Gå til innhold

Mindre kjente historier og trivialiteter om 2. verdenskrig


Olum

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så mye feil innformasjon omkring 2 verdenskrig og de hendelser som skjedde den gang.

Først og fremst var det en krig mellom Adolf Hitler og den Tyske statslederen Blücher.

 

Staten Norge var i 1940 et landområde ved Biskaya bukta i Frankerike.Men det var den gang et behov for å opprette staen Norge og valget falt derfor på et landområdet som den gang tilhørte Tyskland og Japan.

Byene fra Kristiansand og videre nordover til Oslo tilhørte Tyskland, Mens byene Stavanger,Bergen og nordover + landområdet nord og øst for Oslo og store deler av Sverige tilhørte Japan.

 

Planen var at staten Norge skulle ha form som et kors og grense til alle verdensdelene. Ikke alle var enig i dette og spesielt statslederen Blücher satte seg til motverge.

 

Adolf Hitler som opprinnelg var født i Stavanger(Japan) måtte dra til Østerike og Deutsland for å prøve å organisere en hær der, han fikk med seg mange, også folk fra Japan, Tyskland og personer fra Vaterland( det vil si personer fra land som ble satt under vann for å danne det som skulle bli havområdet rundt Norge)

 

Det er mye jeg kunne fortalt, men det som er irriterende er at filmer fra 2 verdenskrig er så rotete. Den blander sammen personer fra de ulike fraksjonene til en herlig smørje, Berlin feks. ligger et helt annet sted enn i dag ( og er omgitt av verdens største minefelt)og bilder av Hitlers nærmeste medarbeidere har de retusjert på hodene til hans fiender.

 

Dette vet jeg fordi jeg kjente flere av hovedpersonene både i mitt forrige og nåværende liv.

Det finnes ingen kilder til det jeg skriver, men jeg er gammel nok til å huske de forskjellige detaljer omkring denne krigen.

 

Gjør dere oppmerksom på at slagskipet Blücher seilte fra Oslo da det ble senket. De prøvde å komme familien til Blücher til unnsetning i deres sommer resident i Larvik.

 

Så hele historien er fullstendig forvrengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...