Gå til innhold

Spørsmål til kreasjonister og andre som tror på intelligent design

Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som faktisk tror at Gud skapte jorda for 6 tusen år siden?

Er nok av de i USA til at "teorien" skulle bli undervist i natur og miljø timene, og sidestilles med evolusjonsteorien. Ikke i alle stater da..

Nå er det, tro det eller ei, en del mennesker her i landet som også tror at jorden bare er 6000 år og at både skapelsen der vi ble skapt fiks ferdige som "perfekte" mennesker og den store flommen er sannheter... Som jeg har argumentert med i noen år føler en del kristne her i landet at de har kommet til et slags veiskille der de ikke lenger kan tro på bibelen OG akseptere evolusjon og at de derfor må velge og da stenger en del av disse bare moderne vitenskap ute og tror fullt og helt og fryktelig ignorant på hva som står i bibelen.... :roll: (Så kan en jo spørre seg hvordan det er mulig å gå så utrolig på akkord med sin egen integritet og intellekt....??)

Så det er helt KLART at skolene her i landet ikke har gjort jobben sin når det kommer til å la folk tro på religiøst sludder og vås fremfor moderne forskning... Tydelig at lærerne i de aller fleste skoler ikke klarer å formidle at vitenskapelkige teorier er totalt overlegne allverdens religiøse bøker, som om de vegrer seg for å ikke fortelle 100% sannheter, som jo ingenting er... De mangler rett og slett evnen til å formidle at ingenting er evig, alt er forandelig, til og med tid og derfor blir dogmatikken i religiøse bøker noe folk "faller" tilbake på som likeverdig i forhold til vitenskap og moderne forskning... synd, men vi har faktisk bare såvidt begynt å høre fra kreasjonister her i landet, verre kommer det til å bli, for når voksne folk beviser sin ignoranse ved å tro på kreasjonistisk propaganda som en del kristne her i landet klarer er det fare på ferde...

Er "sjeleglad" for at jeg klarer å formidle vitenskap, kritisk tenkning og rasjonalitet til mine unger, så får de dette inn selv om skolen feiler stort med timevis i uka med RLE (eller hva vissvass faget som het kristendoms timen i min tid i dag heter...). Skulle vært puttet inn under samfunnsfag og hatt et par timer toppen, isteden er det evolusjon, som de knapt vier en dag til, som er lidende fordi vi prioriterer sludder og løse påstander... Er det noe rart at man blir i mot religiøse og de religiøses evendelige ignoranse spør jeg?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Nei, hvor har du det tallet i fra ?

En ting jeg virkelig ikke skjønner er hvordan det går an å være religiøs, men alikvel selektivt plukke ut de delene av boka en ikke liker eller er enig i? Det står da svart på hvitt i bibelen hvor gammel jorden er.

Blir ikke gud sur om du ikke tror på hans ord?

Lenke til kommentar

En ting jeg virkelig ikke skjønner er hvordan det går an å være religiøs, men alikvel selektivt plukke ut de delene av boka en ikke liker eller er enig i? Det står da svart på hvitt i bibelen hvor gammel jorden er.

Jaha, kan du da være så vennlig å si nøyaktig hvor i bibelen det står svart på hvitt ?

Lenke til kommentar

Jaha, kan du da være så vennlig å si nøyaktig hvor i bibelen det står svart på hvitt ?

Sist jeg leste bibelen var det ganske klare data for hvor lenge folk levle og når de fikk barn.

Addisjon og subraksjon holder for å komme frem til ca 6000år

Endret av Hello Kitty
Lenke til kommentar

Oida... Blir nok litt vanskelig... hehe, da det faktisk var en munk som påstod det etter å ha brukt en ættetavle i NT for å finne det ut. (eller noe i den retningen der.)

Men du IHS (Isis Horus og Set = den hedenske treenighet) - Hvor gammel tror du at jorden er?

Under forutsetning av at daterings metodene er riktige 4,6 milliarder år. Men slike tall skal tas med en klype salt. Hvilken daterings metode er det som gir tallet 4,6 milliarder år fks. ?

PS: Isis er mor til Horus. Horus far ble drept av Set.

Isis, Horus og Set er ikke en treenighet.

Lenke til kommentar

Sist jeg leste bibelen var det ganske klare data for hvor lenge folk levle og når de fikk barn.

Addisjon og subraksjon holder for å komme frem til ca 6000år

Så det står altså ikke svart på hvitt noe sted i bibelen. Hva har hvor lenge folk levde, med hvor gammel jorden er ?

Lenke til kommentar

Oida... Blir nok litt vanskelig... hehe, da det faktisk var en munk som påstod det etter å ha brukt en ættetavle i NT for å finne det ut. (eller noe i den retningen der.)

Men du IHS (Isis Horus og Set = den hedenske treenighet) - Hvor gammel tror du at jorden er?

Under forutsetning av at daterings metodene er riktige 4,6 milliarder år. Men slike tall skal tas med en klype salt. Hvilken daterings metode er det som gir tallet 4,6 milliarder år fks. ?

Siden 1950 har geologer vært på jakt etter de eldste bergarten. Resultatene hittil har gitt oss en alder på 3,96 milliarder år, sandstein funnet i Australia har gitt oss klaster som har blitt datert til 4,1–4,2 milliarder år gamle. Radiometrisk datering av meteoritter og bergarter funnet på Månen har gitt oss aldre på opp til 4,6 milliarder år og vi regner dette som et anslag på hvor gammel Jorden kan være. Grunnen til at vi ikke finner så gamle bergarter på jordkloden er at den i tidlig arkeikum var for varm til å starte den radiometriske klokka i bergartene (som brukes for å datere mineraler ved hjelp av halveringstider). En annen faktor er at selve kontinentene ikke noen steder er eldre enn rundt fire milliarder år, mens havbunnen fornyes kontinuerlig. Ingen havbunn regnes for å være eldre enn 200 millioner år.
Kilde: Wikipedia.

PS: Isis er mor til Horus. Horus far ble drept av Set.

Isis, Horus og Set er ikke en treenighet.

Jo. Det står til og med i leksikon:

IHS har opphav i den gamle egyptiske mor-barn-far treenigheten Isis, Horus og Seb, guddommer for soldyrkelse. Finnes i mange okkulte religioner under flere navn. Den katolske kirke har "omdøpt" dette til å omhandle Kristus, men opphavet er det samme.

Lenke til kommentar

...Radiometrisk datering...

Jaha, halveringstiden til hva ?, forteller hvor gammel jorden er ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...