Gå til innhold

Kjøp av laptop, støyfri studentpc!


fearat

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var tiden inne for å kjøpe ny pc. Har egentlig ikke store krav, men er på jakt etter en skolepc. Kommer egentlig kun til å brukes til word, excel, internett o.l, så en spillmaskin er ikke et must for meg.

 

Har tidligere hatt en Acer 5737Z som jeg har vært veldig fornøyd med, det jeg har likt aller best med den er at den er stille og ikke bråker. Uansett hvor mye jeg har brukt den, så har ikke vifta stått på og dura, og den har heller aldri blitt skikkelig varm. Er egentlig dette jeg er på utkikk etter når jeg skal kjøpe meg en ny pc. Den kan bli varm, det aksepterer jeg, men orker ikke viftesusen som står og går i et sett.

 

Har tenkt meg ut denne pcen: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV66145EO/hp-pavilion-15-6-barbar-pc-dv6-6145eo

 

Hvordan vil denne fungere til mitt formål? Vil den bråke mye? Min bror har en HP laptop, og den bråker, vifta går i et sett og den blir GLOVARM. Vil den pcen jeg har tenkt meg bli det hvis jeg kun bruker den til å surfe på nettet og bruke WORD/EXCEL? Skal nevnes at min bror spiller på sin 90% av tiden.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring blir HP som du sier glodvarme. Ikke er de noe særlig stille heller.

 

Personlig ville jeg gått for en ASUS. Har veldig gode erfaringer med både støy og temperaturer hos de.

 

Ta en titt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610144

 

Den dekker behovene dine mer enn nok. Veier bare 2 kg (praktisk hvis den skal fraktes til skole osv)

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Etter min erfaring blir HP som du sier glodvarme. Ikke er de noe særlig stille heller.

 

Personlig ville jeg gått for en ASUS. Har veldig gode erfaringer med både støy og temperaturer hos de.

 

Ta en titt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610144

 

Den dekker behovene dine mer enn nok. Veier bare 2 kg (praktisk hvis den skal fraktes til skole osv)

 

Lykke til med valget!

 

Leste litt mer om HP, og Pavilion-pcene ser ut til å bli ganske varme alle sammen. Noe forbedret de siste årene, men dog.

 

Har en makspris på 6000kr, vil ha 15" +/-. Men pcen du linka til skulle hatt bedre prosessor. Jeg bør vel få en quad-core til 6000kr?

Lenke til kommentar

I prisklassen 6000,- er det mest i5 og i3 det går i.

 

Men pc nr 2 som du linker til er mye for pengene!

 

Selv om det kanskje blir litt overkill til ditt bruk (ut i fra det jeg har skjønt) får du en knakende god pc for 6000kr der.

 

Ville slått til på det tilbudet hvis jeg var deg

 

Ghz har veldig lite å si i disse dager. Går mer på hvilken brikke som sitter i.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

I prisklassen 6000,- er det mest i5 og i3 det går i.

 

Men pc nr 2 som du linker til er mye for pengene!

 

Selv om det kanskje blir litt overkill til ditt bruk (ut i fra det jeg har skjønt) får du en knakende god pc for 6000kr der.

 

Ville slått til på det tilbudet hvis jeg var deg

 

Ghz har veldig lite å si i disse dager. Går mer på hvilken brikke som sitter i.

 

er kanskje litt overkill til mine krav ja, men kjekt å ha noe som duger.

 

Hvilken av disse to prosessorene er best? Eller er de like gode?

 

AMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( Quad-Core ) VS Intel Core i7 2630QM / 2 GHz ( Quad-Core ) ??

Lenke til kommentar

I prisklassen 6000,- er det mest i5 og i3 det går i.

 

Men pc nr 2 som du linker til er mye for pengene!

 

Selv om det kanskje blir litt overkill til ditt bruk (ut i fra det jeg har skjønt) får du en knakende god pc for 6000kr der.

 

Ville slått til på det tilbudet hvis jeg var deg

 

Ghz har veldig lite å si i disse dager. Går mer på hvilken brikke som sitter i.

 

er kanskje litt overkill til mine krav ja, men kjekt å ha noe som duger.

 

Hvilken av disse to prosessorene er best? Eller er de like gode?

 

AMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( Quad-Core ) VS Intel Core i7 2630QM / 2 GHz ( Quad-Core ) ??

Har ikke helt oppdatert meg på AMD sine nyeste, men før i tiden var det AMD som ga mest for pengene men Intel som hadde de kraftigste.

Men hadde uansett valgt den med Intel da du vet hva du går til.

Men du kan jo eventuelt google deg litt rundt å se hvilken av dem som faktisk yter best =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...