Prologue Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hallo! Flytter snart til ny leilighet der det er Get i veggen. Internett uttaket har 2 tilkoblinger. Har en gammel router liggende, vil det funke å bruke den mellom veggkontakten og alt det andre jeg skal koble til? Eller trengs det en spesiell router direkte fra Get? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Du trenger nok et GET modem Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Vanligvis vil et slik antenneuttak ha 3 tilkoblinger. TV, radio og internett. Den gjengede kontakten er for tilkobling av coax til modemet med f-connector. Endret 17. august 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ta kontakt med kundeservice hos GET så får du hjelp videre derfra. Du må ha en GET router og det får du gratis når du blir kunde. Det er jo også mulig at borettslaget eller sameiet el.l. der du flytter inn har en bredbåndsavtale med GET. Alt dette finner du ut ved å kontakte GET. Mvh Jens Hammersgård Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ta kontakt med kundeservice hos GET så får du hjelp videre derfra. Du må ha en GET router... Mvh Jens Hammersgård Nei, det må du ikke. Du kan bruke hvilken som helst router. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Men er en fordel å ha deres router, sliter med support her siden vi ikke har get sin router... Retard system. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Den "gamle" kontakten hadde 3 uttak - når jeg fikk oppgradert nettet (med hd dekoder klargjort for streaming og mulighet til å få "superbredbåndet" deres, kom det en montør og satte i en ny kontakt med 2 uttak - i denne ble det plugget en splitter eller noe som gikk inn i begge hullene og ut i fra den tok jeg tv og datasignal. Modemet til get syntes jeg faktisk var ganske bra, det delte ut "ekstern" ip til min ruter, slik at jeg ikke hadde noe som helst problematikk med stengte porter etc. Nå har jeg flyttet, og har ikke Get lenger, så det over kan inneholde litt "feil-husk".. Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Den "gamle" kontakten hadde 3 uttak - når jeg fikk oppgradert nettet (med hd dekoder klargjort for streaming og mulighet til å få "superbredbåndet" deres, kom det en montør og satte i en ny kontakt med 2 uttak - i denne ble det plugget en splitter eller noe som gikk inn i begge hullene og ut i fra den tok jeg tv og datasignal. Modemet til get syntes jeg faktisk var ganske bra, det delte ut "ekstern" ip til min ruter, slik at jeg ikke hadde noe som helst problematikk med stengte porter etc. Nå har jeg flyttet, og har ikke Get lenger, så det over kan inneholde litt "feil-husk".. Du husker riktig - fikk selv Get for ca. 1 mnd siden. Du får med ett cisco-modem som du kobler til veggen. Eventuelt skal du også kunne ta internett rett ut av HD-PVR boksen (om du kjøper den), dog er det ikke noe jeg har forsøkt. Den gamle routeren din vil nok fungere helt fint, dvs om det ikke er noe jall router+modemboks fra en annen internettleverandør. Lenke til kommentar
Prologue_2 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Er en slik kontakt i veggen jeg har. Det er kun den til høyre som fungerer på internett. Den andre vet jeg ikke hva går på. Telefoni muligens? Hvordan skal jeg få flere tilkoblinger? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Nei, men kjøp deg ett par trådløse nettverkskabler Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Telefonkabel er vel RJ11 har vel 4 pins mot TP (RJ-45). Det ser du lett siden telefonkabelen er mindre og passer ikke. Så muligens enten er ikke ene pluggen tilkoblet riktig eller krysset. Bruk switch/Ruter å dele opp nettverket, muligens du har lynet internett eller felles delt nettverk. Endret 4. september 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Er en slik kontakt i veggen jeg har. Det er kun den til høyre som fungerer på internett. Den andre vet jeg ikke hva går på. Telefoni muligens? Hvordan skal jeg få flere tilkoblinger? Spekulerer litt her, men tror det har med video on demand, som måtte ha et slik uttak for å fungere.. Sikkert en splitter som fordeler signalene og utnytter kapasitet i begge kablene. Lenke til kommentar
Prologue_2 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Så det jeg trenger er en switch? Prøvde å koble til en trådløs ruter Sitecom 54g. Denne har tilkobling WAN som jeg prøvde mellom internettuttaket og ruteren. Fikk ikke mottatt internett fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå