tomsi42 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Pent brukt hode til salgs Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Spennende nok ,men virker for oppstilt og pang pang på hver enkel ting,forbedringer,tror det er mange ting du kan finne på med dette bilde,grunlaget er der.+ pluss for tekst og hode i seg selv var bra og levende. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Litt usikker på om jeg liker at vasen er kutta eller ikke - ellers tror jeg et mer kvadratisk crop hadde framhevd det litt absurde motivet. Artig funn på markedet though. Edit: Tillater meg å legge ved hvordan jeg ville croppa bildet - si i fra dersom du vil at jeg skal fjerne. Endret 17. august 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skulle gjerne hatt noe over, det blir litt tomt, men allikevel liker jeg de flotte linjene i at hodet skjeler og kikker rett opp i hjørnet. Er litt ambivalent med hva jeg synes der. Skulle gjerne hatt enda litt mer Blacks i etterbehandlingen - hodet og særlig øynene blir litt blasse. Evt øke kontrast på akkurat hodet. Herlig tittel! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Takk for kommentarer - ser jo nå at versjonen jeg la ut var veldig blass Jeg får skylde på PC'en jeg satt på. Når det gjelder selve komposisjonen, så er jeg enig i at at hele vasen burde vært med. Men nå ble det ikke slik; husker ikke om det var noe forstyrrende i nærheten (originalen er også croppet, men ikke fullt så mye). Interresant variant med kutta hode - men det blir for nok klaustrofobisk for min del (det er helt OK at dere viser forslag, slik som olegunnaro har gjort her). Jeg kan være enig i at virker noe oppstilt; men det det er jo tross alt satt opp slik av selger. En annen vinkel med lengre brennvidde kunne muligens ha hjulpet noe. Jeg har her en ny versjon som har kombinert deres innspill med et par tanker fra min egne del. Jeg fjernet vasen helt - måtte bruke clone-verktøyet for det (og det suger jeg på), så falkeblikkene vil nok se det. Lenke til kommentar
Spitax Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, du skulle ikke ha kuttet vasen, men det er nok vanskelig å begynne å flytte på tingene til han som eier boden, så du hadde vel ikke helt "frihet" til å optimalisere oppsettet. Kanskje beskjært bilde slik at du fikk vekk hele vasen og clonet bakgrunnen for å fjeren den lille resten av vasen, slik at du hadde fått litt luft på høyresiden. Da hadde bildet blitt smalere og ansiktet som ser oppover ville ha da kommet til sin rette. "A heads up for a cup of tea?" Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Som regel når jeg ser på bilder med ansikter så søker jeg blikkontakt. Det første som slo meg var at det fikk jeg ikke her, men jeg at det kan komme av at øynene ser i kryss. Jeg er enig med de fleste her angående vasen. Uansett så synes jeg den stjeler litt for mye oppmerksomhet nå. Har du prøvet det i svart hvitt med litt mer kontraster? Da hadde kanskje selve hode kommet bedre frem. I grunnen så likte jeg det med både vasen og koppen for det er med å gjøre det litt absurd. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Et snedig bilde som er det første ut på med "evalueringsnivå"! Gratulerer som førstemann forresten! For meg så blir dette bildet litt sånn "Kitsch" i stilen! Liker slikt jeg! Så motivet falt i smak som sådant.... Det jeg ville hatt/gjort annerledes var å få med hele den "charmante" vasen og fjernet det forstyrrende elementet der borte til venstre for hodet! Fin krakk forøvrig! En innramming hadde også gjort seg på et sådant bilde,... kanskje...! Karakteren ble derfor en god 3'er denne gang!! Brukbar skarphet og fine farger! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Ja, du skulle ikke ha kuttet vasen, men det er nok vanskelig å begynne å flytte på tingene til han som eier boden, så du hadde vel ikke helt "frihet" til å optimalisere oppsettet. Kanskje beskjært bilde slik at du fikk vekk hele vasen og clonet bakgrunnen for å fjeren den lille resten av vasen, slik at du hadde fått litt luft på høyresiden. Da hadde bildet blitt smalere og ansiktet som ser oppover ville ha da kommet til sin rette. "A heads up for a cup of tea?" Tror bodeieren kunne ha blitt litt grinete ja. Du ser kanskje av bildet jeg postet før din post, at jeg har prøvd beskjæringen i siden (med tilhørende crop). Men det hadde nok ikke vært så dumt å ha mer luft over hodet der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Som regel når jeg ser på bilder med ansikter så søker jeg blikkontakt. Det første som slo meg var at det fikk jeg ikke her, men jeg at det kan komme av at øynene ser i kryss. Jeg er enig med de fleste her angående vasen. Uansett så synes jeg den stjeler litt for mye oppmerksomhet nå. Har du prøvet det i svart hvitt med litt mer kontraster? Da hadde kanskje selve hode kommet bedre frem. I grunnen så likte jeg det med både vasen og koppen for det er med å gjøre det litt absurd. Sort/hvitt var ikke i mine tanker. Men det fungerer forsåvidt det: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Et snedig bilde som er det første ut på med "evalueringsnivå"! Gratulerer som førstemann forresten! Kunne jo ikke komme med hva som helst. For meg så blir dette bildet litt sånn "Kitsch" i stilen! Liker slikt jeg! Så motivet falt i smak som sådant.... Det jeg ville hatt/gjort annerledes var å få med hele den "charmante" vasen og fjernet det forstyrrende elementet der borte til venstre for hodet! Fin krakk forøvrig! En innramming hadde også gjort seg på et sådant bilde,... kanskje...! Karakteren ble derfor en god 3'er denne gang!! Brukbar skarphet og fine farger! Vasen var det ikke så mye å gjøre med, desverre. Men de forstyrrende elementene i bakgrunnen lot seg fjerne ved å skru på blacks-kontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg