tommyb Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Beskrivelse av mål: - Ha tre 24" PC-skjermer, ca 56.5 cm brede, festet på siden av hverandre på veggen, med 60 cm stender-avstand. - Feste disse på veggfester som kan kompensere for at de ytterste skjermene må skyves noen centimeter inn mot midten. - Feste disse på veggfester som kan kompensere for at en av skjermene har helt annen dybde enn de to andre. Spørsmål: Er det noen som kan anbefale et veggfeste hvor man kan justere avstanden til veggen uavhengig av vinkel på armen? Eller for å si det med andre ord, et godt veggfeste for å ha tre skjermer som står nærmere hverandre enn avstanden mellom veggfestene? Beskrivelse av nå-situasjon: Jeg har i dag to identiske 24" skjermer satt opp på siden av hverandre med to identiske veggfester. Den tredje skjermen har jeg i et annet rom, og den er av en annen type, med helt annen dybde. Avstand mellom stendere er 60 cm, mens skjermene er ca 56.5 cm brede. Det vil si at skjermene ikke kan stå midt på veggfestet, men er skjøvet litt mot hverandre. De står helt flatt, siden skjermene og veggfestene er like. Hadde det vært tre, ville derimot enten den i midten stå lengre ut fra veggen (stå i midten) eller en på sidene vært lengre inntil veggen (være skjøvet lengre mot den ene siden). Veggfestene jeg har er noen billige Connectech CTB0130. Disse er dårlig egnet. For det første var de veldig vanskelig å montere. Jeg måtte etterhvert gi opp å komme mellom veggen og veggfestet, og måtte demontere armen på festene. For så å skru dem sammen igjen med masse løse deler. Tok timesvis. Mulig det er en skjult måte å demontere disse uten at alt falt sammen, men det var i såfall ikke dokumentert. Nå har begge skjermene i tillegg begynt å helle mot høyre, så det er ikke noen tvil om at festene ikke er perfekte. Til sammenligning er jeg veldig fornøyd med veggfestet til plasma-TV'n min, Multibrackets VESA Super Slim Tilt & Turn. http://www.youtube.com/watch?v=wNVuURmltig Det er to ting som er vesentlig bedre med dette dyre festet. En; monteringen er mye enklere, du fester en plate bak på TV'n som bare hektes på veggfestet etter det er skrudd til veggen. To; den har en slags dobbelt saksemekanisme som gjør at du kan flytte TV'n sidelengs, til venstre eller høyre, uten at avstanden til veggen trenger endres. Likedan kan du skyve TV'n inntil veggen eller en bestemt avstand fra veggen, uavhengig av at du har flyttet TV'n et stykke til venstre eller høyre. Innenfor visse grenser, naturligvis. Så derfor kunne jeg tenkt meg en mindre versjon av dette veggfestet. Trenger ikke være like godt, skal ikke være like stort, og bør være festet til kun én stender. Ønsker altså å vinkle hver av de ytre skjermene inn mot den i midten, men samtidig beholde muligheten til å justere avstand fra vegg... Og helst med veggfester som ikke er et levende inferno å få skrudd opp. Noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Kanskje noe som Omnimount N100C, men mindre... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Skal tro om ikke hele avstand-fra-veggen-funksjonaliteten er dekket selv om man bare bruker en enkelt dobbeltleddet arm... Mitt høyst vitenskapelige eksperiment med, eh, arma mi, viser i alle fall noe sånt. Da trenger jeg bare finne en dobbeltleddet arm som er grei å feste til skjermen. Endret 16. august 2011 av tommyb Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg bruker 2stk av disse, og 1x av denne. Fungerer veldig greit. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Ser ut som et greit vinklet oppsett. Var de vanskelige å skru opp på veggen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå