skrufmaister Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 det dukker stadig opp en advarsel om et virus kalt Win32/heur på avg. jeg aner ikke hva dette er, så jeg lurte på om noen eventuelt kan hjelpe meg å fjerne dette viruset? håper på raskt svar Lenke til kommentar
skrufmaister Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 værsåsnill å hjelp meg? er dette viruset farlig? Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 det dukker stadig opp en advarsel om et virus kalt Win32/heur på avg. jeg aner ikke hva dette er, så jeg lurte på om noen eventuelt kan hjelpe meg å fjerne dette viruset? håper på raskt svar Hai! Post hele meldingen av AVG. Scan med Malwarebytes Anti Malware og post loggen > https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 (IKKE scan med combofix) Lenke til kommentar
skrufmaister Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) er ikke så veldig flink med data så skjønte ikke helt hva du mente. jeg krysset ut advarselen ista ettersom at det ikke gikk an å gjøre noen ting med den jeg har scannet hele datamaskinen med både avg og norton og da kommer det ikke opp noen ting Endret 17. august 2011 av skrufmaister Lenke til kommentar
skrufmaister Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 gjorde som du skrev og her er loggen: Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800 www.malwarebytes.org Databaseversjon: 7485 Windows 6.1.7601 Service Pack 1 Internet Explorer 9.0.8112.16421 17.08.2011 14:46:12 mbam-log-2011-08-17 (14-46-12).txt Skanntype: Hurtigsøk Objekter skannet: 181986 Tid tilbakelagt: 52 sekund(er) Minneprosesser infisert: 0 Minnemoduler infisert: 0 Registernøkler infisert: 0 Registerverdier infisert: 0 Registerfiler infisert: 0 Mapper infisert: 0 Filer infisert 0 Minneprosesser infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Minnemoduler infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Registernøkler infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Registerverdier infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Registerfiler infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Mapper infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Filer infisert (Ingen skadelige objekter funnet) håper det var dette du mente Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 er ikke så veldig flink med data så skjønte ikke helt hva du mente. jeg krysset ut advarselen ista ettersom at det ikke gikk an å gjøre noen ting med den jeg har scannet hele datamaskinen med både avg og norton og da kommer det ikke opp noen ting Hai, dette er med kanskje stor sikkerhet en falsk alarm. Hvis du ser på meldingen står der "heur/ istic". Dette er ingen konkret funn men en "mulig virus". AVG spyr ut sånne feilmeldinger hele tiden, derfor anbefaler jeg for flest brukere > http://www.microsoft.com/en-us/security_essentials/default.aspx Post til slutt hele meldingen av AVG > Hvor ble denne mistenkelige filen funnet / hva heter den... osv. Eksempel: "C:\Program Files\TOSHIBA\TOSAPINS\COMPS1\TC0016270\TC00162700C.exe:\Data1.cab";"Trojan horse Generic_c.BSXJ";"Infected" Lenke til kommentar
skrufmaister Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Godt å høre at det mest sansynelig er feil men som sakt så kommer ikke denne melingen opp noe mer. Den kom opp 3-4 ganger på kort tid men den siste gangen jeg krysset den ut så kom den ikke opp mer så jeg avinstalerte avg og lastet ned avast (det var en fyr som anbefalte meg det) så søkte jeg gjennom hele data maskinen med det, å da finner det ett trussel som heter JS:fakeQuizz-A [TRJ] innpå steamapps mappen min, den ligger på left4dead mappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå