Lex-Icon Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel: Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje... Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------" artig... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel: Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje... Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------" artig... Altså, disse vilkårene til ISP'er er jo som regel på flere sider, og det kan hende at ikke all tekst kommer frem, uten at kjøper trenger å se at noe er galt. Er som sagt lite sannsynlig at slikt skjer, men det kan skje og fremdeles virke som teksten har kommet frem i sin helhet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg bestilte Bluecom ADSL for to år siden og da fikk jeg opp vilkårene før jeg aksepterte.Bare av nysjerrighet; fikk du etterpå en kopi av avtalen/vilkårene på papir eller e-post? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg tenkte på knappen når man aksepterer. Kødda litt bare... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:18 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Lex-Icon skrev: Jeg bestilte Bluecom ADSL for to år siden og da fikk jeg opp vilkårene før jeg aksepterte. Bare av nysjerrighet; fikk du etterpå en kopi av avtalen/vilkårene på papir eller e-post? Jeg fikk det ikke pr e-mail ihvertfall. Men om jeg fikk det i et brev vet jeg ikke. Pappa tok seg av det der. Kanskje...kanskje ikke... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Ghostrider - Jeg må få påpeke at internett sidene til Bluecom nylig er total oppusset og det så ikke på noen måte sånn ut da jeg bestillte... Vilkårene lå på webben, da som nå. Ja, men hvorfor tror du jeg bestilte med telefon? Hadde kanskje ikke tilgang til internett da hehe Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hvordan går det egentlig med saken din, Izex? Har du snakket med Bluecom eller Forbrukerrådet? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Forbrukerrådet sier Bluecom skulle informert og siden det var over tlf så skulle de ihvertfal ha sendt pairer...Bluecom har ingen komentar, de sitter vel og svetter bruker å ta tid med dem. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Nichlas Skrevet: 05 Aug 2003 19:06 Tittel: Nå jeg tenker på hvis det skulle skje at ikke all tekst kommer frem, men at det kan fremstå slik for kjøperen at all tekst faktisk har kommet frem. Lite sannsynlig at noe slik skjer, men det kan skje... Hehe.. som f.eks istedet for "ja, jeg har lest og akseptert vilkårene" har det stått "Ja, -------------------------------------------------" artig... Altså, disse vilkårene til ISP'er er jo som regel på flere sider, og det kan hende at ikke all tekst kommer frem, uten at kjøper trenger å se at noe er galt. Er som sagt lite sannsynlig at slikt skjer, men det kan skje og fremdeles virke som teksten har kommet frem i sin helhet. Hmm..tror ikke dette er så trolig som det kan virke som. All teksten ligger i EN webside, med Godta-knappen helt sist. AT halvparten av sida ikke kommer frem kan så skje, men da får du heller ikke godta-knappen. Så vidt meg bekjent har jeg aldri opplevd at tekst forsvinner midt i en side, men at slutten kommer fram. Jeg vil heller si det er trolig at vilkårene enten kom på et papir sammen med brukernavn/passord, eller at det sto på disse papirene at "vilkårene kan leses der og der". Dette er i såfall godt nok, da de har opplyst kunden om hvor vilkårene finnes. At kunden ikke setter seg inn i dette er ikke Bluecoms feil, så lenge de har tatt vare på sin opplysningsplikt. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Kanskje Izex burde byttet logoen sin nå? Lenke til kommentar
1ar Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Mitt problem med Bluecom er at internettet er så jævlig tregt at jeg må inn på cmd og skifte ip ganske ofte for å få opp farten, utrolig irriterende! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Mitt problem med Bluecom er at internettet er så sinnsvakt tregt at jeg må inn på cmd og skifte ip ganske ofte for å få opp farten, utrolig irriterende! Hva sier support da? Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hele saken her er jo ganske innviklet... Det står blandt vilkårene at kjøper/kunde hele tiden må holde seg oppdatert på vilkårene som ligger på deres nettsider. Spørsmålet er da om kunden har fått vite at de ligger der i første omgang eller fått vilkårene på annen måte. Bluecom har garantert en rutine på å sende ut dette men det virker som om det var litt kluss i starten av abonnements tiden som kan ha ført til at dette har kommet på avveie. (sammen med de første regningene...) Derfor kan Bluecom på sin side si at de har informert om vilkårene og det er vanskelig å motbevise at man har fått sendt noe i posten. Hadde det vært meg hadde jeg prøvd å vri meg unna på alle mulige måter med ren samvittighet. Forbrukerrådet kan sette fart på slike saker... BTW Når kommer dette i FBI? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Derfor kan Bluecom på sin side si at de har informert om vilkårene og det er vanskelig å motbevise at man har fått sendt noe i posten. Hvorfor skal man måtte motbevise det? Det er jo de som kommer med kravet, og må bevise det. AtW Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Nå holder Forbrukerrådet og Bluecom på og krangler, gleder meg til resultatet. Personlig synes nå ikke det er noe å diskutere, opplysninger som jeg ikke har fått pga demmes rot er rett og slett demmes glipp, så da får de bite det i seg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Bluecom også? Javel Det ser visst ut til å være mye samme ulla alle disse ISP ene når det gjelder slike saker. Merkelig.. Spør igjen, hva er det som feiler disse firmaene..?? Hvorfor virker de så ofte å være preget av noe som ligner sykelige aversjoner mot å informere og å greie opp saker med kundene sine..? Det kan jo ha noe med at det er en relativ fersk bransje, men likevel Er det bare sløvhet ..fandenskap eller..?? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Komunikasjonssvikt! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Komunikasjonssvikt! tjo..det litt på sett og vis også , men det er sikkert stort sett bevisst (altså at de VET bedre). Det har nok mye å gjøre med smittsom type menalitet i den type miljøer det gjelder vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Tror du har en dårlig sak. Det er jo en kjent sak at stort sett alle leverandører har binningstid, og hvis telefonselgeren påstår at han sa fra om det, blir det påstand mot påstand. Hvis i tillegg Bluecom kan vise til rutiner for brevutsendelse, tror jeg saken blir enda værre. Lenke til kommentar
Green Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Komunikasjonssvikt! tjo..det litt på sett og vis også , men det er sikkert stort sett bevisst (altså at de VET bedre). Det har nok mye å gjøre med smittsom type menalitet i den type miljøer det gjelder vil jeg tro.. Skal sei det blei mykje GPP på denne diskusjonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå