Gå til innhold

OL i Norge - 2022

OL i Norge  

20 stemmer

1. 1. Synes du Norge burde søke om å arrangere OL i 2022?

2. 2. Hvilken by ville du ha valgt?

• Oslo
    • Tromsø
    • Bergen
      0
    • Trondheim
    • Stavanger
      0
    • Kristiansand
      0
    • Fredrikstad
      0
    • Lillehammer
    • Vil ikke ha OL

Anbefalte innlegg

Ah, du er så irriterende. Nederlands største by er Amsterdam. Den har rundt 150 000 flere innbyggere enn Oslo. Oslo ville vært Nederlands nest største by. I tillegg er Oslo større enn Finlands hovedstad, Danmarks hovedstad, Sveits' hovedstad - jeg kan sikkert finne flere.

Oslo Nederlands nest største by? Oslo større enn Helsinki, Stoickholm og København? Hvor har du det fra? Oslo er ikke engang blant Europas 50 største byer. Oslo er en småby, selv i europeisk sammenheng.

http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_urban_areas_of_the_European_Union

Det finnes nok av steder. Hvorfor ikke lage noe ordentlig spektakulært. Et kunstig fjell? Uansett er det flust av muligheter.

Kunstig fjell!!?!?!?!??! Av alt latterlig sprøyt... Det finnes rett og slett ingen steder i nærheten av Oslo å arrangere alpint!

Det er ikke bestemt.

Ikke bestemt!?!??! Man kan da vitterlig ikke bestemme at det skal arrangeres bob, aking etc. i et område hvor det ikke finnes muligheter for å bygge slike anlegg! Du kan umuligvis vite hva bob, aking, og alpint er for noe....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oslo Nederlands nest største by? Oslo større enn Helsinki, Stoickholm og København? Hvor har du det fra? Oslo er ikke engang blant Europas 50 største byer. Oslo er en småby, selv i europeisk sammenheng.

http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_urban_areas_of_the_European_Union

Hva i helvete er det som får deg til å tro at norske byer vil havne i en liste som omhandler EUs byer? Er du virkelig så korka?

Uansett, tettstedet Oslo ville ha vært på den lista. Men den inkluderer ikke byer, bare tettsteder. For å gi et eksempel har vi Ruhr-tettstedet høyt oppe på lista. Ruhr er et sammenhengende tettsted bestående av mange byer - alle mindre enn Oslo. De største av byene er Dortmund, Essen, Duisburg og Bochum. http://en.wikipedia.org/wiki/Ruhr_area

Så dette var skivebom.

Jeg er enig i at metropolområdene betyr mye for en by - derfor irriterer jeg meg over de som sier at Oslo bare er dobbelt så stor som bergen - den er fem ganger så stor i byområde. Men selve byen Oslo er større enn København, Helsinki, Dublin, Gøteborg, Glasgow, Geneve, Bern, Lyon og mange andre byer nordmenn anser som så mye større enn deres egen hovedstad.

Kunstig fjell!!?!?!?!??! Av alt latterlig sprøyt... Det finnes rett og slett ingen steder i nærheten av Oslo å arrangere alpint!

Hvorfor ikke? Det finnes da flust av kunstige øyer rundt om i verden. Hvorfor ikke tenke nytt?

Ikke bestemt!?!??! Man kan da vitterlig ikke bestemme at det skal arrangeres bob, aking etc. i et område hvor det ikke finnes muligheter for å bygge slike anlegg! Du kan umuligvis vite hva bob, aking, og alpint er for noe....

Joda. Har du noen gang vært i Oslo? Sett mulighetene? Vel, de finnes. Vi har masse ubrukt mark.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

OL i Bergen? Jeg synes jeg ser det. Det er klart man kunne hatt hopp og sånt på Voss, men må jeg da få minne om transportmulighetene opp dit? Det blir enten ensporet tog eller kjerrevei (og toget er Bergensbanen, så da må vi time det slik at OL havner mellom driftsstansene).

Jeg lurer på hvorfor det er så lite snakk om Trondheim i denne diskusjonen. Byen har jo både størrelse og klima.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hva i helvete er det som får deg til å tro at norske byer vil havne i en liste som omhandler EUs byer? Er du virkelig så korka?

Oslo STÅR i oversikten! Fant du den virkelig ikke?

Uansett, tettstedet Oslo ville ha vært på den lista. Men den inkluderer ikke byer, bare tettsteder. For å gi et eksempel har vi Ruhr-tettstedet høyt oppe på lista. Ruhr er et sammenhengende tettsted bestående av mange byer - alle mindre enn Oslo. De største av byene er Dortmund, Essen, Duisburg og Bochum. http://en.wikipedia.org/wiki/Ruhr_area

Så dette var skivebom.

Jeg er enig i at metropolområdene betyr mye for en by - derfor irriterer jeg meg over de som sier at Oslo bare er dobbelt så stor som bergen - den er fem ganger så stor i byområde. Men selve byen Oslo er større enn København, Helsinki, Dublin, Gøteborg, Glasgow, Geneve, Bern, Lyon og mange andre byer nordmenn anser som så mye større enn deres egen hovedstad.

Oslo står oppført med 915000 innbyggere i lista. Helsinki, København og Stockholm er oppført med mer. Lista er oppført med urban areas, for å unngå at byer blir kunstig små pga. administrative inndelinger.

Hvorfor ikke? Det finnes da flust av kunstige øyer rundt om i verden. Hvorfor ikke tenke nytt?

Og hvor hadde du tenkt å bygge disse kunstige fjellene med fall på minst 1000 meter? Til hvilken kostnad? Hva med å komme ned på jorda? Du er bare helt far fetched!

Joda. Har du noen gang vært i Oslo? Sett mulighetene? Vel, de finnes. Vi har masse ubrukt mark.

Det finnes ingen mulighet for idretter som krever store fall, det finnes jo ikke fjell i nærheten av Oslo! Kom deg ned på jorda!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oslo STÅR i oversikten! Fant du den virkelig ikke?

Dette var det som sto om Oslo i Oversikten: Two European Free Trade Association countries have urban areas that would be included in the list if they were EU member states.

Urban Area State Population Density (per km²) Growth rate (%)

Oslo Norway 915,000 3,300 0.99[1]

Zürich Switzerland 740,000 3,000 0.35[1]

Så, Oslo ville vært med. Nobhead.

Oslo står oppført med 915000 innbyggere i lista. Helsinki, København og Stockholm er oppført med mer. Lista er oppført med urban areas, for å unngå at byer blir kunstig små pga. administrative inndelinger.

Vi tenker veldig likt her, men Oslo by er større enn Helsinki by selv om tettstedet deres er større. Metropolområdet Oslo er større enn Helsinkis metropolområde.

Og hvor hadde du tenkt å bygge disse kunstige fjellene med fall på minst 1000 meter? Til hvilken kostnad? Hva med å komme ned på jorda? Du er bare helt far fetched!

Selvfølgelig skjønner jeg at man ikke bare kan bygge fjell. Jeg bare prøver å få hjernen din til å tenke at man kan få til et utforrenn uten å være i Alpene.

Det finnes ingen mulighet for idretter som krever store fall, det finnes jo ikke fjell i nærheten av Oslo! Kom deg ned på jorda!

Jo, det gjør det.

Lenke til kommentar

Dette var det som sto om Oslo i Oversikten: Two European Free Trade Association countries have urban areas that would be included in the list if they were EU member states.

Urban Area State Population Density (per km²) Growth rate (%)

Oslo Norway 915,000 3,300 0.99[1]

Zürich Switzerland 740,000 3,000 0.35[1]

Så, Oslo ville vært med. Nobhead.

Det står da mer... Lesevansker? Det går klart frem av det som står i linken at Oslo IKKE er blant de 50 største byene i Europa. Oslo er og blir en europeisk mellomstor by.

Vi tenker veldig likt her, men Oslo by er større enn Helsinki by selv om tettstedet deres er større. Metropolområdet Oslo er større enn Helsinkis metropolområde.

Metro-området er såpass subjektivt definert, at det ikke kan brukes. Hva er en selvstendig by, hva er det ikke? Urban-definisjonen er derimot grei nok.

Selvfølgelig skjønner jeg at man ikke bare kan bygge fjell. Jeg bare prøver å få hjernen din til å tenke at man kan få til et utforrenn uten å være i Alpene.

Man trenger ikke å være i Alpene, men man trenger definitivt fjell, noe som ikke finnes i nærheten av Oslo.

Jo, det gjør det.

Du er fortsatt bare for far fetched...

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...