Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random freezes

Anbefalte innlegg

Hey, PC'en min har en tendens til å få random freezes, det er frustrerende når du sitter å holder på med noe så gidder ikke pc'en responde. Det som skjer er at den ikke vil gjøre noe som helst, men jeg kan flytte rundt på musa. PC'en er selvlagd

Lurer litt på om det er RAM'en. RAMen er av typen Corsair Vengance 12GB (3x4GB) 1600MHz, Jeg har setti speeden på RAM'en til 1600Mhz manuelt siden den frøys mer da jeg hadde den på auto. har også prøvd å sette den ned til 1333Mhz, men fryser fremdeles innimellom. any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å kjøre med f.eks. bare en rambrikke... se om det gjør noen forskjell..

Fryser den ikke når den kjører på bare en brikke, så kan du fortsette med neste brikke.. slik finner du ut om det er kanskje bare en av de som er litt trøblete.

ellers, prøv med nyeste BIOS, reinstallere OS

Endret av Achelous
Lenke til kommentar

Takk for tipsene! Jeg reinstalerte Windows her om dagen PGA mye bluescreens og irionisk nok fikk jeg nok et bluescreen da jeg var busy med å skrive svar... ustabile saker... anyway, musikken stanser om jeg ikke husker feil. BIOS er også oppdatert. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...