Gå til innhold

Bootmgr is missing - Win7

Anbefalte innlegg

Byggde lillebroren min en pc i dag og kom på etter at jeg hadde satt den sammen at jeg hadde helt glemt å kjøpe med en Optisk Leser så fikk derfor ikke installert Windows og hadde mista USB pennen som jeg har windows på.

Koblet harddisken til pcen min og installerte Windows på den pcen og alt funket fint, koblet harddisken tilbake i den andre pcen og startet den. Den startet men etter bios kom den til denne feilmeldingen:

Bootmgr is missing.

Er det noe mulighet å fikse denne uten å vente til den Optiske Leseren kommer i posten?

Harddisken er en SSD hvis det betyr noe og Jeg prøver å installere Windows 7 Ultimate 64 bit.

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... vis du ikke har dvd'en som følger med, kan du alltids laste ned repair cd'en på nett gratis (eller rett å slett bare laste ned en piratkopi av windows). så følger du denne guiden her; http://forums.techarena.in/operating-systems/1128154.htm og ting bør begynne og se lyst ut for din brors pc:) vis IKKE du har muligheten til og laste ned en dritt, så holder du inne F8 tasten på pc'en til du får opp en hau med alternativer... gå inn i cmd (ledetekst a.k.a ms-dos alla) og prøv å reparer bootmgr der.. muuuulig du dessverre må ha cd'en for det siste jeg sa, men trur ikke det i skrivende stund..

Lenke til kommentar

ja dessverre så ser det sånn ut.. men som sagt, har du linje til det, går det faktisk fortere å laste ned en piratkopi (er ikke ulovlig med piratkopierte windows cd'er, det er når du lurer valideringen at du bryter en lov) enn og vente på cd'en i posten.. repair cd'en lar seg også laste ned kjapt, (faktisk kjappere). og problemet er løst! det beste er å gjøre det med dvd'en/cd'en vis du ikke har spess peil på hvordan du kan gjøre det selv i command.exe.. link til torrent her: http://thepiratebay.org/torrent/6464393/Windows.7.ULTIMATE.SP1.ALL.EDITIONS.32-64.bit-MAFIAA

last ned og brenn.. trenger IKKE noen serial for å reparere.. dette er også LoVLIG, dog jeg siterer: er ikke ulovlig med piratkopierte windows cd'er, det er når du lurer valideringen at du bryter en lov.

Lenke til kommentar

oi, nå følte jeg meg dum som ikke leste hele greia.... ja det burde funke fett :) vis ikke kan du jo bare sette hans harddisk i din, og reparere bootmgr sånn? så lenge du bare ikke booter opp selve windows, så burde det funke fint.. siden det er i grafisk modus at windows lagrer innstillingene om hvilken maskin den er instalert på osv... huff, hater og være for kjapt ute på å svare på ting:s er så flaut as:p

Lenke til kommentar

Jeg mangler den Optiske Leseren ikke cden så alt det funker.

Tenker at jeg prøver i morgen å bruke Leseren fra min pc til hans pc og fixe problemet slikt.

Burde funke antar jeg.

Det er vel best å installere Windows med den rette hardware configuration fra starten av.

Så:

-kople disken hans på din maskin igjen

-i diskbehandling sletter du alle partisjoner som du har på disken det gjelder

-lage en partition på 3,5GB (du skriver 3500 i MB felten) (må være en primær partition)

-Formater den og gi den gjerne boksav S:

-Høyreklikk i partisjonen og velg " merke som active"

-Kopiere all innhold fra den Windows 7 DVD plata han har kjøpt i den S:

Om du ønsker kan du selvfølgelig lage en partisjon til av resten på disken, hvor Windows skal installeres senere. Ikke gi bokstav på den,men gi gjerne navn om du vil under formateringen.

-kople disken fra din maskin

-kople den der den skal og starte opp maskinen

Resten kan du vel..

Det vil gjøre det mulig for han å reinstallere, rekonfigurere partisjoner eller hva annet måtte det være i senere anledninger, siden det ikke virker som at han får Dvd spiller.

Den S: blir da den System partition på 100MB som du ellers refere til, men den er mye større og den vil bli brukt til noe mer nyttig, som feks: å kjøre repair console (som ellers blir den å finne i Windows katalogen any way), men men ..., og å instasllere Windows, igjen, gjerne på en nyere disk om det blir aktuelt.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...