Garrian Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei, Jeg har en Weatherby SA-08 (Semi Automatic) hagle. Det jeg lurer på er om det går an skyte ett og ett skudd uten at den kaster hylsen etter skuddet. Jeg tenker da når jeg er på leirduebanen, for å slippe å skyte hylsene over hele banen... Er dette mulug? Mvh Vidar Hetlelid Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Beste tipset jeg har er: A: sette opp en stor kasse der du vet hylsen kommer til og lande B: Kjøpe en hylsefanger og sette opp. Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Alternativ A blir vrient, da vi på den lokale lerduebanen bytter posisjon etter hvert 5.skudd.. Og alternativ B? Er det noe som praktisk kan monteres på haglen? Og vår får jeg det ifra? Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Noen kan monteres på våpenet, men jeg har ikke sett de til hagler, men det er derimot et stativ med et nett som man kan få kjøpt hvor det fanger hylsene, men må jo da flyttes på hvert 5. skudd Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Noen kan monteres på våpenet, men jeg har ikke sett de til hagler, men det er derimot et stativ med et nett som man kan få kjøpt hvor det fanger hylsene, men må jo da flyttes på hvert 5. skudd Browsa litt på youtube og fant faktisk en film hvor dette vises. Se fra 0:45, der kaster den ikke ut hylsen når siste skuddet avfyres. Eneste forskjellen jeg kan se på haglen er at den på filmen har produsentens logo på siden itilleg til navnet. Min har bare navnet på produsenten. Han snakker noe om selve skuddet, kan det ha noe betydning? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg vil anta at det er en feil. - De fleste halvautomater kan feile på utkast hvis du treffer ett skudd som er for svakt ladet eller geværet er dårlig renset/du har skutt mye. Jeg ville snakket med en bøssemaker. - Det er jo en gass-mekanisme som gjør utkastet. - Kanskje det er noe som kan åpnes eller fjernes slik at dette trykket slippes ut istedet for å kaste ut ... Endret 17. august 2011 av kjetilkl Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Aha, det er litt trøttende å la hylsene fly omkring. Men jeg kan heller ikke fjerne utkastfunksjonen da jeg trenger å kunne skyte ut 2 skudd forløpende. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 De finnes noen "Smarte trix" for å få til det rådstarter spør om. Det vanligste er å drite i det og heller ta seg den 4 minutters jobben det er å plukke hylser når man er ferdig med runden. Ellers fungerer det (på de fleste hagler) å tre en strikk rundt låskassa over utkasteråpningen slik at hylsa ikke kommer ut. De blå strikkene som brukes på bunter med aspargis er passe størrelse og bredde. Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 De finnes noen "Smarte trix" for å få til det rådstarter spør om. Det vanligste er å drite i det og heller ta seg den 4 minutters jobben det er å plukke hylser når man er ferdig med runden. Ellers fungerer det (på de fleste hagler) å tre en strikk rundt låskassa over utkasteråpningen slik at hylsa ikke kommer ut. De blå strikkene som brukes på bunter med aspargis er passe størrelse og bredde. Høres smart ut, takk for tipset. Men kan det ikke være "skadelig" om tomhylsen kommer i klem når bolten er på vei tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå