Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

August var vel rimelig bankers, men ble det ikke ;) Vi får se.

Håper D400 blir lansert til våren med en overkommelig prislapp...

Tja, NR har ihvertfall pleid å holde det ganske greit og samtidig ikke gått for hardt ut med rykter de ikke kan støtte eller vet er sanne. Dette virker hvertfall som ett ganske OK rykte og specsene skal være så og si reelle.

Lenke til kommentar

Meh.

Satser på at D3s faller til en hyggelig (relativt sett) pris når etterfølgeren lanseres, eller at det kommer en D800h på et tidspunkt, for hvis disse spesifikasjonene stemmer så mangler det alt som gjør D700 interessant for min del :( Hadde håp om en D700s, men det er det tydeligvis bare å begrave.

Lenke til kommentar

Det ryktes om at det kommer to versjoner av D800, men de ryktene sier kun at det er en uten og en med aa-filter.

Det har vel også vært Nikon-patenter for å kunne fjerne/legge til forskjellige filtre - ville selv hatt en uten AA-filter, men med UV/IR-filter.

Men - for mange vil det være konge å kunne fjerne UV/IR-filteret også.. :)

Patentene inneholder vel også muligheter for å bytte hele sensoren.. :dribble:

Lenke til kommentar

Det har vel også vært Nikon-patenter for å kunne fjerne/legge til forskjellige filtre - ville selv hatt en uten AA-filter, men med UV/IR-filter.

Patentene inneholder vel også muligheter for å bytte hele sensoren.. :dribble:

Stemmer nok det :)

Men igjen, det er enda ikke lansert, allikevel løper folk rundt som hodeløse kyllinger "for dette var jo ikke det de ville ha!".

Tror det kan bli spennende å se hva som kommer, som du sier kunne det vært spennende med mulighet til å fjerne AA-filteret (gjerne også UV/IR).

Hvis Nikon nå lanserer D800 i Oktober, blir nok 5D MKIII ganske fort lansert, om mulig litt senere :)

Lenke til kommentar

Men igjen, det er enda ikke lansert, allikevel løper folk rundt som hodeløse kyllinger "for dette var jo ikke det de ville ha!".

Med tanke på hvor sterke rykter som har lekket fra både Nikon og Sony om sensoren, så vil jeg påstå jeg kan si ganske trygt at nei, det er ikke dette jeg vil ha. Selv om kameraet ikke er offisielt lansert ennå.
Lenke til kommentar

nei, det er ikke dette jeg vil ha.

Jeg mistenker sterkt at det er nettopp det Nikon vil ha deg til å si - dvs. at dersom D800, slik ryktene sier at den skal bli, ikke appelerer til deg, vil de heller selge deg en D4. For det er jo ikke til å komme unna at D700 kanskje ble en vel hard konkurrent til både D3 og D3s, og at Nikon ikke ønsker å konkurrere med seg selv enda en gang?

Synd for dem som vil ha ett billig action-kamera, selvfølgelig, men Nikon må jo tenke litt business og jeg har intrykk av at det per i dag er ganske mange frilans-pressefotografer som bruker 5D MkII, denne kaka vil nok Nikon ha en bit av... og så blir det jo spennende å se hvilke planer de har for D400 :)

Lenke til kommentar

Mulig, men det mest sannsynlige er at de klarer å selge meg en D3s når D4 kommer ut.

Bryr meg egentlig ikke så mye om følgefokus og skuddhastighet heller, så de kunne godt ha gimpa det, bare de holdt seg på et konservativt pikseltall og D3s-nivå sensorytelse.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor sterke rykter som har lekket fra både Nikon og Sony om sensoren, så vil jeg påstå jeg kan si ganske trygt at nei, det er ikke dette jeg vil ha. Selv om kameraet ikke er offisielt lansert ennå.

Den ser nok ikke ut til å passe alle, og ventle har nok rett i det han sier, men det var egentlig ikke deg jeg siktet til :)

Men som sagt, det er ryktet to versjoner av D800, så vi får nok vente å se.

Og hei! En D3s er ikke akkurat noe dårlig kamera ;)

Lenke til kommentar

Meh.

Satser på at D3s faller til en hyggelig (relativt sett) pris når etterfølgeren lanseres, eller at det kommer en D800h på et tidspunkt, for hvis disse spesifikasjonene stemmer så mangler det alt som gjør D700 interessant for min del :( Hadde håp om en D700s, men det er det tydeligvis bare å begrave.

Av nysjerrighet så lurer jeg på hva det er med D800 du ikke vil ha i forhold til D700? Har ikke sett så mye på spec da FF ikke er interessant for lommeboka ;).

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ikke ha UV/IR filter? Vil du gå rundt med IR filter på objektivene? Var ikke det som var problemet med M8? Eller her jeg misforstått?

Fantastisk å kunne sette på et filter foran objektivet som filtrerer vekk synlig lys, og så fjerne uv og/eller ir-filteret for å få kun det. Da kan du bruke ganske normale lukkertider... Og hvis du kan fjerne det / sette det tilbake enkelt , f.eks som ND8 filteret i X100, så trenger du ikke et eget kamerahus til uv/ir-foto. Ville vært nais :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...