Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BlueCom gjør seg vanskelige


Anbefalte innlegg

Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel:

Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje...

 

Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------"

 

artig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel:

Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje...

 

Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------"

 

artig...

Altså, disse vilkårene til ISP'er er jo som regel på flere sider, og det kan hende at ikke all tekst kommer frem, uten at kjøper trenger å se at noe er galt. Er som sagt lite sannsynlig at slikt skjer, men det kan skje og fremdeles virke som teksten har kommet frem i sin helhet.
Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:18 Tittel:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Lex-Icon skrev:

Jeg bestilte Bluecom ADSL for to år siden og da fikk jeg opp vilkårene før jeg aksepterte.

Bare av nysjerrighet; fikk du etterpå en kopi av avtalen/vilkårene på papir eller e-post?

 

 

Jeg fikk det ikke pr e-mail ihvertfall. Men om jeg fikk det i et brev vet jeg ikke. Pappa tok seg av det der. Kanskje...kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Ghostrider - Jeg må få påpeke at internett sidene til Bluecom nylig er total oppusset og det så ikke på noen måte sånn ut da jeg bestillte...

 

Vilkårene lå på webben, da som nå.

 

Ja, men hvorfor tror du jeg bestilte med telefon? Hadde kanskje ikke tilgang til internett da hehe :roll:

Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel:

Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje...

 

Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------"

 

artig...

Altså, disse vilkårene til ISP'er er jo som regel på flere sider, og det kan hende at ikke all tekst kommer frem, uten at kjøper trenger å se at noe er galt. Er som sagt lite sannsynlig at slikt skjer, men det kan skje og fremdeles virke som teksten har kommet frem i sin helhet.

 

Hmm..tror ikke dette er så trolig som det kan virke som. All teksten ligger i EN webside, med Godta-knappen helt sist. AT halvparten av sida ikke kommer frem kan så skje, men da får du heller ikke godta-knappen. Så vidt meg bekjent har jeg aldri opplevd at tekst forsvinner midt i en side, men at slutten kommer fram.

 

Jeg vil heller si det er trolig at vilkårene enten kom på et papir sammen med brukernavn/passord, eller at det sto på disse papirene at "vilkårene kan leses der og der". Dette er i såfall godt nok, da de har opplyst kunden om hvor vilkårene finnes. At kunden ikke setter seg inn i dette er ikke Bluecoms feil, så lenge de har tatt vare på sin opplysningsplikt.

Lenke til kommentar

Hele saken her er jo ganske innviklet...

 

Det står blandt vilkårene at kjøper/kunde hele tiden må holde seg oppdatert på vilkårene som ligger på deres nettsider.

Spørsmålet er da om kunden har fått vite at de ligger der i første omgang eller fått vilkårene på annen måte.

 

Bluecom har garantert en rutine på å sende ut dette men det virker som om det var litt kluss i starten av abonnements tiden som kan ha ført til at dette har kommet på avveie. (sammen med de første regningene...)

 

Derfor kan Bluecom på sin side si at de har informert om vilkårene og det er vanskelig å motbevise at man har fått sendt noe i posten.

 

Hadde det vært meg hadde jeg prøvd å vri meg unna på alle mulige måter med ren samvittighet. Forbrukerrådet kan sette fart på slike saker...

 

BTW Når kommer dette i FBI? :lol:

Lenke til kommentar

Nå holder Forbrukerrådet og Bluecom på og krangler, gleder meg til resultatet. Personlig synes nå ikke det er noe å diskutere, opplysninger som jeg ikke har fått pga demmes rot er rett og slett demmes glipp, så da får de bite det i seg. :roll:

Lenke til kommentar

Bluecom også? Javel

Det ser visst ut til å være mye samme ulla alle disse ISP ene når det gjelder slike saker. Merkelig..

 

Spør igjen, hva er det som feiler disse firmaene..?? Hvorfor virker de så ofte å være preget av noe som ligner sykelige aversjoner mot å informere og å greie opp saker med kundene sine..?

 

Det kan jo ha noe med at det er en relativ fersk bransje, men likevel

Er det bare sløvhet ..fandenskap eller..??

Lenke til kommentar

Tror du har en dårlig sak. Det er jo en kjent sak at stort sett alle leverandører har binningstid, og hvis telefonselgeren påstår at han sa fra om det, blir det påstand mot påstand. Hvis i tillegg Bluecom kan vise til rutiner for brevutsendelse, tror jeg saken blir enda værre.

Lenke til kommentar
Komunikasjonssvikt! :lol:

 

tjo..det litt på sett og vis også , men det er sikkert stort sett bevisst

(altså at de VET bedre).

 

Det har nok mye å gjøre med smittsom type menalitet i den type miljøer det gjelder vil jeg tro..

 

Skal sei det blei mykje GPP på denne diskusjonen... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...