Gå til innhold

Hvor få tak i 8mm spikes og stein?

Anbefalte innlegg

Har to spørsmål:

1. Hvor er det mulig å få tak i spikes med 8mm gjenger? Har søkt og søkt, men finner egentlig veldig lite.

2. Hvor kan man kjøpe stein og få det kuttet opp til egne dimensjoner slik at det kan brukes som underlag under spikes og høyttaler?

Eksempel på hva jeg tenker på, minus de avrundede kantene:

granitespeakerplinth20ya.jpg

mystique02cxd8.jpg

3: Har spikes med dobbeltsidig teip noe for seg? Hver av høyttalerne mine veier 25kg om det har noe å si i forhold til trykk mot spikes-ene.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å ta turen til Bauhaus, men har fått inntrykket at det ikke er mulig å kjøpe i så små kvanta, og at man er nødt til å kutte de til selv.

dette er en sannhet med modifikasjoner. tidligere i sommer skulel jeg ta noen produktbilder og var på jakt etter noen flier. jeg henvendte jeg til Flisekompaniet her i Oslo og fikk med meg det jeg trengte av løse fliser da jeg forklarte hva jeg skulle bruke det til. selv om de i utgangspunktet selger fliser kun i esker er det mulig å få tak i enkeltvis da de har diverse liggende for fremvisning.

Lenke til kommentar

Skal en ha best mulig lyd er mykt underlag å foretrekke fremfor spikes.

Med spikes kobler man høyttalerne til underlaget og overfører vibrasjoner.

Jepp. Difor har eg gummiputer under høgtalarane mine. Kjem ikkje på kvar eg kjøpte dei i farten.

Ser kanskje ikkje like bra ut, men eg har anlegget for lyden sin del.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal en ha best mulig lyd er mykt underlag å foretrekke fremfor spikes.

Med spikes kobler man høyttalerne til underlaget og overfører vibrasjoner.

Selvfølgelig, men en tung stein vil ikke vibrere. Dessuten bor jeg i hybel, så løsningen er nødt til å være slik at den ikke skader gulvet. Og gulvet er for øvrig av det dårligere slaget, og det er nettopp derfor jeg ønsker å gi høyttalerne et godt, solid underlag.

Tenkte å ta turen til Bauhaus, men har fått inntrykket at det ikke er mulig å kjøpe i så små kvanta, og at man er nødt til å kutte de til selv.

dette er en sannhet med modifikasjoner. tidligere i sommer skulel jeg ta noen produktbilder og var på jakt etter noen flier. jeg henvendte jeg til Flisekompaniet her i Oslo og fikk med meg det jeg trengte av løse fliser da jeg forklarte hva jeg skulle bruke det til. selv om de i utgangspunktet selger fliser kun i esker er det mulig å få tak i enkeltvis da de har diverse liggende for fremvisning.

Takk, skal ta meg en tur innom og se hva de kan tilby :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...