jason Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Heisan Lurte på om noen av Dere der ute har noen erfaring med å sette opp nettverk ved bruk av firewire: http://www.pcpowerzone.co.uk/reviews.php?id=56 Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg kan ikke tenke meg det er noe lurt, dyrt blir det også. Vanlig TP nettverk er billig og bra Firewire er kun til overføring mellom spesielle enheter. Scannere, kamera, portable harddisker, osv. Lenke til kommentar
blubi Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Tja, det er jo innebygd støtte for nettverk over firewire i winxp pro... det funker bra det... men har bare prøvd å kople sammen tre maskiner. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 08:12, blubi skrev:Tja, det er jo innebygd støtte for nettverk over firewire i winxp pro... det funker bra det... men har bare prøvd å kople sammen tre maskiner. Det er ganske mye dyrere å kjøpe firewire kort en vanlig TP nettverkskort. I bitte små nettverk ok. Men se hva det koster om du skal ha deg slikt til flere maskiner, hvordan blir det da med annet netverks utstyr som HUBer, switcher og routere. Lenke til kommentar
kastnes Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 I og med at Creative har lagt en Firewire port på lykortene sine, vil nok dette bli nokså utbredt etterhvert, og mye brukt blant gamere. Et lydkort med firewire port er nå nede ca 650,-, tror jeg. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Går det ann å kjøpe pure FireWire-kort til LAN'ing som dette? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Men hvorfor det? Tp er da mye raskere en FW, så hva skulle du bruke det til? Laste SMS? :smile: Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Er TP raskere en FW?? Er ikke FW 400Mbit a? Kjøre Gbit Ethernet da? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jo, det stemmer at Firewire har en båndbredde på 400Mbit. Jeg tenkte på annet utsyr en selve kortene. Står valget mellom å bygge Firewire nettverk eller ordinert 100Mbit TP nettverk. Velger jeg TP 100mbit er ikke 100Mbit nok gå for 1Gbit TP nettverk. Deller ikke alle enhetene som er tilkoblet et Firewire kort 400mbit.? _________________ Pål Kallevåg EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbm MaxtorWesterndigitalIntergraph [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-02-06 18:00 ] Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 har ingen erfaring med det, men etter hva jeg husker skal (alle?)all in wonder ATI radeon ha innebygget firewire. ihvertfall 8500 utgaven. (gleder meg til å se sammenligningen _nye_ ati-kort vs gf4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå