Gå til innhold

Trenger anbefaling av Wireless Bridge med DHCP

Anbefalte innlegg

Har flytta inn i en leilighet der nettet kommer fra huseier sitt trådløsnett, siden jeg har endel utstyr som bruker nett, men ikke har WLAN støtte, trenger jeg en bridge mellom trådløsnettet og switchen min. Jeg ønsker også å ha mitt eget intern-nett mellom mine komponenter, derfor ønsker jeg også at denne skal ha DHCP støtte. Om den i tillegg har mulighet for WLAN Repeating er det absolutt ett +, men strengt tatt ikke nødvendig.

Takker for alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den enkleste løsningen jeg kommer på angående dette er:

1. Laptop med operativsystem fra XP eller nyere.

2. multi layer switch \ multi-router men mange nok porter etter ønske.

3. nok kabler til enheter

først er det viktigste at laptopen har et stabilt WIFI og ethernett adapter i seg, 2. koble laptopen til WIFI netverket med riktig informasjon, 3. koble en krysset TP kabel mellom Laptop - Router \ Switch, 4. gå til kontroll panel i XP - netverkstilkoblinger - merker begge tilkoblingene Lokal Tilkobling og WIFI kortet og høyrekikk velg opprett bro mellom tilkoblingene,

nå vil laptopen videreføre nettverk fra WIFI til Switch \ Router som må konfigureres med riktige verdier iforhold til ønsket DHCP nettverk

Lenke til kommentar

Har en lignende løsning implementert nå.

Laptop m. Win7 Pro mottar WLAN signal, og deler dette videre til en 8 port switch.

Funker egentlig akkuratt som jeg ønsker, så vurderer å enten bygge en liten pc og fortsette med denne løsningen/lignende løsning, noen ide om det er lett å få tak i antenne som kan plaseres under tak med kabel til WLAN kort på en stasjonær PC (forlengerkabel til antenna med andre ord :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...