Gå til innhold

Ny prossesor, hovedkort og minne.


Anbefalte innlegg

Jeg tenker at jeg skal kjøpe disse komponentene:

 

Intel Core 2600k

ASUS P8Z68-V

Minne: Usikker, innspill?

 

Skjermkortet jeg har er HD6870 og Corsair tx 650w strømforsyning.

 

Skal bruke PCen til litt spilling og det meste annet.

 

Skjermkortet holder vel ikke helt mål om jeg skal spille BF3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det eg ser av testar skal i5-2500k vere like god til speling som i7. Kva prosessortunge operasjonar skal du køyre?

 

Den skal brukes til alt mulig.

 

Men om jeg finner ut jeg skal redigere film osv, så er det greit å ha en god PC, så jeg slipper å oppgradere i nærmeste fremtid.

 

2600k funker vel like bra til spilling?

Lenke til kommentar

Intel Core 2600k

ASUS P8Z68-V

Minne: Usikker, innspill?

Kjøp deg heller 2500k som også gir bedre overkledningegenskaper slik jeg har lest og de yter så godt som likt. Innspill på minne, dette?.

 

Ellers vil jeg anbefale du legger ved budsjettet ditt i emnetittelen :)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Det er også mer cache på 2600k og 2600k med avskrudd HT er bedre enn 2500k til spill. Det er likvel ikke noe man bør legge penger i over 2500k før alle andre komponenter er på plass for det er marginale ytelsesforskjeller. Dersom man har budsjett >=15k kan man prioritere 2600k over 2500k.

 

Prisforskjellen mellom 2500k og 2600k er omtrent det samme som mellom HD 6870 og HD 6950 og med budsjett <=10k bør man heller legge pengene i grafikkort eller SSD fremfor å kjøpe 2600k.

Lenke til kommentar

Jeg skal nok ikke bruke PCen til noe heftig video redigering. Men vil kjøpe noe som er bra og holder mange år. Slik jeg forstår det er 2500k like god, om ikke bedre km en ikke skal bruke den til massiv videoredigering?

Den leverer i stor grad den samme ytelsen, i enkelte programmer kan du se opp til 30% bedre ytelse, men i de aller fleste tilfellene vil du ikke se noen forskjell (verdt å nevne at gjennomsnittlige programmer som har nytte av hyperthreading ikke pleier å få mer enn 10-20% bedre ytelse). Det gjør ikke i5-2500k bedre, men det er desidert mer for penga.

 

HD 6870 vil holde helt fint til BF3, men det vil ikke kjøre det med alt på full guffe. Det samme gjelder jo 6870 i BF:BC2 også for den saks skyld: det takler det ikke på maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...