bergetun Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Er det noen som kan anbefale ett bra program til aa genere statestikk paa mail trafikken som gaar ut og inn av en serveren ? Jeg satt opp en mail server for famile og venner med forskjellige domener, men i det siste har det tatt fullstendig av, postfix og spamassassin jobber paa spreng for klare aa faa unna all mailen.. Kan ta opp til 5 min foer mailen kommer fra i peak time rundt 12:00 - 18:00 Maskinen er bare en Pentium 150 med 48 mb ram hiih og jeg skal ikke oppgradere den saa lenge den klarer aa gjoere jobben sin skikkelig. Det jeg oensker er ett og kunne se naar paa dagen de er mest inkommende/utgaaende mail Hvem som faar mailne (skal ikke lse mailene, bare hvor mange mail brukeren faar) osv.. mer info om smtp/pop3/imap i webalizer stil, men kanskje med mer info .. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 kan ikke mrtg gjøre noe slikt da? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Dersom du setter opp SNMP på serveren gjør MRTG jobben som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå