Gå til innhold

BK: Vanndråpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva ønsker du her? Dersom du ønsker å fryse dråpen kan jeg anbefale å bruke blitz og ta bildet på en lukkertid og blender som ikke slipper inn noe av det naturlige lyset i rommet. Dersom du har blitzen på f.eks 1/16, 1/32 så får du en "lukkertid" på f.eks 1/19000 sekund og DET fryser bevegelsen. Du kan se en tabell for hvilken lukkertid forskjellige innstillinger på forskjellige blitzer vil gi til håyre på denne siden: http://www.joesmalley.com/flashes/

For meg gir ikke denne typen bilder meg noe særlig før dråpen har et særpreg og skarpheten sitter fordi det er så mange som eksperimenterer og prøver med vanndråper. Og de første forsøkene til omtrent alle ser ut som dette. Heidi Westum har skrevet en god forklaring til oppsett på dette blant annet på gamle Digit, men desverre har de enda ikke fått overført dette som oppslagsverk her. P f.eks Flickr vil du også finne bilder av oppsett av blitzer osv ifm slike dråpebilder og det er også flere nettsider som omtaler hvordan man gjerne går frem for både at skarphet og annet skal sitte...

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...