Gjest Slettet+132 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Det er sikkert tusen tråder om dette fra før av, men det driter jeg i. Til dere som tror på intelligent design og kreasjonisme: Det er et velkjent faktum at de som er født med høye fotbuer (motsatte av plattfot) har en større tendens til å utvikle benhinnebetennelse på grunn av benets fysiologiske oppbygning, da gjerne i samsvar med at høy fotbue forårsaker stiv leggmuskulatur som er en årsak til at man utvikler betennelse. Hvordan og hvorfor er dette intelligent design? Kan dere forsvare at Gud har gjort deler av befolkningen tidvis invalide når det gjelder simple ting som vanlig gange og løping? Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det er sikkert tusen tråder om dette fra før av, men det driter jeg i. Til dere som tror på intelligent design og kreasjonisme: Det er et velkjent faktum at de som er født med høye fotbuer (motsatte av plattfot) har en større tendens til å utvikle benhinnebetennelse på grunn av benets fysiologiske oppbygning, da gjerne i samsvar med at høy fotbue forårsaker stiv leggmuskulatur som er en årsak til at man utvikler betennelse. Hvordan og hvorfor er dette intelligent design? Kan dere forsvare at Gud har gjort deler av befolkningen tidvis invalide når det gjelder simple ting som vanlig gange og løping? The Lord works in mysterious ways... 1 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, Gud har alltid en mening med de merkeligste ting vet du "insert weird fallacy here", The Lord works in mysterious ways Lenke til kommentar
soulless Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 http://www.scholl.com/no-NO/3/Fotpleieprodukter-Probleml%C3%B8sere-H%C3%B8y-fotbue/c01c01c02.r10.1 Om du snakket av personlig erfaring, har disse innleggssåler som avlaster og fordeler vekten av foten slik at man kan unngå såre bein. Anbefales. 5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, disse "gudene" har skapt mye rart... Det bemerkelsesverdige er at det alltid er det "gode" som blir dratt frem når de "bevisene" for kreasjonismen skal frem... Her er noen flauser som kreasjonister IKKE har tenkt på: - De påstår at deres gud står bak (både muslimske kreasjonister (Jada, de finnes faktisk...) og kristne kreasjoister sier dette), men ingen av dem har så mye som en kork å vise til for sin gud... Det kan i prinsipp være hvem som helst av de guder vi har trodd på - En del organismer kan KUN overleve ved å ta bolig i andre levende dyr, der vertene ofte lider store smerter for at parasitten skal overleve... Hvordan er det forenelig med en god gud? (Under dette punktet komemr en hel masse motsigelser som de ikke har noen svar på...) -Jordens alder. Skal man tro på skapelse så er det nesten strengt tatt nødvendig å tro på skapelses berettningen også og den sier at jorden er 6-10 000 år... Vi VET at jorden er langt eldre, men dette hopper de bare bukk over i sin iver etter å tekkes sin tro... -På en av kreasjonist sidene jeg var inne på sto det i headingen at jorden var 6-10 000 år gammel, altså at den samsvarte med bibelen. På en av de andre sidene forsøkte de å falsifere evolusjon ved å påstå at det hadde vært for liten tid for evolusjon (altså 3,5 milliarder år var for liten tid... Her er de altså med på at jorden ER 4,54 milliarder år og ikke 6000 som det sto på hovedsiden...) for så å fleske til på en side til med å påstå at vi ville evolvert MYE lenger på den samme tiden de på den forrige siden påsto at var for liten tid.... Snakk om å gå på trynet i motsigende argumentering... Summa sumarum, etter å ha lest en del på kreasjonist og intelligent design sider, så skjønner selv jeg at det er løgn og atter løgn de bedriver for å få folk som IKKE har satt seg bittelitt inn i evolusjon og hva ordentlig evolusjon går ut på til å tro på sludderet de presenterer. Målgruppen de prøver å nå er ikke ateister elelr biologer, men religiøse ignoranter som har lang trening i å kappe vekk alt som ikke stemmer med "gude hypotesen" deres 4 Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 http://www.scholl.com/no-NO/3/Fotpleieprodukter-Probleml%C3%B8sere-H%C3%B8y-fotbue/c01c01c02.r10.1 Om du snakket av personlig erfaring, har disse innleggssåler som avlaster og fordeler vekten av foten slik at man kan unngå såre bein. Anbefales. Så du tok deg tid til å Google dette... ? LOL. Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Ja, disse "gudene" har skapt mye rart... Det bemerkelsesverdige er at det alltid er det "gode" som blir dratt frem når de "bevisene" for kreasjonismen skal frem... Her er noen flauser som kreasjonister IKKE har tenkt på: - De påstår at deres gud står bak (både muslimske kreasjonister (Jada, de finnes faktisk...) og kristne kreasjoister sier dette), men ingen av dem har så mye som en kork å vise til for sin gud... Det kan i prinsipp være hvem som helst av de guder vi har trodd på - En del organismer kan KUN overleve ved å ta bolig i andre levende dyr, der vertene ofte lider store smerter for at parasitten skal overleve... Hvordan er det forenelig med en god gud? (Under dette punktet komemr en hel masse motsigelser som de ikke har noen svar på...) -Jordens alder. Skal man tro på skapelse så er det nesten strengt tatt nødvendig å tro på skapelses berettningen også og den sier at jorden er 6-10 000 år... Vi VET at jorden er langt eldre, men dette hopper de bare bukk over i sin iver etter å tekkes sin tro... -På en av kreasjonist sidene jeg var inne på sto det i headingen at jorden var 6-10 000 år gammel, altså at den samsvarte med bibelen. På en av de andre sidene forsøkte de å falsifere evolusjon ved å påstå at det hadde vært for liten tid for evolusjon (altså 3,5 milliarder år var for liten tid... Her er de altså med på at jorden ER 4,54 milliarder år og ikke 6000 som det sto på hovedsiden...) for så å fleske til på en side til med å påstå at vi ville evolvert MYE lenger på den samme tiden de på den forrige siden påsto at var for liten tid.... Snakk om å gå på trynet i motsigende argumentering... Summa sumarum, etter å ha lest en del på kreasjonist og intelligent design sider, så skjønner selv jeg at det er løgn og atter løgn de bedriver for å få folk som IKKE har satt seg bittelitt inn i evolusjon og hva ordentlig evolusjon går ut på til å tro på sludderet de presenterer. Målgruppen de prøver å nå er ikke ateister elelr biologer, men religiøse ignoranter som har lang trening i å kappe vekk alt som ikke stemmer med "gude hypotesen" deres Complexity-argumentet som bl.a. PZ Myers viser til, gjør seg gjeldende svært ofte. Og når det gjelder den ufine øyeeplemarken du viser til, vil du legge merke til at Bibelen ikke er fremmed for litt god, gammeldags pragmatisme - når det tvingende nødvendig (som er forholdsvis ofte, viser det seg). Man må jo tross alt knuse noen egg for å lage omelett. Noen prøver å lage et skille mellom ID og kreasjonisme, men i de fleste tilfeller koker det ned til at den Intelligente Designeren naturligvis er the big man upstairs. Den katolske kirken (som jeg vet du er en fan av) støtter seg til at "ja, Gud var den som trykte på Start-knappen, men han var også den som satte igang evolusjonen, slik vi kjenner den i dag." En formildende faktor i favør av katolisismen, dersom man tillater seg å strekke det så langt. Endret 17. august 2011 av phydeaux 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ser ikke ut til at Gud liker meg . Jeg er plattfot. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg fikk en bunnsolid forkaring for alt som er feil med mennesker, sykdom, ryggproblemer pga. skjelletet osv. Svaret var enkelt og greit, i edens hage fantes det ikke smerte og død, derfor er mennesker dårlig designa, de trengte ikke være godt designa når alt var perfekt i edens hage. Først etter fallet, kommer ryggproblemer, downs, kreft osv. Med andre ord, gud jukset, han laget et dårlig menneske som ikke var ment å leve i naturen og i den virklige verden, vi var ment å leve under guds øyne i edens hage der alt var fryd og gammen. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg fikk en bunnsolid forkaring for alt som er feil med mennesker, sykdom, ryggproblemer pga. skjelletet osv. Svaret var enkelt og greit, i edens hage fantes det ikke smerte og død, derfor er mennesker dårlig designa, de trengte ikke være godt designa når alt var perfekt i edens hage. Først etter fallet, kommer ryggproblemer, downs, kreft osv. Med andre ord, gud jukset, han laget et dårlig menneske som ikke var ment å leve i naturen og i den virklige verden, vi var ment å leve under guds øyne i edens hage der alt var fryd og gammen. Makes total sense! Herre... 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det er sikkert tusen tråder om dette fra før av, men det driter jeg i. Til dere som tror på intelligent design og kreasjonisme: Det er et velkjent faktum at de som er født med høye fotbuer (motsatte av plattfot) har en større tendens til å utvikle benhinnebetennelse på grunn av benets fysiologiske oppbygning, da gjerne i samsvar med at høy fotbue forårsaker stiv leggmuskulatur som er en årsak til at man utvikler betennelse. Hvordan og hvorfor er dette intelligent design? Kan dere forsvare at Gud har gjort deler av befolkningen tidvis invalide når det gjelder simple ting som vanlig gange og løping? Gud skapte den første mennesketypen. Alle de forskjelige mennesketypene som siden har blitt til, er bare forskjellige kryssninger, som mennesket selv har skapt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Gud skapte den første mennesketypen. Alle de forskjelige mennesketypene som siden har blitt til, er bare forskjellige kryssninger, som mennesket selv har skapt. Du svarer ikke på noen av spørsmålene. Det eneste du gjør er å forkynne. Desverre for deg er det ikke så mange lettlurte mennesker her. Det eneste du oppnår er at folk ser hvaslags tull det er du forkynner, og dermed klarer du å skremme tenkende kritiske mennesker bort fra det du selv tror på. Det er ikke mange brukere på dette forumet som ødelegger mer for en skikkelig diskusjon enn deg. Endret 20. august 2011 av Abigor 5 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Gud skapte den første mennesketypen. Alle de forskjelige mennesketypene som siden har blitt til, er bare forskjellige kryssninger, som mennesket selv har skapt. Snodig hvordan du gang på gang plukker din egen mening ut av Bibelen og de gamle skriftene, og forkaster det som ikke passer deg. Da handler det ikke om religion i hele tatt, det er faktisk hyklerisk. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Man må jo tross alt knuse noen egg for å lage omelett. Er man gud så er man gud og da trenger han vel ikke å søle med egg før han klarer å lageen omelett vel? Hva slags gud er dette egentlig? Noen prøver å lage et skille mellom ID og kreasjonisme, men i de fleste tilfeller koker det ned til at den Intelligente Designeren naturligvis er the big man upstairs. Noe begge isse "leirene" støtter fullt ut... Og endag en del muslimer faktisk... Den katolske kirken (som jeg vet du er en fan av) støtter seg til at "ja, Gud var den som trykte på Start-knappen, men han var også den som satte igang evolusjonen, slik vi kjenner den i dag." En formildende faktor i favør av katolisismen, dersom man tillater seg å strekke det så langt. Favør av? Tver i mot så må dette være i favør mot, da heller ikke dette er annet enn et forsøk på å juge gud inn der gud ikke trengs. Gud satte igang start knappen liksom... Som om de har noe belegg i det hele tatt for å hevde dette. At vi ikke vet er dessverre ikke det samme som at gud gjorde det, slik alt for mange religiøse rørepinner ser ut til å tro.... De kan ikke engang stadfeste om det er den guden de tror på som står bak en gang, så å hevde dette er ganske spenstig syntes jeg... (Nei, jeg er nok ingen fan av katolikkene nei... Støre ansamling av banditter og snyltere skal en vel lete lenge etter...) 2 Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Favør av? Tver i mot så må dette være i favør mot, da heller ikke dette er annet enn et forsøk på å juge gud inn der gud ikke trengs. Gud satte igang start knappen liksom... Som om de har noe belegg i det hele tatt for å hevde dette. At vi ikke vet er dessverre ikke det samme som at gud gjorde det, slik alt for mange religiøse rørepinner ser ut til å tro.... De kan ikke engang stadfeste om det er den guden de tror på som står bak en gang, så å hevde dette er ganske spenstig syntes jeg... (Nei, jeg er nok ingen fan av katolikkene nei... Støre ansamling av banditter og snyltere skal en vel lete lenge etter...) Hvorfor holder du igjen? Det jeg mente kunne kvalifisere til å være en formildende omstendighet, er at de lar evolusjonen, som prosess, være i fred. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det jeg mente kunne kvalifisere til å være en formildende omstendighet, er at de lar evolusjonen, som prosess, være i fred. Selvfølgelig lar de den være i fred! Pavens "bord" er jo ikke biologi, men folke mord, løgn over en lav sandal og lure folk til å tro at påstandene bibelen er sannhet. Så det er vel ikke så rart at han og slenget hans lar evolusjon være... Men han taler OFTE med to tunger den godeste paven og noen ganger er han for og noen ganger er ikke evolusjon fakta i det hele tatt... alt etter hvem vei kappen hans blåser har jeg inntrykk av... Når det er sagt er det IKKE katolikker som stort sett utgjør løgnerne i kreasjonist og intelligent design grupperingene, der er evan jelico kristne i flertall, med stor margin, ihvertfall i USA. Her på berget har du vel noen ignoranter som tror blindt på vissvasset de presenterer også, men det er fordi de faktisk er ignorante til alt annet enn jesus og ikke klarer bedre enn det, de er så hjernevasket at de tror på hva som helst bare det inneholder noe om gud. Satt i bilen hjem i går og kjedet meg alene så jeg skrudde på radioen og den første kanalen jeg fikk inn var en sånn kristen kanal, tror de sender fra Drammen. Vanligvis "legger jeg på" med en gang når jeg hører hva de prater om, men nå tenkte jeg å gi dem en sjanse, bare for å høre om de faktisk hadde NOE...' Det var en mann og en dame som satt å chit-chattet om litt avhvert innen sin egen tro og det slo meg hvor fanatisk ignorante slike mennesker er! De sitter altså på radio og legger ut hvor ufattelig lite de faktisk kan om verden og hvor lite de faktisk bryr seg med å finne ut noe mer. De satt og prater om ting som satan, jesus, ånder og lignende, (som ingen av dem noensinne har sett annet enn muligens i sine fantasiser) som om det var opplest og vedtatt at dette var en velkjent sannhet. Hvorfor klarer ikke slike å forholde seg til virkeligheten lurer jeg? Hvorfor skal de hele tiden prøve å juge virkeligheten til å stemme med deres fanatiske ignorante "virkelighet", der alle som tror (på det samme som dem) er de snille og alle de som ikke tror, eller tror på noe annet de tror, er de "slemme", "onde", dårlige" etc...? Hvor går slike på skolen hen? Og hva lærer/lærte de på den skolen? Nå hadde disse to fanatikkerne vært frelst i over 22 år og hevdet å være frie... Frie fra hva sa de ikke, men skal jeg gjette ville jeg vel tippet at de var temmelig frie fra alt som ikke står i bibelen og frie fra allt annet av relevant informasjon om hvordan verden er skrudd sammen. De gjentok til det kjedsommelige hvor godt det var å være konservativ og kun vite om "ORDET", altså bibelens ord, for med den "kunnskapen" var det gått dem vel i livet... Tror ikke de tenker et sekund på at hvis alle var like fanatisk ignorante som de to ville vi fremdeles levd i jordhytter og hatt en forventet leve alder på 40 år toppen og en barne dødelighet på rundt 50%... Men de tenker ikke så langt, for disse ser KUN jesusen sin, som de sitter og duller med som om jesus skulle være et lysende eksempel på godhet og guddommelig smarthet... Jeg skrudde av når jeg hadde nådd smertegrensen av hva jeg klarer av fanatisk ignoranse og kunne ikke annet enn å syntes synd på dem der de snakker seg enda lenger inn i tankefengslet de har satt seg selv i og tror de er frie... Det er slike ignoranter som blir kreasjonister og som tror på løgn propagandaen som kreasjonister sprer.... Håper av hele mitt hjerte at de ikke har unger de kan forgifte sinnene til... For propaganda er nemlig alt kreasjonister har, de eier ikke bevis for noe som helst og bruker fremdeles propagandaen som ble pulverisert totalt på nitti tallet i USA.... Stakkars folk sier jeg.. Det jeg derimot savner her i landet er noen som tar til motmæle, men det er kanskje like lurt å tie dem ihjel? Litt enig med Dawkins her når han nekter å møte kreasjonister, for hvis han møter dem i diskusjoner "gir" ham dem bare kreditt ved å "dra" propagandaen deres opp på et seriøst nivå og det fortjener de faktisk ikke. 2 Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det jeg mente kunne kvalifisere til å være en formildende omstendighet, er at de lar evolusjonen, som prosess, være i fred. Selvfølgelig lar de den være i fred! Pavens "bord" er jo ikke biologi, men folke mord, løgn over en lav sandal og lure folk til å tro at påstandene bibelen er sannhet. Så det er vel ikke så rart at han og slenget hans lar evolusjon være... Men han taler OFTE med to tunger den godeste paven og noen ganger er han for og noen ganger er ikke evolusjon fakta i det hele tatt... alt etter hvem vei kappen hans blåser har jeg inntrykk av... Når det er sagt er det IKKE katolikker som stort sett utgjør løgnerne i kreasjonist og intelligent design grupperingene, der er evan jelico kristne i flertall, med stor margin, ihvertfall i USA. Her på berget har du vel noen ignoranter som tror blindt på vissvasset de presenterer også, men det er fordi de faktisk er ignorante til alt annet enn jesus og ikke klarer bedre enn det, de er så hjernevasket at de tror på hva som helst bare det inneholder noe om gud. Satt i bilen hjem i går og kjedet meg alene så jeg skrudde på radioen og den første kanalen jeg fikk inn var en sånn kristen kanal, tror de sender fra Drammen. Vanligvis "legger jeg på" med en gang når jeg hører hva de prater om, men nå tenkte jeg å gi dem en sjanse, bare for å høre om de faktisk hadde NOE...' Det var en mann og en dame som satt å chit-chattet om litt avhvert innen sin egen tro og det slo meg hvor fanatisk ignorante slike mennesker er! De sitter altså på radio og legger ut hvor ufattelig lite de faktisk kan om verden og hvor lite de faktisk bryr seg med å finne ut noe mer. De satt og prater om ting som satan, jesus, ånder og lignende, (som ingen av dem noensinne har sett annet enn muligens i sine fantasiser) som om det var opplest og vedtatt at dette var en velkjent sannhet. Hvorfor klarer ikke slike å forholde seg til virkeligheten lurer jeg? Hvorfor skal de hele tiden prøve å juge virkeligheten til å stemme med deres fanatiske ignorante "virkelighet", der alle som tror (på det samme som dem) er de snille og alle de som ikke tror, eller tror på noe annet de tror, er de "slemme", "onde", dårlige" etc...? Hvor går slike på skolen hen? Og hva lærer/lærte de på den skolen? Nå hadde disse to fanatikkerne vært frelst i over 22 år og hevdet å være frie... Frie fra hva sa de ikke, men skal jeg gjette ville jeg vel tippet at de var temmelig frie fra alt som ikke står i bibelen og frie fra allt annet av relevant informasjon om hvordan verden er skrudd sammen. De gjentok til det kjedsommelige hvor godt det var å være konservativ og kun vite om "ORDET", altså bibelens ord, for med den "kunnskapen" var det gått dem vel i livet... Tror ikke de tenker et sekund på at hvis alle var like fanatisk ignorante som de to ville vi fremdeles levd i jordhytter og hatt en forventet leve alder på 40 år toppen og en barne dødelighet på rundt 50%... Men de tenker ikke så langt, for disse ser KUN jesusen sin, som de sitter og duller med som om jesus skulle være et lysende eksempel på godhet og guddommelig smarthet... Jeg skrudde av når jeg hadde nådd smertegrensen av hva jeg klarer av fanatisk ignoranse og kunne ikke annet enn å syntes synd på dem der de snakker seg enda lenger inn i tankefengslet de har satt seg selv i og tror de er frie... Det er slike ignoranter som blir kreasjonister og som tror på løgn propagandaen som kreasjonister sprer.... Håper av hele mitt hjerte at de ikke har unger de kan forgifte sinnene til... For propaganda er nemlig alt kreasjonister har, de eier ikke bevis for noe som helst og bruker fremdeles propagandaen som ble pulverisert totalt på nitti tallet i USA.... Stakkars folk sier jeg.. Det jeg derimot savner her i landet er noen som tar til motmæle, men det er kanskje like lurt å tie dem ihjel? Litt enig med Dawkins her når han nekter å møte kreasjonister, for hvis han møter dem i diskusjoner "gir" ham dem bare kreditt ved å "dra" propagandaen deres opp på et seriøst nivå og det fortjener de faktisk ikke. NB! Tror vi skal være forsiktige mtp trådkapring. Og, som brura sa: pass på blodtrykket! Men, jeg skjønner godt hvor frustrasjonen din kommer fra. Intervjuet mellom Richard Dawkins og Wendy Wright kan fort bli en uoverkommelig tålmodighetsprøve. Bare det å se på kan til tider være ulidelig, så Dawkins fortjener ros for å holde seg i skinnet som han gjør. På den annen side, er vi simpelthen nødt til å akseptere at enkelte er såpass fastlåst i eget tankesett. Det er én ting å ha sine egne meninger og velge å stå for disse, men i dette tilfellet (Wright) virker vedkommende å være blind for alternative synsvinkler. I tillegg har hun en svak argumentasjon. Men her synes jeg faktisk du tenderer til å utvise en tilsvarende fastlåsthet. Selv om jeg personlig er enig i kjernen av mye av det du sier, tror jeg den stridslystne tonen legger opp til ren en-veis kommunikasjon. Det kan bli litt for mye blokkerende støy, rett og slett. Så gjenstår det å se om norske meningsfeller av Wright er like standhaftige, men ID/kreasjonisme er så langt et veldig utpreget amerikansk fenomen. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Gud skapte den første mennesketypen. Alle de forskjelige mennesketypene som siden har blitt til, er bare forskjellige kryssninger, som mennesket selv har skapt. Så Gud skapte et menneske som ikke klarer å reprodusere seg skikkelig... Hvor lenge hadde han tenkt at menneskeheten skulle vare? 2-3 generasjoner? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Gud skapte den første mennesketypen. Alle de forskjelige mennesketypene som siden har blitt til, er bare forskjellige kryssninger, som mennesket selv har skapt. Hvor kom variasjonene fra? 2 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Først etter fallet, kommer ryggproblemer, downs, kreft osv. De som er født med Down's Syndrom har da ikke gjort noe galt. Ei heller fostere født med ichthyosis congenita (et Google bildesøk viser hvor bestialsk denne tilstanden er, for de som er nysgjerrige). Hvorfor straffes vilkårlige mennesker for handlingene til Adam og Eva, som tilsynelatende kun var nysgjerrige? Det er faktisk mye enklere å argumentere for at den kristne Gud er ond snarere enn god - og det har ingenting med Satan å gjøre, bare ting man kan lese ut av Bibelen, samt resonnere seg frem til med tanke på hvordan verden faktisk er i dag. Det rimer ikke med en barmhjertig, allmektig Gud. Men Bibelen viser jo også at Gud hverken er allmektig eller barmhjertig, dersom man faktisk leser hele og ikke bare velger ut visse passasjer. I Bibelen dreper jo Gud mangfoldig tusen ganger så mange mennesker som Satan. Endret 25. august 2011 av Distressor 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå