lobfredd Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hei. I spillet Rift ligger jeg på rundt 30 fps på ultra grafikk settings. Mens jeg spiller ligger begge kjernene på mitt 4870x2 kort på ca 69% use mens cpu'en kun på 19% use. hvorfor blir ikke min hw brukt 100% for å få best ytelse? Er det noe feil eller er dette vanlig? Specs: I7 2600k @ 5ghz 8gb ram Asus 4870x2 Windows 7 ultimate x64 Asus p8z68 deluxe Mist1000w Edit: sorry for at det ikke kom innhold med en gang. Ipaden ville ikke godta at det var en tekst boks jeg klikket på Endret 16. august 2011 av lobfredd 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Fyll inn litt innhold, så slipper du å få tråden stengt. Du har 24 timer. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Flink gutt! Slem iPad! Endret 16. august 2011 av Runar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Er spillet (Rift) i stand til å benytte alle kjernene i CPU'en da ? (Dersom spillet ikke støtter flertråding godt vil det kun utnytte en av dine 4 kjerner.) Endret 16. august 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er spillet (Rift) i stand til å benytte alle kjernene i CPU'en da ? (Dersom spillet ikke støtter flertråding godt vil det kun utnytte en av dine 4 kjerner.) Dette er godt mulig - og i så fall kan spillet faktisk være CPU-bound slik at grunnen til GPUen bare jobber på 69% er fordi CPUen (så langt den kan bruke den) faktisk er makset ut. Nå kjenner jeg ikke til Rift i det hele tatt, så jeg kan ikke svare på om dette faktisk er tilfellet - men det er en hypotese som kan passe. OP får gjerne spørre på det et relevatn Rift-forum om dette kanskje stemmer. Det høres dog litt merkelig ut får jeg si - Rift er jo helt nytt og man ser ikke så mange rene singlecore baserte spill lengre - ihvertfall fra såpass rimelig store utviklere. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå