ludolf Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 21:21, Arctic skrev:Klarte forresten og sikre meg en 1,6 Northwood i dag! Slett ikke værst! På PsData? Jeg også. Det virker som det et par tilgjengelig annenhverdag, sikkert noen som avbestiller. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Mitt BD7 kort klarer over 2.0v på Northwood - har sjekka. Ellers kjører min 1.7 på 133fsb nuh - det er NICE av den "elgamle" prosessoren. Ellers er jeg enig i at BD7 kunne hatt en BIOS update - den resetter hver gang jeg trekker Pc'n på LAN (strøm vekke), har sett det problemet på 2 BD7 kort nuh men det er sånn som ofte blir rettet med nye bios'er Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Ludolf: Nope, ikke PSdata. Dollar: Jeg kommer til og bli spent når jeg skjekker voltstyrken i Bios!!! Jeg for jo vondt i magen... Hvilken Bios versjon er det du bruker? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 BD7 er et bra kort, men på Nortwood prosessoren kan du ikke stille spenningen høyere enn 1.625V. Mulig dette endres i fremtidige biosoppdateringer. Dessuten fikk jeg ikke til å boote stabilt på hastigheter over 133FSB, uansett hvilke innstillinger jeg prøvde. _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-12 00:26 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg har sett på 2 NW/BD7 maskiner, trimma litt - begge, den ene husker jeg ikke hvor langt det gikk, men vi prøvde jo i alle fall 1.75, den andre gikk til 2.2 trro jeg, Mitt kort går til 2.2 det og. Alle har en BIOS fra juli(?) ifjor. dessverre har ikke Abit noen nye ute. Synes egentlig "BD7-området" deres ser ut til å være "dødt", rart igrunn Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Har du sjekka etter Beta Bios / Unoficial bioser rundt omkring ? Ofte er disse bedre og nyere en de offisielle , da folk ikke gidder sitte å vente på at produsentene skal sette fra seg kaffekoppen og gjøre noe fornuftig :smile: Har alltid brukt unoficial/Beta bios på asus kortene mine, og gjorde på Epox og , funka mye bedre en de originale .. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 10:16, Dollar skrev:Jeg har sett på 2 NW/BD7 maskiner, trimma litt - begge, den ene husker jeg ikke hvor langt det gikk, men vi prøvde jo i alle fall 1.75, den andre gikk til 2.2 trro jeg, Mitt kort går til 2.2 det og.Alle har en BIOS fra juli(?) ifjor. dessverre har ikke Abit noen nye ute. Synes egentlig "BD7-området" deres ser ut til å være "dødt", rart igrunn Kortet jeg har her, går også til 2.2V, men ikke med nortwood prosessor. Da kan jeg som sagt bare velge opp til 1.625. Jeg har ikke funnet noen modifisert bios som endrer dette. Jeg ser det er en med samme problemet her Biosen er Datert 11.06.2001, men det er amerikansk oppstilling mm.dd.yyyy. Dette vil si 6. November 2001. Så det er ikke så verst som det høres ut :smile: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Min BIOS er fra juli... altså mye eldre. Er på skolen nå kan ikke få sjekka men mener det var 17ende eller 24de juli. Uoffesielle BIOS'er? Tja, har du testa det (på Abit'n) - jeg liker vanligvis ikke å bruke "offesielle" ting, hvertfall ikke når jeg ikke har noen problemer med dagens rigg. Stabilt som bare det og ytelsen er aldeles upåklagelig Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 11:04, Dollar skrev:Min BIOS er fra juli... altså mye eldre. Er på skolen nå kan ikke få sjekka men mener det var 17ende eller 24de juli.Uoffesielle BIOS'er? Tja, har du testa det (på Abit'n) - jeg liker vanligvis ikke å bruke "offesielle" ting, hvertfall ikke når jeg ikke har noen problemer med dagens rigg. Stabilt som bare det og ytelsen er aldeles upåklagelig Dersom datoene stemmer, er jeg redd du har en uoffisiell bios. Det finnes bare 2 offisielle bioser til dette hovedkortet. Det er 4x og 6h. Her er oppdateringene: ************************* Official BIOS release 4X for BD7/BD7-RAID V1.0 Release information: 1. First release. 2. HPT 37x BIOS version 2.0.1024. The RAID function is for BD7-RAID only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected. 3. BIOS compile date: 11/06/2001 *********************************** Official BIOS release 6H for BD7/BD7-RAID V1.0 Release information: 1. Add "High Performance" option in "Load Optimized Defaults". "High Performance" option will use critical DDR memory timing settings to achieve high system performance, nevertheless, it may deviate the original settings from module SPD and cause system instability. 2. HPT 37x BIOS version 2.0.1024. The RAID function is for BD7-RAID only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected. 3. BIOS compile date: 12/03/2001 ******************************* Jeg har prøvd med 6H versjonen, og det er ingen endring. Maks spenning på NW prosessoren er fortsatt 1.625V. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Vel, jeg har sett på 3 BD7 kort, mitt og 2 andre - vi har alle samme BIOS. Den lå på kortet når vi fikk det. Har forresten lastet ned en ny BIOS nå - men ikke fått lagt den inn enda. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 23:53, Dollar skrev:Vel, jeg har sett på 3 BD7 kort, mitt og 2 andre - vi har alle samme BIOS.Den lå på kortet når vi fikk det. Har forresten lastet ned en ny BIOS nå - men ikke fått lagt den inn enda. Hvilken bios versjon var det de kortene du sjekket da? Den første biosen Abit gav ut heter 4x, som du ser over, og den er datert November. Det er denne som var på kortet jeg fikk. Den 2. biosen som Abit har lagt ut, altså versjon 6H, er sikkert den du har hentet. Jeg merket faktisk en ørliten økning i minnehastigheten etter den siste oppdateringen. Kjørte twinmos-minnet på 177MHz (354MHz DDR), og oppnådde respektable 2715/2714 på sisoft sandra :smile: Vel å merke var DDR-spenningen øket fra 2.5V til 2.7V. Systemet var dessverre ikke stabilt på denne hastigheten :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå