Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parkeringsbestemmelser MC

Kentkhan

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kjørte opp for 10 år siden på MC lærte jeg at med motorsykkel gikk du ikke under de samme reglene som med bil når det gjaldt parkering. I teorien kunne man parkere hvor som helst så lenge det ikke var midt på en fotgjenger overgang.

Jeg kunne parkere midt på fortauet om så.

Men nå ble jeg irettesatt av en parkeringsvakt som var veldig klar på at slik var det ikke.

Er jeg blitt feilinformert eller har regelverket blitt endret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen regler som er endret. - Du må følge samme reglene som alle andre motoriserte kjøretøyer, eneste unntaket er jo at det er lettere å parkere gratis der det er plass, og at det mange steder finnes avgiftsfrie plasser for mc og moped.

Du kan f.eks se på denne artikkelen som er 11 år gammel.

http://www.dinside.no/14718/kjore-og-parkeringsregler-for-mopedisten

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Da må kjørelæreren min enten ha misforstått noe eller så har han hatt vanskelig for å lære fra seg, men takk for linken. Jeg tror og det er forskjell på hvordan parkeringsbestemmelsene praktiseres de ulike stedene, men grunnprinsippene burde vel være de samme. Jeg syntes vi burde få lov å parkere syklene akkurat der det passer oss så lenge det ikke er til hinder for andre eller går ut over sikkerheten i trafikken.

Lenke til kommentar

Jeg syntes vi burde få lov å parkere syklene akkurat der det passer oss så lenge det ikke er til hinder for andre eller går ut over sikkerheten i trafikken.

Her jeg bor er det ikke mange steder som ikke er til hinder. Folk går jo overalt. Enten er det hus, park eller gate. Selv parkerer jeg med scooter ofte inntil sykkelstativ, eller litt bortgjemt fra gata. Typisk utenfor der parkeringsvaktene går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...