Gå til innhold

[Løst] Get i veggen - flere utganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med kundeservice hos GET så får du hjelp videre derfra. Du må ha en GET router og det får du gratis når du blir kunde. Det er jo også mulig at borettslaget eller sameiet el.l. der du flytter inn har en bredbåndsavtale med GET. Alt dette finner du ut ved å kontakte GET.

 

Mvh Jens Hammersgård

Lenke til kommentar

Den "gamle" kontakten hadde 3 uttak - når jeg fikk oppgradert nettet (med hd dekoder klargjort for streaming og mulighet til å få "superbredbåndet" deres, kom det en montør og satte i en ny kontakt med 2 uttak - i denne ble det plugget en splitter eller noe som gikk inn i begge hullene og ut i fra den tok jeg tv og datasignal.

 

Modemet til get syntes jeg faktisk var ganske bra, det delte ut "ekstern" ip til min ruter, slik at jeg ikke hadde noe som helst problematikk med stengte porter etc.

 

Nå har jeg flyttet, og har ikke Get lenger, så det over kan inneholde litt "feil-husk"..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den "gamle" kontakten hadde 3 uttak - når jeg fikk oppgradert nettet (med hd dekoder klargjort for streaming og mulighet til å få "superbredbåndet" deres, kom det en montør og satte i en ny kontakt med 2 uttak - i denne ble det plugget en splitter eller noe som gikk inn i begge hullene og ut i fra den tok jeg tv og datasignal.

 

Modemet til get syntes jeg faktisk var ganske bra, det delte ut "ekstern" ip til min ruter, slik at jeg ikke hadde noe som helst problematikk med stengte porter etc.

 

Nå har jeg flyttet, og har ikke Get lenger, så det over kan inneholde litt "feil-husk"..

 

Du husker riktig - fikk selv Get for ca. 1 mnd siden. Du får med ett cisco-modem som du kobler til veggen. Eventuelt skal du også kunne ta internett rett ut av HD-PVR boksen (om du kjøper den), dog er det ikke noe jeg har forsøkt.

 

Den gamle routeren din vil nok fungere helt fint, dvs om det ikke er noe jall router+modemboks fra en annen internettleverandør.

Lenke til kommentar

Telefonkabel er vel RJ11 har vel 4 pins mot TP (RJ-45). Det ser du lett siden telefonkabelen er mindre og passer ikke.

 

Så muligens enten er ikke ene pluggen tilkoblet riktig eller krysset.

 

Bruk switch/Ruter å dele opp nettverket, muligens du har lynet internett eller felles delt nettverk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er en slik kontakt i veggen jeg har.

Det er kun den til høyre som fungerer på internett. Den andre vet jeg ikke hva går på. Telefoni muligens?

 

post-219783-0-60936600-1315143597_thumb.jpg

 

Hvordan skal jeg få flere tilkoblinger?

 

Spekulerer litt her, men tror det har med video on demand, som måtte ha et slik uttak for å fungere.. Sikkert en splitter som fordeler signalene og utnytter kapasitet i begge kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...