Gå til innhold

Gamescom 2011

Anbefalte innlegg

Så det fantes en tråd om pressekonferansene fra Gamescom, men de er jo like interessante som å se maling tørke. Er jo ute i messehallene de interessante spillene vises fram.

Gamescom er vel egentlig PC-spillenes siste bastion, så det passer vel å ha en tråd på PC-forumet om de mulige godsakene som er på trappene.

Et nytt spill fra Pendulo (Runaway/Next Big Thing) ble annonsert i går med en liten teaser. Ser ut som det blir et dystert spill fra utvikleren som bare har laget "humoristiske" spill til nå.

Y - The Case of John Yesterday

http://www.youtube.com/watch?v=R5fLjWfFH44

Oppfølgeren til The Book of Unwritten Tales ble også vist fram, hvor vi ble lovet en spilltid fra 10-12 timer, to vanskelighetsgrader, og stemmeskuespill fra de tyske stemmene til George Clooney, Al Pacino og Daniel Craig. Eh, ja....

Pent ser det i alle fall ut, og forventningene er store til spillet mange mener er et av forrige tiårs beste spill. (Som fremdeles ikke er ute på engelsk, men kommer i slutten av året!)

viehchroniken_5.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nye skrekkeventyrspillet til Lace Mamba, Lucius lar oss spille djevelens sønn, hvis vi noengang har ønsket det.

Et par nye bilder av The Dark Eye: Chains Of Satinav har dukket opp. Nå med inventory.

4db97df8ajpg.jpg

Deponia er bekreftet utgitt først kvartal i 2012. I alle fall på tysk. Nye skjermbilder finnes også.

deponiapc13135950000020c8d7680jpg.jpg

Kingdoms of Amalur: Reckoning heter det nye spillet til lead designeren fra Morrowind. Det kunne i utgangspunktet vært interessant, men det utgis av EA og kommer også til konsoller, samt at traileren som ble sluppet på Gamescon ser ganske meh ut. Hvorfor må det se ut som et fyrverkeri når man slår med et sverd?

Secret World trenger vel ingen introduksjon, og denne CGI-videoen er vel postet før.

Secret Files 3 har fått en trailer.

Lenke til kommentar

Et nytt eventyrspill med nydelig grafikk har blitt annonsert på Gamescon.

The Lost Chronicles of Zerzura

18860cfee0d05jpg.jpg

Risen 2 kan man se litt på i en bob-bob video her. Ser ut som PC-versjonen blir en konsollport denne gangen, siden en preview melder om håpløs kamerakontroll med mindre man bruker en gamepad. Goody.

Trine 2 co-op trailer. Ser lekkert ut.

Lenke til kommentar

Ikke ta det ille opp radiohodet, men jeg elsker deg. Du viser mange nye spill og har også gjort meg oppmerksom på mange fantastiske pek-og-klikk spill de siste årene.

Deponia og Book of Unwritten Tales er forhåndsbestilt. Lucius ser interessant ut, Secret Files 3 skal klart kjøpes og nå The Lost Chronicles of Zerzura. Elsker pek-og-klikk spill, bare synd at det er så få av dem. Men tar imot de som kommer med åpne armer.

Spilte gjennom A New Beginning igår. Ganske bra, men det slet med tekniske problemer. Første pek-og-klikk spill jeg har oppdaget som har gjort det.

Lenke til kommentar

New Beginning virket ganske uoptimalisert for meg, maskinen min er da ikke sååå dårlig. Virker nesten som det er spanjolene som står for godsakprogrammeringen mens tyskerne har grafikken!

Synes Dark Eye adventurespillet ser mest interessant ut. Secret World kunne vært interessant om det var SP også og maskinen min klarte det. Deponia ser jo litt morsomt ut, men godbilder forteller ikke om gameplay. (Ikke at det er så mange ulike muligheter i adventurespill. :p)

Og Kingdoms of Amalur blir nok standard Action-"RPG". Men med gigantisk hammer da.

Lenke til kommentar

New Beginning virket ganske uoptimalisert for meg, maskinen min er da ikke sååå dårlig. Virker nesten som det er spanjolene som står for godsakprogrammeringen mens tyskerne har grafikken!

Spillet virket rett og slett rushet. Masse bugs, spillet krasjet ofte, tysk tekst dukket plutselig opp og lyden skurret flere steder. Men historien var såpass interessant at jeg klarte å overse det. Måtte lagre ofte, i tilfelle spillet skulle klikke. Hadde de brukt noen uker på polering kunne det blitt et veldig bra spill. Slik det er nå er det bare bra.

Lenke til kommentar

Haha, det var da voldsomt! :ph34r:

Eventyrspill kan man aldri få nok av! (Finner ikke så mye annet interessant fra Gamescom heller.... Bortsett fra 20 MMORPG'er som sikkert dekkes nok her allerede. )

Jack Keane 2 har blitt offentliggjort med noe som vel må være et konseptbilde tipper jeg.

jk2_teaser.jpg

Jurassic Park har fått et par nye bilder fra Gamescom også. Må si jeg er imponert over hva de har klart å tyne ut av den eldgamle grafikkmotoren de fremdeles driver og bruker. Om det blir noe gøy å spille gjenstår vel fremdeles å se.

JP102_Gamescom1.jpg

JP102_Gamescom2.jpg

Lenke til kommentar

Sjukt at det ikke er en eneste artikkel om Dota2 her på gamer, bortsett fra traileren.

Enig. Har dog vært fantastisk å følge med på streamingen. Finalen i dag var knall!

Navi vant 1 million dollar.

Endret av niconude
Lenke til kommentar

Dota2, ja.... Eneren er jo ganske morsom den. Vet ikke helt hva som er nytt i toeren, jeg. Får håpe det er mer enn bare grafikken.

Kan ta med Gamescom traileren, som egentlig ikke sier noen ting. Man ser vel noen heroer fra eneren der.

Gamescom er ferdig, men noen flere godsaker ble jo sluppet utenfor min radar i alle fall...

Memento Mori 2 kom med noen nye bilder. 2,5D eventyrspill, hvor faktisk 3D-karakterene ikke skjemmer seg helt bort i forhold til de nydelige håndtegnede bakgrunnene.

18838.jpg

Captain Morgane and the Golden Turtle er en slags oppfølger til So Blonde, og er igjen skrevet av Steve Ince (Broken Sword - The Shadow of the Templars)

b963b5f323a6711a0d85cd7f3b539100.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...