så som Sigma 18-200 uten stabilisering da de ikke er gode.

Litt synd at du ikke skulle ha et sådan objektiv i forrige uke da hadde eurofoto 18-135 IS til lang under 2000.-, men det står nå oppført som utgået, men du kan høre med dem om de har noen igjen siden det fortsatt står oppført som lagervare.

Du kan også se etter en Canon 55-250 IS, det utfyller ditt nåværende objektiv og er veldig bra i forholdt til prisen det vi gi deg de beste bilderesultatet, aberet er at du må bytte objektiv titt og ofte, men det burde du få tak på i rette prisklasse.

Lenke til kommentar

Trådstarter: 150-500, 70-300 og 18-135 er alle veldig forskjellige objektiver.

Hva er det du savner med kitobjektivet du har i dag?

Å putte på et annet objektiv med mer tele så du kan "zoome mer inn" enn på det vanlige objektivet ditt?

Å erstatte objektivet med et annet et med større zoomrekkevidde?

Lenke til kommentar

Du kan si det sånn at jo større brennviddespekter et objektiv har jo mere kompromisser innehar det, så et objektiv med brennvidde 18-200/18-250 vil ikke yte bra over alt.

Det beste objektivet som vil gi det de beste bilderesultatene for en som har et stramt budsjett å følge, er og blir Canon 55-250 IS.

Disse billige teleobjektivene på 70-300 som koster rundt 1000.- i butikken er veldig vanskelig å få gode bilder med, du vil kanskje få 1 av 100 som er brukbar og 1 av 1000 som er meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...