Gå til innhold

Anbefaling av mediaspiller?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å koble TV`en til PC uten å ha fysisk kabel mellom dem.

-overføre/se filmer fra PC

-få internett(web surfing/streaming) på TV uten at PC er på (altså ikke gjennom PC)

-duplikere bildet fra PC skjerm til TV (hva man normalt sett gjør med VGA/HDMI kabel.

-med eller uten harddisk/intern lagring

Er det noen mediabokser som inneholder disse egenskapene? lar de 2 siste punkte seg gjøre i en og samme boks, eller må det fysisk kabel mellom PC-TV for å få PC bildet på TV skjermen?

Endret av andnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Xtreamer media bokser. Helt enestående produkter. Det fins med og uten HDD mulighet.

Så å si alle media spillere benytter kabel, om du vil ha trådløst må du som regel kjøpe et WiFi dongle. Men jeg tror det skal fins noen med innebygget WiFi.

Kan også se på Popcorn Hour sine spillere, de tilbyr WiFi Dongle.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefaler Xtreamer media bokser. Helt enestående produkter. Det fins med og uten HDD mulighet.

Så å si alle media spillere benytter kabel, om du vil ha trådløst må du som regel kjøpe et WiFi dongle. Men jeg tror det skal fins noen med innebygget WiFi.

Kan også se på Popcorn Hour sine spillere, de tilbyr WiFi Dongle.

Jeg har tenkt en stund på å kjøpe meg popcorn hour c-200.

Vet du noe om hvem som er best av den og Xtreamer?

Formålet skal være å spille filmer/musikk. Vil også at den skal kunne lese .sub eller .srt filer så jeg får undertekst på filmene jeg streamer.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt en stund på å kjøpe meg popcorn hour c-200.

Vet du noe om hvem som er best av den og Xtreamer?

Formålet skal være å spille filmer/musikk. Vil også at den skal kunne lese .sub eller .srt filer så jeg får undertekst på filmene jeg streamer.

Spørs hva du ønsker, og hva du vil bruke den til.

C-200 er ganske overkill dersom det er kunn streaming du vil ha. Den har et HDD plass som også gir mer funksjoner/mulighter, alt dette betaler ekstra for.

Jeg personlig ville ikke hatt C-200 (om det er HDD du vil ha), men heller Xtreamer Pro, som er billigere, tar samme video formater, men har bedre audio/lyd formater. Den har blandt annet TrueHD, noe C-200 ikke har. Kan også ta opp video/TV. Et langt bedre produkt i min meining.

Det du mulig vil gå glipp av er modding community osv som PopcornHour har, men nå vet jeg ikke hvor opptatt du er av community siden.

Xtreamer kommer snart med ny model som heter Prodigy (som jeg venter på) som er veldig fokusert på nett tjenester som streaming av filmer osv. Så om du er opptatt i det, ville jeg ventet til den var tilgjenglig. Hvis ikke så er Pro den å gå for.

Igjen, dette er bare min meining. Jeg har eid flere Popcorn maskiner, men må si at Xtreamer er et bedre produkt. Enaste bedre med Popcorn er pga sitt community kommer den med updates nokså regelmessig.

Lesing av sub filer klarer alle nyere mediaspillere idag.

EDIT

Oi! Ser at SideWinder2 har nå kommet ut! Meget prisvennlig! Er faktisk bedre enn Pro (codek/lyd), men tar mindre HDD plass.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...