Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 13" skolepc

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tatt på meg i oppdrag å hjelpe kjæresten med å kjøpe en bærbar pc til skolestart, men har forstått at jeg har tatt meg litt vann over hodet da det er lenge siden jeg var inne i hva som kan forventes i forhold til pris.

Håper derfor på noen gode inspill :)

En Acer UL30A hadde vært midt i blinken, men ser at denne ikke er å få kjøpt lengre i norske butikker.

Hun ønsker en pc som har dette:

13"

Ikke nødvendig med noe mer enn 500G lagringsplass

Batteritid over 6t

Ikke altfor tung

Muligheten å koble til trådløs internett

Pris er også selvfølgelig viktig da hun går på skolen :)

Mvh Imho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg kan ikke anbefale 13 til skole fordi skjermen blir litt liten å bruke hele dagen! Dersom du går opp en størelse til 14 er det mye bedre, men 15 ville vært mye mer behagelig. Uansett er Asus UL30A som folk over meg nevner veldig bra, det samme gjelder MBP 13.

Lenke til kommentar

Du har massevis av gode alternativer i den størrelsesklassen. Vil anbefale

http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-23-4gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010601018

men det hadde vært litt letter om du hadde kommet med en prisgrense.

En pris rundt 4000 hadde vært flott, eventuelt lavere. Jeg vet ikke hva man må regne med å betale nå for tiden.

Takk for svar :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hei jeg kan ikke anbefale 13 til skole fordi skjermen blir litt liten å bruke hele dagen! Dersom du går opp en størelse til 14 er det mye bedre, men 15 ville vært mye mer behagelig. Uansett er Asus UL30A som folk over meg nevner veldig bra, det samme gjelder MBP 13.

13" går heilt fint til skulebruk. Det avheng sjølvsagt litt av kva programvare ein nyttar.

Lenke til kommentar

Min anbefaling er å gå for U36 fra dustin. Dama har en u31-maskin og den synes jeg det er litt mye plastfølelse i. Det er jo ikke det store mellomlegget på sikt for å få en maskin som er mye mer solid samt ser bedre ut. Du får dessuten gratis frakt fra dustin :)

Lenke til kommentar

13" går heilt fint til skulebruk. Det avheng sjølvsagt litt av kva programvare ein nyttar.

det er veldig slitsomt å sitte å se ned på en så liten skjerm hele dagen! Tro meg, er grunn til at jeg har ekstern skjerm til Mbp 13. ;)

Lenke til kommentar

Størrelsen på skjermen har ingen betydning for kor slitsomt det er. Om du hovudsakleg skriv i Word og surfar på nettet, så går det heilt fint.

Som sagt, det avheng av bruksområder.

Jo, du sitter hele tiden mer bøyd og ihvertfall jeg blir sliten i nakken og ryggen..

Lenke til kommentar

Til skole, og spesielt til en jente ville jeg nok ikke anbefalt over 13 tommer. Det tar på å drasse med seg maskina, og dersom hun ikke har noen spesielle krav som krever mer kraft, så mener jeg at en 13 tommer er det beste valget. Da er man midt i mellom kraft og mobilitet. De færreste bruker vel også den optiske stasjonen så mye at de har bruk for en integrert en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...