Imho Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hei! Har tatt på meg i oppdrag å hjelpe kjæresten med å kjøpe en bærbar pc til skolestart, men har forstått at jeg har tatt meg litt vann over hodet da det er lenge siden jeg var inne i hva som kan forventes i forhold til pris. Håper derfor på noen gode inspill En Acer UL30A hadde vært midt i blinken, men ser at denne ikke er å få kjøpt lengre i norske butikker. Hun ønsker en pc som har dette: 13" Ikke nødvendig med noe mer enn 500G lagringsplass Batteritid over 6t Ikke altfor tung Muligheten å koble til trådløs internett Pris er også selvfølgelig viktig da hun går på skolen Mvh Imho Lenke til kommentar
vitty Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Du har massevis av gode alternativer i den størrelsesklassen. Vil anbefale http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-23-4gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010601018 men det hadde vært litt letter om du hadde kommet med en prisgrense. Endret 17. august 2011 av vitty Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hei jeg kan ikke anbefale 13 til skole fordi skjermen blir litt liten å bruke hele dagen! Dersom du går opp en størelse til 14 er det mye bedre, men 15 ville vært mye mer behagelig. Uansett er Asus UL30A som folk over meg nevner veldig bra, det samme gjelder MBP 13. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Du har massevis av gode alternativer i den størrelsesklassen. Vil anbefale http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-23-4gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010601018 men det hadde vært litt letter om du hadde kommet med en prisgrense. En pris rundt 4000 hadde vært flott, eventuelt lavere. Jeg vet ikke hva man må regne med å betale nå for tiden. Takk for svar Endret 19. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 http://www.dustinhome.no/asus-u31sd-ci3-21-4gb-500-gt520m-133-w7hp-silver/product/5010598293 Selv ville jeg nok ikke gått spesielt mye mer ned enn dette i pris - da får man en god allround maskin som vil holde lenge. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628848#extra Er ett ganske bra kjøp om hun skal ha pcen lenge, for den pcen kommer til å holde lenge før du må oppgradere til noe nytt i fremtiden, selv ville jeg sagt att det er den beste pcen du kan få for prisklassen 4-5k. edit: eneste minuset, er at det er 15" Endret 19. august 2011 av terkv Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Hvis over 6 timer og 13" er veldig viktig ville jeg minimum gått for den asusen som er linket til tidligere. Rimelig og godt 15" alternativ. Jeg tror du bommer noe terkv. Endret 19. august 2011 av ^fmj Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei jeg kan ikke anbefale 13 til skole fordi skjermen blir litt liten å bruke hele dagen! Dersom du går opp en størelse til 14 er det mye bedre, men 15 ville vært mye mer behagelig. Uansett er Asus UL30A som folk over meg nevner veldig bra, det samme gjelder MBP 13. 13" går heilt fint til skulebruk. Det avheng sjølvsagt litt av kva programvare ein nyttar. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Min anbefaling er å gå for U36 fra dustin. Dama har en u31-maskin og den synes jeg det er litt mye plastfølelse i. Det er jo ikke det store mellomlegget på sikt for å få en maskin som er mye mer solid samt ser bedre ut. Du får dessuten gratis frakt fra dustin Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei jeg kan ikke anbefale 13 til skole fordi skjermen blir litt liten å bruke hele dagen! Dersom du går opp en størelse til 14 er det mye bedre, men 15 ville vært mye mer behagelig. Uansett er Asus UL30A som folk over meg nevner veldig bra, det samme gjelder MBP 13. 13" går heilt fint til skulebruk. Det avheng sjølvsagt litt av kva programvare ein nyttar. det er veldig slitsomt å sitte å se ned på en så liten skjerm hele dagen! Tro meg, er grunn til at jeg har ekstern skjerm til Mbp 13. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Størrelsen på skjermen har ingen betydning for kor slitsomt det er. Om du hovudsakleg skriv i Word og surfar på nettet, så går det heilt fint. Som sagt, det avheng av bruksområder. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Størrelsen på skjermen har ingen betydning for kor slitsomt det er. Om du hovudsakleg skriv i Word og surfar på nettet, så går det heilt fint. Som sagt, det avheng av bruksområder. Jo, du sitter hele tiden mer bøyd og ihvertfall jeg blir sliten i nakken og ryggen.. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Til skole, og spesielt til en jente ville jeg nok ikke anbefalt over 13 tommer. Det tar på å drasse med seg maskina, og dersom hun ikke har noen spesielle krav som krever mer kraft, så mener jeg at en 13 tommer er det beste valget. Da er man midt i mellom kraft og mobilitet. De færreste bruker vel også den optiske stasjonen så mye at de har bruk for en integrert en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå