Gå til innhold

vcore temps problem?

Anbefalte innlegg

hei, sliter litt med tempteraturene på vcoren min, usikker på hva vcore er på hovedkortet men ifølge AI suite så skal det være chipsettet, tempen ligger rett rundt 70-75 under full load. hovedkortet er ikke problemet, det er helt nytt (asus sabertooth 990fx). men hva kan jeg gjøre for å få ned disse tempene? bedre airflow i kabinettet? jeg har klokket cpu til 3.9 ghz nå, vil opp på 4 ghz men tør ikke enda pga disse tempene. cpu ligger rett rundt 60C noen som jeg ikke anser som ett problem i det hele tatt. og en ting til, i AI suit så blir tempene røde når de blir for høye, cpu blir rød rundt 70C men vcore blir ikke rød før den når 80C, tåler chipsettet mer enn cpu?

kjell

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En Phenom II tåler ikke mer enn 55C før den begynner å bli ustabil og får redusert liv, så her er du allerede ganske over smertegrensen.

Vcore er vanligvis spenningen til selve prosessorkjernene.

Jeg vet ikke hvilke temperaturer 990FX-chipsettet tåler, men 80C høres noe høyt ut for et chipset.

Vet du egentlig hva du driver med?

Overklokking av Phenom II-prosessorer er så enkelt som å øke multiplieren steg for steg og øke spenning etterhvert som det trengs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En Phenom II tåler ikke mer enn 55C før den begynner å bli ustabil og får redusert liv, så her er du allerede ganske over smertegrensen.

Vcore er vanligvis spenningen til selve prosessorkjernene.

Jeg vet ikke hvilke temperaturer 990FX-chipsettet tåler, men 80C høres noe høyt ut for et chipset.

Vet du egentlig hva du driver med?

Overklokking av Phenom II-prosessorer er så enkelt som å øke multiplieren steg for steg og øke spenning etterhvert som det trengs.

ja jeg vet sånn noenlunde hva jeg holder på med. jeg har både brukt multiplier og fsb ratio for å klokke og stilt opp volt når det har blitt ustabilt.

Lenke til kommentar

hei.

Kjøpe deg en bra kjøler. Det burde jo hjelpe. =O)

eller om det er satt riktig på? mye det kan være..

Hilsen Paal

bruker corsair h60 nå, stock, men ska skifte pasta til arctic silver, og skal ha opp ei til vifte for å få push/pull på radiatoren, skal nok få ned tempen da, og så finjusterer jeg volten litt bedre, skal få ned tempen litt da håper jeg

Lenke til kommentar

hei.

Hilsen Paal

bruker corsair h60 nå, stock, men ska skifte pasta til arctic silver, og skal ha opp ei til vifte for å få push/pull på radiatoren, skal nok få ned tempen da, og så finjusterer jeg volten litt bedre, skal få ned tempen litt da håper jeg

Ikke bytt kjølepasta! Medfølgende er blant det beste som finnes og slår alt av Arctic Silver lett.

En ekstra vifte vil derimot hjelpe, de beste for radiatorer med lite støy er Scythe Gentle Typhoon-serien.

Lenke til kommentar

hei.

Hilsen Paal

Ikke bytt kjølepasta! Medfølgende er blant det beste som finnes og slår alt av Arctic Silver lett.

En ekstra vifte vil derimot hjelpe, de beste for radiatorer med lite støy er Scythe Gentle Typhoon-serien.

takk ;) men vet du om nogen nettbutikker i norge som selger vifteskruer til radiator?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...