Lyngaas Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Heisann. Bygde pc til lillebror og startet den opp nå. Intel prosessoren har innebygd GPU, har disablet den men den finner ikke skjermkortet mitt som er et: ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Hovedkortet jeg har er et Gigabyte GA-H67A. Passer ikke de sammen eller? Klarer ikke skjønne hva som er galt Skal det skjermkortet ha 2 pci strøm kontakter i seg siden det er plass til 2 for jeg har ikke 2 fra strømforsyningen min. Skal prøve å ta ut og inn skjermkortet nå og se om det endrer noe ... mvh - Kristian Lenke til kommentar
znorlax Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 pci strøm kabler? Tenker du på de 6/8 pins kablene som skal inn i skjermkortet bak/på siden Og i så fall så ja, du må slenge inn begge. Det kan godt hende du har 8 pins kontakter som man kan fjerne 2pins fra slik at de passer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det er vel ganske innlysende at når et skjermkort har to strømkontakter på innsiden er det en grunn til dette? Hvis det ikke trengte to PCIe 6-pin hadde det hatt bare en kontakt for å spare penger og ikke forvirre. Det fulgte sikkert med et adapter fra 2x molex -> PCIe 6-pin, bruk den. Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har en pci strøm kabel koblet til men jeg har ikke flere slike kabler fra strømforsyningen min... Men på den Pci kablen så er det en liten 2pin utstikker. Skal den kobles i noe sted kanskje? Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 tall til arni90 Fant den gjemt ned i esken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå