Quote Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Foran i flyet er det i tillegg der man merker minst til turbulensen. Slik jeg har opplevd det på Dash 8 så bråker det litt mer fra midten -> framover i flyet ift bakover i flyet. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Foran i flyet er det i tillegg der man merker minst til turbulensen. Hva er forklaringen på dette? Faller/stiger ikke hele flyet like mye? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 31. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Sikket siden det er forran vingene slik at luften er mer rolig der eller noe Det er ren tipping men høres logisk ut. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Når flyet er i luften er det minst bevegelse for området nært flyets tyngdepunkt, det ligger bak midten av flyet. Under takeoff og landing er det minst bevegelse om man sitter så nært de bakerste hjulene som mulig. Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. september 2011 Rapporter Del Skrevet 10. september 2011 Nødutgang er alltid første pri, så vindu eller midtgang. Kortere turer hvor mulig, cockpit. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Kortere turer hvor mulig, cockpit. Wait, what? Cockpit? Hvordan får man sitte i det uten å være kompis med piloten, pilot eller i småfly? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Det er vel vanskeligere å få sitte i cockpit om man flyr kollektivt. Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Kortere turer hvor mulig, cockpit. Wait, what? Cockpit? Hvordan får man sitte i det uten å være kompis med piloten, pilot eller i småfly? Som regel kjenner pappa en av de i front, men har sittet i cockpit når jeg har reist alene også, enten fordi det har vært det eneste ledige setet på flyet eller jeg har spurt pent. Bare Widerøe og SAS/Braathens jeg har gjort det på Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Kortere turer hvor mulig, cockpit. Wait, what? Cockpit? Hvordan får man sitte i det uten å være kompis med piloten, pilot eller i småfly? Som regel kjenner pappa en av de i front, men har sittet i cockpit når jeg har reist alene også, enten fordi det har vært det eneste ledige setet på flyet eller jeg har spurt pent. Bare Widerøe og SAS/Braathens jeg har gjort det på Hørtes greit digg ut egentlig Det er bra service og slippe til folk i cockpit! Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Alltid ved vindu. Sitter også alltid på venstre siden av flyet. Har jeg mulighet til å velge seteplass hvor som helst, ender jeg opp med å ha sete mellom 16-19 både med SAS og Norwegian. Vet at på sete 16A/F så får jeg lenet hodet mot veggen på en veldig behagelig måte når jeg flyr med norwegian. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 Spørs litt det... Er det en kort reise, og jeg har bare med håndbagasje sitter jeg ofte forran ved midtgangen. Er det en lenger reise med et typisk intra-Europa fly (737) sitter jeg gjerne ved nødutgangene for å få bedre plass. Interkontinentalt bruker jeg ofte Business class, det er ofte foran i flyet, og da spørs det litt om jeg ønsker å sove på føyet eller jobbe/gjøre noe annet. Hvis jeg titter på FlightMemory (verktøy til å tracke flyturer) ser statistikken slik ut så langt i år: Booking classes Economy: 12 Business: 11 First: 2 Seat Window: 9 Middle: 0 Aisle: 16 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 Kortere turer hvor mulig, cockpit. Wait, what? Cockpit? Hvordan får man sitte i det uten å være kompis med piloten, pilot eller i småfly? Som regel kjenner pappa en av de i front, men har sittet i cockpit når jeg har reist alene også, enten fordi det har vært det eneste ledige setet på flyet eller jeg har spurt pent. Bare Widerøe og SAS/Braathens jeg har gjort det på Hørtes greit digg ut egentlig Det er bra service og slippe til folk i cockpit! Jepp, det synes sikkert flykaprere også Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 har flydd veldig mye det siste året (turnus i forsvaret) og av en eller annen grunn havner jeg på rad 20,21 eller 22 HVER gang med mindre jeg bytter sete på automatgreiene. hvis jeg gidder å velge selv tar jeg enten rad 1 eller den med nødutgangen med vingen pga epic beinplass =) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Liker å sitte bakerst ved midtgangen. Ingen bak som sparker og leker med setet, og mindre støy. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg havnet dessverre nesten helt bakerst i bussen på en tur til USA for mange, mange år siden. Hadde vel 5-6 seterader bak meg, men det var ikke kjempegøy. Mye støy, for man sitter bak motorene, og det var generelt mye fottrafikk forbi, fordi det var så mange som skulle bruke toalettene helt bakerst. Å sitte helt bakerst må være det verste, da er det ofte man ikke har muligheten til å lene seteryggen tilbake. De aller bakerste setene er markert som røde på SeatGuru på samtlige fly jeg har sett der, og det er ikke et godt tegn. Men godt at noen velger de da -- da er sjansen for at jeg blir plassert der ved et flybytte eller slikt mye mindre! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Økonomi er som oftest rimelig kjipt uansett. På langdistanse, eks. med SAS, sitter man langt bak på økonomi. Det verste må være å havne ved siden av en gråtende unge, en illeluktende person eller en skikkelig feiting. Foretrekker å sitte så langt foran som mulig. Det betyr i hvert fall mindre motorstøy. På Norwegian reserverer jeg alltid sete så langt foran som mulig. Koster jo bare rundt femtilappen. 1 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Det verste må være å havne ved siden av en gråtende unge, en illeluktende person eller en skikkelig feiting. På en flight jeg hadde hjem etter en meget slitsom tur til India så hadde jeg ei mor med unge som hylgråt foran meg, en bak, og en på den ene siden.... På en flight hjem fra Kina satt jeg i mellom to store kinesere som kjente hverandre. Han som satt innerst hadde syk hvitløksånde og skulle absolutt hele tiden snakke med han på andre siden av meg. Samt at han måtte ut og gå ca. 15 ganger iløpet av turen så jeg fikk aldri sove. Forslaget om å bytte sete med en av dem var tydeligvis fullstendig uforståelig... Men, for å svare på første post: Jeg missliker alt annet enn vindu. Helst foran motorene for å minske motorstøy (business er selvsagt best). Om må sitte bak motorene så liker jeg å sitte rett bak vingen sånn at jeg kan se på flaps og kontrollflater, men samtidig kan se ned på skyene/landskapet. På lange turer så sitter jeg helst ikke ved nødutgang, for jeg har vanligvis med en liten sekk som er fin å ha under setet foran. Da slipper jeg å måtte be de andre om å reise seg om jeg skal ha noe iløpet av turen. Foran nødutgang er uaktuelt siden en ofte ikke kan legge ned setet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) På liten flyvning innad i norge med 737-800, hvilken plass vil være best da hvis kriteriene var vindu (noen plasser har mindre vindu en andre da man havner mellom to vinduer) og vil følge med på vingen samtidig som man vil se hva som skjer på bakken ? Endret 24. september 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 På liten flyvning innad i norge med 737-800, hvilken plass vil være best da hvis kriteriene var vindu (noen plasser har mindre vindu en andre da man havner mellom to vinduer) og vil følge med på vingen samtidig som man vil se hva som skjer på bakken ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. september 2011 Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 Seteradene står ikke likt i alle fly av samme modell, og de flyttes stadig, så vil du ha perfekte vindusforhold må du nesten stole litt på flaksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå